1. Loris Karius

Fordi vi har spilt med mignolet i over fire år, så fortjener en utfordrer å spille seg i form. Det er ikke sagt at en ny keeper som presterer i Atletico Madrid eller Roma vil gjøre det like skarpt bak forsvaret vårt.

Dette med Karius er ikke snakk om form.

Det er dessverre kvalitet. Han posisjonerer seg dårlig, har ganske dårlig grunnteknikk på strek og har mye å gå på både i feltet, med beina og taktisk.

Utfordreren burde og skulle hett Ward.

Evt må vi ha ny keeper inn, Mignolet og Karius ut og opprykk for Grabara/ Kelleher/ George/ Firth/ Atherton.

Grabara som også slapp inn 3 mot Man City, bare at det var U23 laget.

Jeg ser ikke på kvaliteten til våre keepere ved å telle mål de slipper inn.

Når det er sagt har jeg ikke helt samme tro på Grabara som enkelte andre, men tror han kan bli veldig god. Forøvrig er Atherton den u-keeperen som har imponert meg mest, i de kampene jeg har sett.

Keepere må få spilletid på riktig nivå, for å utvikle seg. Akkurat nå har vi to stk som har for vanskelige oppgaver, og en som gjerne burde fått de samme i stedet for.

Vi har jo sett Karius for Liverpool en del kamper nå. Jeg så han aldri i Bundesliga, men forsto det slik at han var rangert som den 2.-3. beste keeperen der før han kom til oss. Den lave prisen overrasket meg dermed noe. Men Tyskland har gode tradisjoner når det gjelder keepere, så jeg var ganske optimistisk.

Vel etter å ha sett gutten for Liverpool FC, så spør jeg meg selv : Hva er styrkene til Karius?

• Er han god på streken, altså reaksjonssterk med god rekkevidde?
  • Er han god med ballen i beina?
  • Er han en god sweeper som avskjærer angrepene?
  • Er han dominerende i feltet?

Med Mignolet så kan man i alle fall delvis krysse av for god på streken. For han er jo det Mignolet, selv om også tabbene der drar ned dette punktet noe. Men jeg finner ingenting positivt med Karius. Han ser for meg ut som en keeper man kunne sett i Tippeligaen, som trolig ikke hadde utmerket seg veldig positivt.

Er det noe jeg har gått glipp av her? Jeg er kanskje for streng?

Jeg tror faktisk det også er slik Klopp tenker! Hvorfor i all verden bruker han ikke Migs hvis det er han som er vår første keeper i går? Nei, i mangel på noe bedre denne sesongen siden vi helt sikkert ikke henter en keeper nå i januar, er det bare å kjøre på med Karius. Mulig han kan spille seg skikkelig varm med flere kamper. Vi har ikke sett det enda! og som sagt, vi har heller ikke tapt med Karius i mål!

Karius har vel ei, eller kanskje to, gode redningar av det eg har sett. Sjølv om Mignolet har sine tabbar, så dreg han periodevis opp klasseredningar nesten kvar kamp. Ein ting som irriterte meg sjukt i går var utspela hans. Det var så mange som kom ned med snø på og var håplaus å gjere noko med. Om vi greier å kjøpe ein bedre keeper blir det vel å vinke farvel til både Mignolet og Karius.

Karius fortjener vel å få en lengre periode der han kan forsøke å etablere seg. På den annen side har han aldri imponert - og ser dårligere ut enn Mignolet. Er enig i beskrivelsen over.

Jeg tror det er uunngåelig med et keeperkjøp - muligens også to.

Ward må jo være fryktelig dårlig på trening?

Argumentet om at vi ikke har tapt med Karius i mål er helt håpløst!Det er i hvert fall ikke Karius sin skyld.De fleste kampene han har stått har vi dominert så han har nesten vært arbeidsløs.Kan ikke huske en kamp der han har reddet oss fra tap.

Jeg tror Klopp vet at Mignolet er en keeper LFC ikke kan slå seg til ro med, da han har mangler i store deler av den moderne keeper rollen. Noe som vil gjøre et høyt-pressende Liverpool mye bedre.

Han håpet at en Karius med et ultimatum skulle levere med en offentlig lovnad om at "hvis du leverer ikveld er du vår nr. 1."
Han forsøker presse frem det beste i gutten, og kanskje han imponerer på trening. Men får det jammen ikke ut i kamp.

Jeg ser ingen annen mulighet enn at vi er nødt å dra og handle. Diskusjonen Karius vs Mignolet er ikke lengre om hvem som er god nok, heller hvem av de som er minst dårlig.

Er jo vanskelig å være uenig med de som roper etter ny keeper, når den keeperen som får sjansen i en storkamp som i går, gjør en slik tabbe.

Ekspertene i Sky Sport studioet mener det er en tabbe å ikke gi en keeper en rekke kamper, fremfor å bytte keeper i tide og utide. For meg høres det fornuftig ut, og Klopp bør vurdere det. Likevel, jeg forstår tanken som nok ligger bak det at Klopp ønsker å holde to keepere i gang.

Personlig synes jeg Mignolet er bedre enn Karius, men har mest av alt lyst å se at Ward får sjansen nå.
Tror ikke det er ledige keeper-forsterkninger nå i januar, uten at vi må betale en forferdelig høy overpris - da mener jeg vi heller venter.

Minner til slutt om at City-keeperen heller ikke hadde en tabbefri aften i går…

Jeg er av natur positiv til Liverpools spillere og dårlige kamper og tabber kan jeg fint tilgi, men vi må få denne mannen ut av klubben! :anguished::anguished::anguished::anguished::anguished:

Karius became friends with Canadian singer Justin Bieber after meeting him while on holiday in Miami during the summer of 2015; the heavily tattooed Karius stated that: "we were in the same hotel, [Bieber] admired my tattoos and I responded to it. He was cool. He promised to invite me to one of his concerts.

Huff og huff! Jeg antok at Karius likte god, gammel rock’n’roll med den rockabillysveisen. Dette var en skikkelig skrape i lakken!

Sier jo litt om fyren. Få han ut.

Musikksmaken til Karius står i forhold til hans keeperprestasjoner., ikke mye å skryte av med andre ord.

Kan ikke godta å ha Jostein Bever fans i klubben, der går grensen…

Bra jeg så denne tråden akkurat før jeg hadde tenkt å legge inn litt Justin Bieber i musikktråden vår

You’ll never walk alone, og sånn, men faen det finnes grenser :joy:

Må vi skjerpe oss. Bieberfobi er et stort problem