1. Loris Karius

Du som er fotballtrener leakless så kan du ikke reglene, høres ikke bra ut.:laughing:

Det er mange regler som er så sjeldne og ‘ubetydelige’, at de er vanskelige å huske. Blir i alle fall usikker av og til.

Nå er det jaggu meg på tide at man får ut denne keeperen her! Han sprer bare usikkerhet! Har ikke vist noe enda. Etter at denne Actenberg kom inn så har vi bare hatt trøbbel! Nå må den fyren se at dette ikke er godt nok!

1. Prioritet i sommer: Ny keeper!
    Den størate forskjellen på Chelsea og aliverpool er keeperplassen!

På tide å sette Karius på benken, der han hører hjemme. Får meg til å savne Mignolet enormt.

Mignolet ville jeg oppgradere i sommer og forrige januar. Det sier vel sitt.

Denne guttungen må byttes ut, og det fort :persevere::persevere:

Noe av det siste jeg ville gjort. Han har hatt en positiv utvikling etter en mildt sagt usikker start og vært bunnsolid de siste kampene. Må tåle et lite tilbakesteg i dag synes jeg.

Her er vi nødt til å være enige om å være uenige, for den påstanden der bare ler jeg av. “Tåle et lite tilbakesteg”?

Karius fortjener sin del av skylden. Han er utrolig heldig som ikke allerede har kostet oss enda flere poeng, for det har jammen vært mange tilfeller der han kan sies å ha “sluppet med skrekken”:

Bunnsolid? Fravær av elendige inngripener er ikke det samme som bunnsolid. Terningkast 3 er ikke godt nok.

Jeg mener mignolet er bedre keeper en karius uten tvil… Hva klopp ser i karius vet jeg ikke ??? Vi blir aldri ett gull lag med 2 middels keepre som aldri redder poeng. Se Spurs se United se Chelsea og ikke minst Arsenal… City har samme problem som Lfc en middels keeper som ikke redder poeng.

Det her er vel en av grunnene til at vi gjerne skulle hatt en kameravinkel på kampene som gjør at vi ser hele laget. Jeg kan ikke si noe på dette selv, men på redmen.tv nevner de at det er ikke siden Reina på sitt beste at Liverpool har hatt en keeper som kan bevege seg utenfor 16 meteren. Det å ha en keeper som kan stå høyt gjør at forsvaret kan stå høyere. De nevner at det virker som om Karius gir mer trygghet til forsvarerne, når Liverpool har ballen.

Jeg mener ikke at han har vært god nok enda, men jeg glemmer heller ikke alle feilene Mignolet har gjort bare pga denne kampen. Jeg gir heller Karius på 23 muligheten til å utvikle seg gjennom sesongen. Enn å sette innpå Mignolet som ikke har utviklet seg overhode på de sesongene han har vært i Liverpool.

Karius har til gode å imponere meg spesielt som ballstopper. Han virker litt veik i feltet og forholdsvis slepphendt. I tillegg gjør han ikke de fantastiske skuddredningene som toppkeepere gjør.
Han virker offensiv i hodet og er bra i en mot en situasjoner. Raskt ute og flink til å gjøre seg stor.

Men der han virkelig har løftet spillet til Liverpool er som bakerste spiller. Han er mye raskere enn Mignolet til å sette i gang spillet og dette er med på å sikre det presset vi ofte har på motstanderne.

Det er nok derfor Klopp vil ha han der. Vil som en halv utespiller. Forhåpentligvis vokser han videre på de andre områdene.

Med unntak av i dag så har han vel vært bunnsolid etter Palace-kampen? Dette kombinert med hvor mye bedre den offensive og spillende stilen til Karius kler Klopp sin fotball, gjør at han må stå flere sånne kamper som i dag på rad før jeg ønsker Mignolet tilbake i mål. Mignolet finnes det ikke håp for. Han vil aldri bli god nok eller egnet for et topplag med en offensiv filosofi. Karius er det selvfølgelig alt for tidlig å avskrive.

Har Karius vært bunnsolid? Fordi han knapt har fått skudd på seg i kampene frem til i dag?

Carragher er visst uenig med deg.

Han skal vel også ha noe av æra for det.
Motstanderne hadde til sammen 13 avslutninger på mål i disse kampene. Det var egentlig mer enn jeg trodde.

Må si jeg deler Jamie Carragher sitt syn/kritikk på/av Karius. Carragher er en jeg har stor respekt for og en jeg synes har mange fornuftige meninger rundt klubben, spillere og måten vi spiller på. Ikke tilfeldig at han kritiserer Karius.

Usikker på om vi har kommet styrket ut av keeper byttet.Mignolet er en bedre skuddstopper en Karius.Kritikken mot Mignolet går på feltarbeid igangsetting av spillet og dirigering av forsvaret.Karius er bedre med ballen i beina men er like famlende i feltet og framstår hellere ikke som noen lederskikkelse.Tror Mignolet kunne tatt ett eller to av målene Karius slapp inn i dag.

Karius hadde ingen god kamp i går, men at han skal ryke på bakgrunn av den ene kampen blir for dumt. Mignolet har over tid ikke vist seg god nok i vår type fotball. Det er ingenting som skulle tilsi at han plutselig er blitt god nok igjen. Måten vi spiller på passer Karius bedre. Mignolet er for dårlig med ball og for avventende. Han kommuniserer tilsynelatende dårlig med bakre firer og sprer dertil usikkerhet. Eksemplene er mange. Han er en god keeper for et lag som venter på skudd i mot, men han er ingen “ellevte mann”. Vi trenger sistnevnte.

Det finnes garantert bedre keepere enn Karius for øvrig, men av de vi har er han den beste.

Ja det er ei meining, og det kan godt vere det riktige. Men slik eg ser det så er dette to (litt) ulike spørsmål:

• Blir Liverpool betre på kort sikt ved å bruke Mignolet dei neste par kampane?
  • Blir Karius betre (både på kort og lang sikt) av å stå over to-tre kamper og kjenne på reell konkurranse?

Eg er veldig usikker på svaret på det første spørsmålet. Kanskje er det nei, som du seier.
Derimot trur eg unge Karius blir betre av reell konkurranse. Bør han få det no når han veit han kunne spelt betre? Eg er tilbøyeleg til å meine ja!

Bortsett fra at han er bedre med ballen i beina har ikke Karius vist noen ting som tyder på at han er en bedre keeper.Snarere tvert i mot!