1. Loris Karius

Jeg kommenterte en best-of-Karius skrytevideo fra youtube på forumet nylig. Det oppsiktsvekkende var at det var, foruten kanskje én inngrepen, ingenting som ikke hvilken som helst keeper SKAL ta. I tillegg var det en haug med returer og han så rett og slett slepphendt ut.
Det samme har vi nå sett i flere kamper for oss og minst to ganger i går, hvor den siste gir et helt unødvendig mål i mot.

Slik karius har opptrådt hittil, så er jeg ikke i tvil om at Mignolet er en langt bedre keeper p.t.

Ingenting er statisk, men jeg klarer ikke å se at Karius blir en keeper som vi vil bli stolt av. Vanskelig å tro blindt på Klopp og gjengen i denne saken, men hva ellers kan man gjøre? Gir han derfor tid.

.

Jeg tror sjelden det er snakk om en kamp innen fotball. Det er som ellers i livet, dråpen som får begeret til å flyte over.

Jeg sier ikke at dråpen var nå på søndag, men om Karius ikke forbedrer seg, så vil dråpen komme. Det vil alltid være en kamp som da er helt avgjørende, men bare fordi den kampen er en del av totalen.

Samtidig har vi nå sett at Karius ble kjøpt inn som førstekeeper, ikke for å utfordre Mignolet. Det er problemet til Klopp. Ved å sette inn Mignolet, forteller Klopp at keeperproblemet ikke er løst. Det er en sannhet verken han eller vi supportere vil like å høre. Vi vil nok heller fortsette å tro at Karius tar en de Gea, og spiller seg opp etter hvert. Men det gjør han neppe ved å sitte på benken.

Synes Klopp var noenlunde tidlig ut med å skilte vekk Mignolet til fordel for Karius , uavhengig av Bournemouth kampen.
Det oser junior av Karius foreløpig , og jeg tror med fordel at han burde hatt denne sesongen til å prøve å ta fra Mignolet plassen i buret. Nå da Klopp har kastet kortene , så virker det som Karius føler presset det er å være 1 skansen i en så stor klubb.
Hvis Klopp setter laget foran egen stahet , så burde det vært mer dynamikk omkring keeperne .
Men nå har jeg tatt feil før ,og muligens gjør jeg det denne gangen også håper jeg , men vi vil lide hvis ikke Karius viser seg fra en bedre side fremover

Dynamikk rundt keeperplassen er absolutt ikke å foretrekke.

Her er stikkord trygghet, tillit, kamprekke og samspill.

Når det kommer til Karius’ kvaliteter er jeg ikke overbevist, men må jo stole på Klopp i denne sammenhengen. Mignolet gjorde for mange store feil i fjor, og han hadde tapt kampen straks Karius ga Klopp sitt ja.

Jeg er forøvrig spent på Wards utvikling i bakgrunnen, med full sesong i toppen av fysiske Championship.

Klopp angående kritikken mot Karius: “Det hjelper mye å ikke lytte til kritikerne. Selv er jeg ganske god til det, og jeg håper han kan lære noe av meg på det området.” Herlig!

For så vidt eng i det, men for de fleste av oss så er det slik at om vi skal bli gode, må vi ha noen å lære av. At det ikke blåser kraftig rundt ørene til Achterberg, finner jeg merkelig etter den keeperinnsatsen vi har sett etter han sin ankomst. Den ene keeperen etter den andre har blitt markant svakere etter overgangen til Liverpool. Omtrent som alle spillerne som ble handlet inn mellom 2010 og 2015. Etter at de kom til oss, falt de fleste gjennom. selv om de var kjøpt for store penger. Unntakene finnes selvsagt, men det er påfallende hvor mange av kjøpene i denne perioden som ikke fant seg til rette. Etter at Klopp overtok, har flere av disse spillerne forbedret seg kraftig. Lallana er en av våre viktigste spillere, mens han under BR var en ballerina uten fremdrift. Lovren var en vits. Milner presterte ikke på sitt vanlige nivå. Henderson er blitt en ny spiller de siste månedene.

At noen ikke sparker Achterberg den dag i går, finner jeg rett og slett merkelig.

Junior!

Kan ikke skjønne noe annet enn at Mingolet er tilbake mellomstengene neste kamp.

Virker som en helt utrolig dårlig vurdering av Klopp å gå for Karius. Gutten er så god som han er, han har ikke signet seg selv. Det er de som signer spillere som bør få en smekk

Jeg er mer skuffa over Klopp enn Karius slik ståa er nå. Alle har sett mer enn nok svakheter i Karius til å vite at dagens blemmer ikke er overraskende.

Karius strutter ikke av selvtillit. Han kan si ifra selv at han trenger en liten pause!

Helt enig. Hva har egentlig Achterberg gjort som gjør at han er fortjent til å få fortsette? Som du sier, så virker det nesten som om keeperne vi har fått inn har blitt svakere i LFC enn de var i sin tidligere klubb. Det kan selvsagt ha med mye større klubb, press osv. å gjøre, men de feilene som gjøres er også helt basic keeperting som en keeper som står for LFC må kunne klare uten problemer. Jeg ønsker egentlig å gi alle en sjanse, men de tabbene som Karius har gjort allerede og som han kommer til å gjøre… så vil vi ikke kunne hevde oss blant topp 3-4. Det er en ekstrem svakhet ift de andre lagene. Chelsea har Cortois, Arsenal Cech, United D.de Gea og Tottenham Lloris. Nei…det må handles i Januar og kanskje også en keeper…

Jeg har forsvart Karius til nå i sesongen, at vi må være tålmodige med han og at han fortsatt enda er e ung keeper, på den anne siden begynner å bli en smule skeptisk til om Liverpool faktisk har kjøpt en keeper enn hva man hadde fra før. Karius har vist svakheter, og han viser heller ingen tklare egn til forbedrnger. Det fælt å si,men Liverpool har fortsatt et keeperproblem, og det bør løses innen kort tid.

1 år gamle sitater, men likevel ganske treffende. Sitatene er hentet fra et BBC program i desember 2015, http://www.bbc.co.uk/programmes/p03b82p4:

https://twitter.com/AnfieldHQ/status/808073673668198401

https://twitter.com/AnfieldHQ/status/808073830187102210

Må si meg enig i mye av dette. Merkelig hvor mange keepere som har vært hentet inn som har vært gode før, men som blir dårligere eller stagnerer i Liverpool.

Tenkte litt av det samme i går. Mangelen på presisjon i feltarbeid samt dårlig plasseringsevne, spesielt over tid virker for meg logisk å legge mye av skylden på keepertreneren. Jeg vil også påstå at det er bedre for både Mignolet og Karius om hovedansvaret kan legges på instruksene heller enn ferdighetene, spesielt nå i første omgang.

Karius viser tidvis svært god igangsetting, har to rush ut i gårsdagens match (1vCarrol i feltet, 1 sweeperkeeper involvering), og kan vise til god redningsprosent fra Tyskland etter hva jeg har forstått. Jeg skal innrømme at jeg synes poengtap mot West Ham mye var pga av keeperspill, samme som mot B’mouth. Ikke at det er ekstreme keeperblemmer, men skal vi gjøre alvor av å henge med i toppen nytter det ikke å slippe inn 2-3-4 mål per kamp, spesielt når antall reelle sjanser i mot er omtrent det samme som antall mål sluppet inn.

Nå har keeperproblemene vart såpass lange, med såpass mange forskjellige keepere, at det må stilles store spørsmålstegn til instrukser og hverdagen til våre keepere under Achterberg

I denne mixen av mer eller mindre gode indikasjoner kan det nevnes at Brad Jones trolig har hevet seg vesentlig etter at han forlot oss. Vistnok beste keeper i Holland skal man tro Twitter feeden min.

James Pearce i Echo mener imidlertid at Achtenberg er en god keepertrener, men argumenterer relativt svakt ved å hevde at han hadde blitt byttet ut hvis han ble ansett som et problem.

Jeg synes ikke vi skal avskrive Ward. Vil tro han er en sterk kandidat til å bli annenkeeper. Og det hadde jo vært gøy om han viste seg frem som en reell utfordrer for Karius også. Ward er nøyaktig like gammel som Karius (bursdag samme dag) og det er ikke sikkert vi vil kjøpe noe nytt dersom Mignolet drar.

Kamil Grabara blir 18 år i januar. Det skjer ikke ofte at så unge keepere får sjansen, men det hender. Han har allerede spilt U23-kamper og kan være den som overtar tredjeplassen etter Manninger.

Vrakes i kveld står det på forsiden av .no

Feil avgjørelse…