10. Philippe Coutinho

Har ikke Baca et mulig transferban på gang. Noe med AM.
Det kan vel forklare januarhandelen

Jeg håper du forstår at det ikke var seriøst😉

Arsenal/Wenger kommer etter all sannsynlighet til å miste både Özil og Sanchez (i beste fall for “småpenger”) - retter derfor en takk til Coutinho som ikke bare gikk kontraktstiden ut for så å underskrive for Barcelona.

4 år du takker for nå

Coutinho. På sine 54 mål har han altså scoret 16 mål mot topp 6 og Everton.
Han har scoret 22 mål utenfor 16 meteren. I tillegg har han over 40 assist. Flere av assistene er det absolutt ingen i dagens tropp som kan gjøre.
At Liverpool tar mindre poeng osv uten Coutinho osv betyr ingenting. Coutinho var en meget viktig spiller for LIverpool, om ikke den viktigeste.

Det er nå viktig å Lallana i form igjen. han er kanskje den som nå vil ta over den plassen til Coutinho på midtbanen.

Utenom Ragnar selvsagt

Med 145 000 000£ i innkjøp og rykter om 240 000£ i ukepenger er det vel nærmere 2 400 000£ som fordufter mens gutten er på sykestua i 3 uker.

Kanskje karma er en bitch og skadene blir mange…

Tenk hva Southampton må tenke og mene om Liverpool som klubb egentlig! De 4-5 beste spillerne deres de seneste 3-4 årene har blitt robbet fra Liverpool… Barca har tross alt «kun» tatt to spillere fra oss på denne tiden… Vi har selvfølgelig betalt godt for Lovren, Clyne, Lallana, Mane og VVD, men det har sannelig Barcelona også gjort for Suarez og Coutinho!

Nei, vi må begynne å vinne noe, jevnt og trutt, da blir spillerne værende enda lenger. Real Madrid og Barcelona vil dog alltid kunne lokke de største, bortsett fra de med Engelsk pass vel og merke.

Må avslutte med at jeg har trua på Klopp prosjektet! På lang sikt blir dette veldig bra, ble vare et lite skritt i feil retning med et Coutinho salg. Innerst inne så vi vel alle at den ville komme, men bare ikke allerede i Januar. La oss ta 3-4 nye skritt i riktig retning før neste skritt bakover (det vil komme).

Hvem drar. De spanske og søramerikanske spillerene. Hvorfor? Tipper klimaet har litt å bety. Vet at jeg selv hadde neppe tenkt meg selv om mange ganger om en tilsvarende jobb som jeg har hadde dukket opp i Italia eller Spania, hvor jeg fikk netto utbetalt det samme eller mer, og det var samme eller høyere nivå på utfordringene. Her stiller Liverpool og andre engelske klubber med et handicap som er umulig å utligne. Med mindre de magnetiske poler skifter og ekvator vrir seg litt vil det alltid være kaldt, regn og sludd cirka halve sesongen i Premier League. Hva kunne vært gjort annenledes for å holde på Coutinho? Tror både han og Suarez hadde dratt uavhengig om vi hadde vunnet PL da vi var nære for noen år siden. Barcelona er for søramerikanere som nirvana for buddhister. Derfor mener jeg at Klopp og klubben bør se mot spillere som antatt er mer lojale, for poenget mitt og (sikkert flere sitt) bevises gang på gang. De drar, ofte så snart sjansen byr seg.

En fin artikkel fra Chris Bascombe

Lykke til videre Coutinho! På tide å akseptere realitetene og gå videre. Ny stjerner vil vokse frem.

Jeg personlige irriterer meg ikke over at han ville dra. Det som irriterer meg, er tidspunktet. Han hadde fått overgangen til sommeren uansett, og vi hadde hatt en kreativ kraft i laget, en meget viktig spiller, i en meget viktig kamp om topp 4 og videre spill i CL.

Men, på tide å vende nesen fremover.

Selv om jeg regner med at Coutinho ikke selv skrev sin avskjedshilsen, så ble jeg faktisk litt rørt. Dette trengte han faktisk ikke å gjøre.
Lykke til videre din irriterende lille magiker.

Jeg blir nesten kvalm av hele typen, mener det ikke finnes en eneste god grunn for og svike fan og klubb midt i sesongen, jeg er så sur og forbanna på han nå, at mine tanker om han ikke egner seg på trykk.

Noen ganger skinner sola også på Merseyside og siden tidevannet er ekstremt er det to ganger i døgnet ganske lange «sandstrender» der også :smile::thinking::wink:

Rørende var det vel ikke, pr. 09.01.17, men fint. Rørende blir det kanskje etter noen år, og man ser tilbake på hva Phil gikk glipp av.
Lykke til i Barca og Primera. Ta rotta på rotta i RM.

Fin skriftlig avskjed av Couthinho men sitter likevel med følelsen av å ha blitt slått opp med gjennom en tekstmelding.

Brevet er sikkert skrevet av ett kommunikasjonsfirma. Jeg tipper Coutinho ennå ikke har lest innholdet. Kanskje han tar seg tid til å gjøre det under dagens frokost med Suarez.

Så høye tanker har jeg om han akkurat nå.

Er det flere enn meg som har en krypende følelse av at Liverpool og Barcelona trekkes mot hverandre i kvartfinalene i Champions League?

Suarez og Coutinho på motsatt banehalvdel.

Chelsea og Barcelona skal først gjøre opp seg imellom, og blir det ikke Barcelona har vi en gammel tradisjon med Chelsea i Europa også.