1. Loris Karius

Slapp av. Jeg sier rett ut at han ikke er god nok. Blir ikke noe mer direkte å si om det. I tillegg kritiserte jeg noe annet enn det åpenbare, involveringen ved Sanes mål, men også hans generelle ballbehandling. Der har jeg sett Karius være god før, men han faller igjennom i dag. Jeg vil ha en ny toppkeeper inn også. Mignolet ut, han har vist lenge at han ikke er stabil nok. Hvem som er 2.keeper spiller vanligvis liten rolle om man har en pålitelig 1.valg, og der tror jeg Ward holder i enkeltkamper. Synd for Ward at han ikke fikk spille for Huddersfield denne sesongen, nøyaktig som jeg spådde i sommeren i fjor.

Kanskje greit å utløse utkjøpsklausulen til Oblak? :grinning:

Amen…
Få inn Allison Becker nå

"Ble utpekt som ny førstekeeper av Klopp før kampen, men manageren angret kanskje på det da Karius slapp inn et mål ved nærmeste stolpe bare minutter før pause. Virket tidvis usikker etter dette."

På bakgrunn av dette får Karius en 6’er på børsen.
Hvorfor?

Klopp er konge
"Klopp on if Karius should have saved Sane’s goal: “People always find a hair in the soup.”

Det er ikke ofte jeg reagerer slik på en spiller, men personlig ga jeg opp Karius i løpet av første høsten hos oss. Vanskelig å forklare, men det var rett og slett så skremmende dårlige prestasjoner at jeg ikke klarte å forestille meg at han egentlig er en god keeper som sliter med tilpasningsproblemer eller noe slikt. Ikke er skrytevideoene fra tiden i Tyskland spesielt imponerende heller.

Med dette som utgangspunkt er det bestandig så fryktelig frustrerende å se han i startoppstillingen. Jeg er oppriktig bekymret hver eneste gang. At Karius fremdeles får sjansen av Klopp iblant kan jeg ikke fatte skyldes annet enn at det er Klopp selv som har kjøpt keeperen og må gjøre noen forsøk på å få han til å fungere. Det kan i alle fall ikke skyldes noe som Karius har gjort i en rød trøye.

Mignolet er i det minste relativt stabil og gjør faktisk noen veldig gode redninger iblant. Det er vanvittig mye mer enn hva man kan si om Karius så langt i LFC. La oss bare kjøre på med belgieren frem til sommervinduet åpnes og kjøpe inn en ny keeper da.

NB: Huff, er ikke noe gøy å være så kritisk med en tilsynelatende sympatisk Liverpoolspiller, men med så mye følelser i sving etter dagens kamp kommer ordene rett fra levra…

Støtter denne :thumbsup:

Såfremt ikke spilleren blånekter, så slår tanken meg også.
Det hadde vært en kraftig forsterkning momentant!
En keeper på det nivået koster ikke mindre til sommeren heller…

Hvordan i alle dager klarte Karius å slippe inn den der fra Sane? Tror eg har sett det måle 6 ganger eller noe? Er det mulig å gjøre seg mindre?

Mor mi hadde reddet den der.

Vi har i hvertfall ikke tapt en kamp med Karius i mål denne sesongen. Inkludert CL kampene.
Det har vi med Mignolet.
Nå må Karius få stå fremover frem til en ny er hentet.
Mignolet har fått alltfor mange sjanser til å rette opp feilene sine.

Faktisk er Karius på delt 2. plass når det kommer til poeng per kamp (for spillere med minst 10 kamper i alle turneringer) i Liverpool denne sesongen.

Gomez og Matip burde aldri ha sluppet igjennom Sane på scoringen. Her må flere dele på skylda for målet.

Kjenner ikke mora di, men jeg har mine tvil.
De Gea derimot, 100% sikker på at han tar den.
Karuis kan ikke akkurat sies å virke reaksjonssterk. Han er paralysert.

Synes Matip gjorde en brukbar jobb i å vende Sane motsatt vei, det er keepers ansvar å dekke kort-hjørnet. Matip kunne kanskje gjort en enda bedre jobb, men det målet der gir jeg Gomez+Karius 90-95% av skylda for.

Synes ikke at Sane sitt mål er en voldsom keepertabbe selv om Karis burde ha tatt den. Da er det faktisk verre at han står som en saltstøtte på headingen som går i tverrligger, det siste målet til City + ett par andre avslutninger som han kun står og ser på fordi han antageligvis mener at det ikke er noe poeng i å prøve engang!
Det blir som om en forsvarspiller ikke takler fordi motspiller mest sannsynlig vil komme seg forbi uansett - eller en angriper ikke skyter, fordi det blir ikke mål allikevel.

Kopforum er vanligvis ganske oppegående, men de siste 40ish innleggene er kanskje noe av det mer skrøpelige som jeg har lest her inne. Omtrent like lavpannet som det man finner på kommentarfeltene på Facebook, osv.

Jo takk, og du fyller godt på!

Forøvrig fremstod Karius mer og mer som en paralysert keeper som ikke prøvde å gå etter ballen engang.
Det sier helt klart noe om at psyken på mannen er skral.
Det er ikke lov å gi opp!!

Slapp av nå. Vi vant. 3 poeng.
Selvfølgelig skal vi ha ny keeper til sommeren.
Men vi har fortsatt til gode å tape med Karius i mål denne sesongen. Ta med deg det ihvertfall før du tar kvelden og forhåpentligvis står opp med godfoten i morgen.

Jeg har det helt fint jeg, og er svæææært fornøyd med at vi slår City!
Kommer til å sove som en stein!

Men her diskuterer vi isolert sett Karius og delvis keepersituasjonen i LFC, og det er ikke mye å skryte av akkurat på det feltet.

Ja, Gomez jager en perfekt crosser fra Walker, som han burde innsett var helt ufarlig.
Ja, Sanes mottak er fremragende.
Ja, Matip tok ikke ballen fra Sane.

Gomez klarte på utmerket vis komme seg inn på rett side, og Sane vendte utover.

Det er så inni hel hvete dårlig keeperspill at jeg får makk. Få inn Ward ASAP.

Jeg driter i om vi ikke taper med Karius i mål, hittil i sesongen, men det er på tross av og ikke på grunn av.

Han er rett og slett ikke god nok, og jeg får fnatt av de som mener han bør få ‘en vårsesong på seg’… Hvorfor det? Hvorfor det?

Hvorfor det!?