1. Loris Karius

Sprut litt vann på de, så innser de nok at det ikke er for sent å si unnskyld.

#notall

Karius slipper inn ett skudd i keeperhjørnet fra skråvinkel idag og (som mot City), heldivis for han, mener dommeren ballen var over dødlinjen. Hva er det de lærer på treningsfeltet?

Hadde ikke dommeren blåst allerede før skuddet gikk? Jeg oppfattet det slik, og som om Karius sluttet å bry seg når han merket seg at dommeren hadde blåst.

I pausa satt han bare der. Har snakket med noen som så at det minst 20 baller i mål i pausa hvor var karius da? De må han ta på sin kappe ene å alene!!!

Det innlegget forstod jeg ingenting av! Kan du utdype?

Sarkasme. Dommern hadde blåst 2 trekk før ballen gikk i mål. Flere spillere hadde snus seg vek.

Spille til fløyta går?

Legendarisk innlegg!

Karius er i sin beste steam for øyeblikket og et godt og viktig resultat til midtuka vil gjøre han godt.

Ikke friskmeldt riktig enda, men håper han får sjansen igjen, selv om Migs nå er ‘cup-keeperen’ vår.

Bank i bordet

Noen som vet hva som er +/- til Karius? Den tror jeg har blitt kraftig boostet etter CL-gruppespillet. Hva er eventuelt Karius sin +/- kontra Mignolet sin?

+/- hva da? Mål for kontra mål imot (målforskjellen)? Clean sheets kontra kamper med innslupne mål? Seiere kontra tap?

Ja, nå har Karius imponert både mot Man City og Saints. Han var vel kanskje enda bedre i går og er således inne i en oppadgående formkurve. Mignolet har fått nok sjanser nå og forseglet vel kanskje sin egen skjebne mot WBA i FA-cupen. La Karius stå ut sesongen med mindre han får flere horrible kamper på rad, mener jeg. Karius bør få muligheten til p overbevise klubben om at de ikke trenger å kjøpe ny keeper til sommeren. Skulle Karius plutselig bli helt håpløs nå, så må det være Ward sin tur å få prøve seg i noen kamper.

Tenkte du kvaliteter, så mener jeg jeg redegjorde for de forrige uke.

Trodde folk så på hockey her :smile:

Tenkte +/- antall scorte mål/innslupne mål med Karius som keeper. Målforskjell er vel kanskje et bedre ord, ja.

Selv om denne ikke sier noe så hadde det vært morsomt å sett denne i sammenheng med andre keepere også.

Hvis Mignolet nå står mot Porto… Nei det klarer jeg ikke å forestille meg. Utrulig viktig kamp, Karius er absolutt nødt til å stå.

Jeg håper inderlig at jeg har sett Mignolet i sin siste kamp som Liverpool spiller allerede.

Det skjer ikke, den eneste muligheten for å se Mignolet tilbake i mål for Liverpool er om Karius blir skadet. Skulle Karius bli skadet bør Ward steppe inn i buret.

Eg er av dei som har hatt sterkare tru på Mignolet enn på Karius. For tida ser det ut til at Karius er i bedre form og presterar bedre enn Mignolet. Då meinar eg han bør stå mot Porto. Karius har no sjansen til å bevise at han kan vere førstekeeper for oss. Sink or swim.

Om no Karius greier å overbevise, slik at han blir utropt til førstekeeper, reknar eg med Mignolet sei takk for seg. Eller så greier han det ikkje, og vi kjøper ein ny førstekeeper til sommaren. Då er nok også Mignolet ferdig, etter det han har uttalt. Om Klopp investerar tungt i ny førstekeeper, reknar eg med at Karius også vil sjå seg om etter andre klubbar.

Det er på tide å få på plass ein keeper som alle stolar på og som ein kan gå utifrå at vil vere førstekeeper fleire år framover. Eg vil ha ein slik som Reina var då han kom. Mignolet er ikkje på det nivået. Karius har, så langt, ikkje overbevist meg om at han kan vere det, men han har sjansen no.