1. Loris Karius

man må nesten ha en fast førstekeeper bak der. En ting er å rotere i backfireren, en annen ting er det å ha to ulike keepere bak seg å forholde seg til for den backfireren som tilogmed rulleres på.

Jeg føler meg ikke trygg på karius, selv om han har vært ok de siste kampene. Særlig ikke ute i feltet, virker ikke å ha så stor rekkevidde. Mot spurs tapte han i en duell mot Kane, men ble heldigvis ikke straffet. Han var også litt ute på tur i kampen mot southampton, men da heller ikke straffet. Blir han straffet vil det bli bensin på bålet.

kanskje for sent å avskrive mignolet også da? :slight_smile:

er jo enig i din betraktning av mignolet, men har sett ham bli bedre etter å ha blitt satt ut av laget noen ganger, så aldri si aldri :slight_smile:

Karius begynner å vise hvorfor vi kjøpte han og hvorfor mange var forbauset og overlykkelig over handelen.
Håper virkelig han fortsetter som nå, for da har vi fått kvalitet mellom stengene.

At Karius burde stå tror jeg ingen er uenig i. Men rotasjonspolitikken til Klopp har vært tydelig, blandt keeperne også.

Dette gjør meg usikker. Muligens svært usikker. :massage_man:t4:

Ser flere friskmelder Karius. Jeg tar det rolig ang akkurat det.

Om Karius nå begynner å være trygg på frispark, langskudd og i det hele tatt ta teknikken opp noen hakk, blir jeg svært imponert av Achterberg.

Nja, tenker Klopp var litt skuffet over Karius sine første kamper. Klopp sa jo helt tydelig at vi hadde fått ny førstekeeper og at Mignolet var vår reserve.
Karius var jo uheldig i oppkjøringen med brudd i hånda, og når han kom tilbake virket han svært ukomfortabel i mange kamper.
Men jeg har sett gamle videoer av han, også hva han gjør på treningsfeltet i Liverpool.
Fyren tar dette svært seriøst og skal gjøre alt han kan for å få fast førsteplass i troppen.
Jeg tenker Karius brukte litt lenger tid til å tilpasse seg klubb og liga enn han selv ønsket, men fremgangen hans de siste kampene kan faktisk være selvforsterkende.
Kanskje han finner tilbake til gamle takter i fra tiden i Tyskland…?

Håper det.

Jeg har også vært kritisk til teknikken til Karius, men de to siste kampene har han ikke vært i løse lufta i satsøyeblikket. Det var mitt største ankepunkt mot han. Han har også gjort seg stor i de få en til en situasjonene som har dukket opp i disse kampene. Han har også en tilstedeværelse jeg har savnet før. han bokser i hytt og pine, men han er i det minste en faktor som må regnes med ute i feltet.

Karius og Henderson er i mine øyne de to mest spennende spillerne å følge nå. Jeg aner ikke hva jeg forventer av Karius, men er han såpass god som han har vist de siste to kampene, så er keeperproblemet løst. Kommer Henderson seg på 13/14 nivå igjen, så har vi en veldig god midbane også.

Er veldig tilbakeholden angående friskmelding. Jeg gjorde en stor feil med å ha tro på Mignolet etter han omtrent på samme tid i fjor hevet spillet sitt enormt og ble rett og slett en mye mer offensiv keeper enn tidligere. Ble nok lettere for forsvaret å forholde seg til han, men det har jo sklidd ut igjen…

Form er midlertidig og klasse permanent. Lever i beste velgående.

Dessuten er det vel grunn til å spørre om hvor mye eventuelt vil handle om Achterberg og hvor mye som vil handle om keeperkonsulenten som har blitt hyret inn i samme tidsrom som Karius har hevet seg noe?

Mignolet er nok ferdig etter denne sesongen. Han er ikke god nok.
Ward tar nok heller ikke en ny sesong hvis han blir tredjekeeper.
Har derfor stor tro på at en ny keeper blir hentet.

Nå har vi 18 kamper igjen denne sesongen (11 i ligaen og 7 i Champions League). Det bør være nok til å få et inntrykk av om Karius kan gå inn i neste sesong som #1.
Det skal litt mer til enn to-tre gode kamper for å helt overbevise meg, men han vitterlig sett ut som en skikkelig keeper de siste kampene.

Som jeg skrev i et innlegg forrige uke; 1-1 er de situasjonene keeper trenger å utøve minst teknikk. Hurtighet i hode og bein, og komme seg ut og gjøre seg stor. Det er der Karius har sin styrke.
Teknikk på strek har han fått vise lite frem de siste kampene, men det kan komme i morgen.

Achterberg må få kred uansett, for han har nok en finger med i spillet der. Tviler på Klopp har tvunget konsulenten på han.

@red Jeg er enig i at 1-1 situasjoner krever lite teknikk, men det krever mye instinkt. Svært mange keepere sitter på ræva i det øyeblikket de egentlig burde begynne å bevege seg. Av keepere jeg har fulgt med i vinter, er Tottenhamkeeperen i særklasse dårligst på dette. 4-5 av målene jeg har sett han slippe inn hadde jeg reddet av den enkle årsak at jeg er tregere enn han. Jeg greier ikke å sette meg så fort. Følgelig hadde skuddet gått i kroppen min.

Det var flere situasjoner i begge de siste kampene der Karius fint kunne sluppet inn mål ved å gjøre et lite utimet hopp rett før satsøyeblikket. Han gjorde ikke det. Han har sluttet. Han hadde ballen i beina flere ganger uten at pulsen min steg. Det var tydelig at han kommuniserte med forsvaret.

Jeg vet ikke om keeperkrisen er løst, men jeg ser veldig tydelige framskritt. Jeg har også fulgt med ekstra på keeperne i PL i år, og det er bare to jeg ville brukt penger på. Det er ikke så mange fantastiske gode keepere der ute for tiden. Man kan selvfølgelig vise til en 18-22 åring og hevde han har gjort det bra, men det er nettopp en slik vi har i mål.

Det fine er at vi får en del muligheter til å gjøre oss opp meninger før overgangsvinduet.

Ja, stort sett enig.

Instinktet er fint å ha det, men du må gjøre de enkle tingene riktig og. Der er jeg ikke overbevist.

H. Lloris er skremmende dårlig på skudd fra siden også, og han flytter seg dårlig/ timer dårlig når han må forflytte seg sidelengs.

Er det noen som kjenner til noe mer om rollen til Hans Leitert og hvorvidt han faktisk har vært involvert i treningen av våre keepere på noen som helst måte, og ikke bare arbeidet i speiderapparatet?

Ifølge Jürgen Klopp har ikke Leitert hatt noe med keepertrening å gjøre, men det er litt interessant at Karius ble gjort til soleklart førstevalg og har forbedret seg betraktelig omtrent samtidig med rapportene om at Leitert hadde fått en litt annen rolle og angivelig var involvert i keepertreningen eller i det minste som en slags rådgiver. Ulike rapporter beskrev Leitert både som «Head of Goalkeeping» og «Goalkeeping Consultant.» Klubben hevder at Leitert har samme rolle som før, nemlig som en del av speiderapparatet. Har Leitert vært inne og gitt noen råd til Achterberg?

Det beste er jo hvis det er slik at ulike folk i klubben kan samarbeide og gi hverandre råd og ulike syn på ting, uten at de ulike involverte tar det ille opp eller ser sin posisjon som truet. Vi får virkelig håpe at det er et slikt fruktbart samarbeidsklima innad og at ikke hver enkelt person bekymrer seg for sin egen posisjon og sitt omdømme. Utveksling av idéer, åpenhet og et godt samarbeid vil gi best resultater over tid, i stedet for at hver og en jobber bare for seg selv.

Utfra det jeg kan observere og det jeg har lest om Klopp, så tror jeg faktisk at det er et slikt fruktbart samarbeidsklima innad i klubben. Noen gnisninger mellom ulike ansatte vil det nesten alltid være, men Klopp er meget dyktig på å bygge opp en organisasjon hvor alle jobber mot samme mål og samarbeider.

Liker den holdningen

Elsker at du trakk frem 7 i CL. :grin:

Tror han også er involvert i å finne en ny keeper til sommeren.
Speide og garantisikre at keeperen har de nødvendige kvalitetene til å bli førstekeeper for å si det på den måten.

Karius fortjener litt slakk nå. Dersom han fortetter i det sporet han har vist de siste to kampene, er det ingen grunn til å sikte etter en ny førstelagskeeper i sommer. Det er imidlertid et stort MEN her. Inntil videre håper jeg at Karius fortsetter storspillet og at det er av permanent karakter.

Selv om Karius har overrasket mang en Liverpoolsupporter etter sin gjeninntreden i Liverpool målet vil jeg ikke friskmelde vår keepersituasjon. Står fortsatt ved at vi trenger en ny keeper i sommer.