1. Loris Karius

Jeg tenker helt motsatt av deg. Ikke fordi jeg har mistet troen på Karius, men fordi jeg tror han trenger litt ro rundt seg. Få opp selvtilliten på trening, få tid til å roe ned litt og gjøre seg mentalt klar for det presset som er rundt det å spille i Liverpool! Rent sportslig for laget sin del tenker jeg også at mignolet er en bedre keeper pdd, med litt flere år i hanskene. Han kan gjøre en bra jobb mens vi venter på at Karius er klar. Litt om Lindegaard fungerte sammen med DDG i United, uten å sammenligne de noe utover akkurat det faktum.

Viste seg vel å være helt rett…

Ser ingen grunn til å bytte ut Mignolet før han har en rekke med svake kamper

Tvert imot en meget god og klok avgjørelse. Karius må spille for reservene til ting roer seg. han er ung så han kommer tilbake! Imens kan vi jo glede oss over cleen sheet til Migs i comebacket!

Så intervjuet med Klopp etter kampen og han var krystallklar. Lfc er et langtidsprosjekt og Karius er en del av dette prosjektet, men at det var rett å gi mignolet sjansen nå.

En sann mann verdig, Kloppen. Karius forstår nok på samme måte som Mignolet måtte forstå at han måtte steppe til siden i en periode. Er Karius en mann med potensial både i hodet og kropp, så kjemper han seg tilbake

Dette tror jeg er den dårligeste keeperen i feltarbeid jeg noen gang har sett! Spenst som en tepose. Hvorfor er keeperne våre så dårlige i feltet??

Hadde Karius stått mot United,så hadde vi tapt kampen.Selv om han er stor viker han som "Bambi på glattisen"når han må ut i feltet

:slight_smile:
Fryktelig feltarbeid, og så virker det som han har dårlig rekkevidde,men det kommer vel an på spensten :slight_smile:

Hva er det med LFC og keepere?

Så igjen denne situasjonen etter drøyt 70 min, først frisparket og deretter corneren hvor han bokser på begge. I begge tilfeller får han ballen ute av feltet. Boksingene er ikke spesielt gode, men han får ballen unna. Foretrekker heller dette enn det vi har sett av Mignolet tidligere sesonger hvor han enten har stått på streken, eller nølt såpass mye at det endte med bom. Langtifra så krisedårlig som enkelte skal ha det til.

Mignolet hadde et fryktelig mye bedre feltarbeid mot United enn det Karius viste idag og tidligere, ikke tvil i min verden, Mignolet 10 av 10 ganger.
Det eneste jeg syns Karius er god på er situasjoner 1 mot 1, ellers så er Mignolet bedre på alt.

Var det så mye feltarbeid mot United da? Var vel mest egenskapene som shotstopper som Mignolet fikk bruk for der. Og det var tidligere sesonger av Mignolet som jeg sammenlignet med. Med den absurde tålmodigheten man har vist Mignolet, så bør Karius få mer tid.

Forøvrig synes jeg Karius definitivt er bedre med ballen i beina. Her er Mignolet en av de absolutt svakere målvaktene i PL, og den verste jeg har sett i min tid i Liverpool. Lysår bak Reina.

Den dagen vi finner en keeper som er like god eller bedre enn Reina med ballen i beina er vi meget heldige.
Mignolet trives nok ikke spesielt når han må dra av en angriper :slight_smile: men egentlig er han vel ikke så dårlig som du vil ha det til, han ser ubekvem ut men han er blitt tryggere etterhvert vil jeg si.
Karius har ikke vært lang tid i LFC så vi må kanskje ha mer tålmodighet, men Klopp innså tydeligvis at han gjorde en feil med å gjøre Karius til førstekeeper, en feil mange så .
Kikket på skrytevideoer av Karius når han kom, men jeg må si det var lite som imponerte der.
Men siden han ble ansett som en av de bedre i BL siste sesong så bør det være noe der, kanskje det ble litt for mye litt for fort ?

Mignolet er temmelig mye dårligere med ballen i beina enn det Reina var ja. Forskjellen er STOR. Forbedringen i det siste har heller vært noe mer offensivitet i luftrommet, og akkurat det var på høy tide!

Ang Karius, så er han offensiv og nøler ikke noe særlig i de to situasjonene jeg refererer til. På frisparket fra rundt midtstreken er han kjapt ute på 12-14 meter og bokser. Selve boksingen er ikke spesielt god, men ellers minner det om hvordan Reina opptrådte i feltet. Det samme gjelder påfølgede corner. Han er ute og bokser ballen ut av farlig område.

Omtrent slik jeg husker Reina i feltet. Spanjolen var aldri spesielt dominerende i lufta, men han gikk på veldig mye og fikk ballen stort sett unna. Enkelte blemmer ble det, men det var ikke så mange. Jeg vil heller ha en keeper som går på det aller meste både langs bakken og i lufta i stedet for å stå og vente på at noe skal skje. Takke meg heller til en Reina-type som er superoffensiv som sweeper, god med ballen i beina, men har mange småshaky situasjoner i lufta, fremfor en Joe Hart-type som dominerer mer i luftrommet og holder ballen i større grad, men er lite aktiv som sweeper og svak med ballen i beina.

Og det fortsatt til gangs i dag mot Plymouth. Jeg vet at dett er forskjell på BL og PL men det får da være grenser

Dette!!! veldig bra skrevet Olav. Siste vi trenger er en gråtass limfast på strek.

Karius kommer til å bli en stor keeper! Det han viser i enkeltkamper er rett og slett verdensklasse.

Håper faktisk Karius står mot Chelsea til Tirsdag, synes Mignolet faller for tilbale til gamle synder.

Hva har Mignolet gjort i det siste som tilsier dette?