10. Philippe Coutinho

Sturridge i form og skadefri er en meget god spiss/avslutter,men det begynner å bli en stund siden Sturridge var on fire dessverre.Tror ikke at Sturridge kommer tilbake i bra form dessverre.Tror nok DS har den beste karrieren bak seg og ikke foran seg,dette på grunn av skader og tildels innstilling.Dette er noe jeg tror,men hadde gjerne sett DS med et par bra sesonger i LFC uten tvil.

Having kept him against his wishes when he submitted a transfer request in the previous window, Klopp decided against doing so again.

Har’n buksa bak-frem? :triumph:

Om man ser på statistikken endre har laget på sin fantastiske tråd, som vi ikke skal forsøple med denne diskusjonen, vil Liverpool om de fortsetter med samme poengsnittet de har hatt uten Coutinho havne på 76 poeng og følgelig 3. plass, mens poengsnittet med Coutinho vil medføre 72 poeng og 5. plass.

Ikke at jeg tror fotball er matematikk, men jeg synes det er dumt å grave seg ned uten noen grunn. Tallene viser at stallen vi har i dag statistisk sett greier 3. plass uten Coutinho. Om VVD har positiv invirkning i tillegg, så blir dette gøy.

Feil! Statistikken viser at førstelaget, hvor for eksempel Mane vil spille istedenfor Coutinho, kunne tenkes å ta 76 poeng. Hvor mange poeng tror du man vil ta i de kampene hvor Mane ikke kan spille og hvor man ender med Ox eller Woodburn på venstrevingen?

Siden jeg ikke anser at man må absolutt alltid ha en venstreving som produserer så kan man absolutt ta en god del med Ox som venstreving. Jeg tror heller ikke at Ox vill være helt elendig. Man kan også legge om formasjonen i enkeltkamper. Er en rekke kamper i år med coutinho på banen der salah har produsert, ikke coutinho

Har trua på at vi kan bli bedre over tid pga dette, men timingen var rar.

Der kan man sikkert, mitt poeng er at folk leser statistikken feil. De leser den som at man tar flere poeng uten Coutinho i stallen, mens den egentlig viser at man har tatt flere poeng uten Coutinho på laget. Med andre ord leser de den enten som at Mane spiller alle kamper på venstreving eller som at de kampene hvor Mane ikke spiller så erstattes han av en spiller som er like god som Mane. Og den spilleren har vi ikke…

Og man burde kanskje ikke satse hus og hjem på at Salah skal opprettholde målpoengene ut sesongen, selv Kane, messi og ronaldo har dårlige perioder.

Kan bruke akkurat samme argumentet om coutinho . Hva om han ble skadet eller hadde en formdupp. Om coutinho var i klubben men ble skadet i to mnd fra februar som han forresten ble i fjor(var ute i to mnd) så steg andre spillere frem, og vi er enda bedre forspent i år, og man fremdeles kan hente inn noen. Tror det er lurt å avvente litt

Hvilken statistikk viser du til?

Husker det var en lignende statistikk om Gerrard en gang i tida. Da hadde han spilt i starten av sesongen, og så vært skadet en stund. Da han var på vei tilbake kom det et eller annet om at Liverpool hadde tatt flere poeng uten kapteinen. Spekulasjonene var:

• Flere spillere tok ansvar med kapteinen ute
  • Gerrard var “overalt” på banen og således litt vanskelig å vite hvor man hadde, så de andre spillerne fant lettere rollene sine med han borte, noe som gjorde “helheten” bedre

Noe lignende kan sikkert gjøres med Coutinho:

• Kjæler tidvis for mye med kula, noe som kan ødelegge rytmen
  • Prøver hele tida på vanskelige ting, noe som ofte fører til balltap og kontringer imot
  • Ikke så god defensivt eller i gegenpresset, så ikke en optimal “Klopp-spiller”

Kan jo selvfølgelig være noe i dette, men som i tilfellet med Gerrard, så handler det nok mest om tilfeldigheter eller “lete med lys og lykt etter svakheter”-tankegang. I det store og hele vil man jo ha sine beste spillere tilgjengelig, og Coutinho kommer utvilsomt til å bli savnet for min del, negativ statistikk eller ei.

Jeg er så drittlei av å lese om denne Coutinho nå.
Han fikk det som han ville.Han er solgt,ferdig med det.

Jeg vil lese om spillere som i dag er i Liverpool og ønsker å spille for Liverpool.

Hvis du er kjei & lei, hvorfor gå inn på Coutinho tråden da?

Salget av Coutinho åpner jo opp muligheten for en del andre spillere. Ox, Lallana, Milner og Grujic på midten og Ings, Solanke og Sturridge lenger fremme, Moreno kan jo og spille ute til venstre.

Jeg er ikke bekymret over salget, noe som var uungåelig i mine øyne. Det var jo ganske tydelig i sommer at han kom til å dra, som mange har sagt, så ble han sikkert lovet å gå hvis det kom et seriøst bud i januarvinduet og det gjorde det.

Lykke til i Barca.

Samme argument? Hvilket argument?

Og siden du trekker inn skader, hva om Mane eller Salah nå skader seg i 2-3 måneder…

Mulig det er å banne i kirka, men jeg forstår godt at Coutinho ønsket overgang til Barcelona og at han har vært desperat til å signere dit. Jeg tror også på spilleren når han sier at Barcelona er eneste klubb han ville ønsket seg bort til, fra Liverpool. Nettopp fordi han mest sannsynlig har hatt det helt fantastisk i Liverpool, på alle måter. Klopp som manager, flere braslianere i troppen, spillemetode på laget, Anfield, utviklingen han selv har hatt osv…

Heldigvis, er ikke salget av Coutinho noe som setter Liverpool like mye tilbake som tidligere salg av store stjerner. Dette fordi vi han var en del av et lag med flere viktige spillere, samt at Keita allerede er signert i indreløperrollen. I rollen som ving har han kun hatt en backup rolle bak Mane og Salah.

Rette måten å erstatte Coutinho på er for meg Keita, samt en spiller på vingen som kan være rotasjon med Mane og Salah (Lemar kan tyde på å være mannen Liverpool har sett seg ut). Med disse signeringene mener jeg Coutinho er fullverdig erstattet, og vell så det. Vi kan i tillegg komme bedre ut av det. Økonomisk blir det forhåpentligvis omtrent i null, og kanskje litt i minus.

Det jeg vil savne mest med Coutinho er selvfølgelig den fantastiske teknikken hans og det å se han danse og leke seg på midbanen. Ikke alltid han var like produktivt i form av mål, men fantastisk å se på var han alltid! I tillegg vil jo langskudda og touchen bli et stort savn. Underholdningsverdien var meget høy og ga Liverpool noe ekstra, som blir vanskelig å erstatte i form av enkeltprestasjoner!

Ellers er det godt at det i dag er Klopp som styrer skuta og som skal lokke til seg spillere. Selv har jeg full tillit til hva Tyskeren gjør på overgansmarkedet, og det er en deilig følelse som supporter! Tidligere rev jeg meg i håret, spesielt under Hodgson og Benitez tida… Rodgers sine signeringer likte jeg bedre, men der var problemet utviklingen…

Helt enig! Har ingen problemer med å forstå at Coutinho vil bo og spille for Barcelona.

Støttes. En spiller av hans kaliber fortjener å vinne trofeer, noe det dessverre ikke har vært så alt for mye av i Liverpool.

Kjenner det skal bli godt når den medisinske testen er ferdig, han deltar på treningsfeltet og ting begynner å roe seg rundt denne situasjonen. Nå er vi nødt til å se fremover!

– Nei, president, han trenger ikke bo på hotell. Jeg har allerede kjøpt hus til ham, lød svaret fra Suarez, ifølge Daily Mail.

Huset ligger i bydelen Bellemar i den lille badebyen Castelldefels ved kysten utenfor Barcelona. Fra husene i åsene har man utsikt ut over fire mil med sandstrand.

– Luis så at huset ved siden av hans hus ble tilgjengelig på markedet. Han visste ikke med sikkerhet at jeg ville komme, men han likte tanken på å ha meg som nabo. Det var en fin gest. Vi har sett bildene, og utsikten er fantastisk. Jeg har kontakt med Luis hele tiden, og nå ser jeg frem til å se nærmere på eiendommen sammen med familien min. Jeg vet Luis vil hjelpe oss med å føle oss som hjemme, sier Coutinho om saken.

En annen som bor i nabolaget er Lionel Messi

Skjønner det er mye mer enn bare pengene som er forlokkende med Spania og Barcelona. Etter fem år med tåke, regn, vind og null trofeèr i Liverpool er det sikkert godt å få tint opp litt og å vinne noe… :wink: