10. Philippe Coutinho

Coutinho sitter isåfall på tribunen. Tror faktisk ikke Barcelona er de verste vi kan trekke. Hadde nok blitt en ekstrem stemning på Anfield. Håper bare vi klarer å gjør jobben neste runde!

Vel… jeg synes det desidert viktigste manglet. Nemlig en bisetning eller noe om hvorfor det var så utrolig viktig å reise nå og ikke vente til etter sesongen…

Er det en klausul i kontrakten hans om at han ikke kan spille mot oss i 2017/18?

Husker Torres debuterte mot oss for Chelsea bare noen dager etter januarovergangen hans.

Coutinho kan ikke møte oss i 17/18 så det ville vært en meningsløs klausul. Han er cup tied i cl

Coutinho kan ikke spille i CL for Barcelona siden han har spilt for oss.

Det er jo akkurat det som er det forbanna sure oppi situasjonen. Ok å dra, men hvorfor midt i sesongen når Barcelona ikke trenger han, og han er cup tied. Kunne spilt for Liverpool og bidratt med å nå målet om FA-Cup og topp-fire, samt forsøke å nå så langt som mulig med LFC i CL. Han dro fordi han ikke ville spille mer for Liverpool - ferdig snakka.

Stemmer det! :sweat_smile:

Morsomt hvis dette stemmer😀

Ja, det er jo nettopp dette med hvorfor det var så viktig akkurat nå? Uten å begrunne det, så blir denne avskjedshilsenen slett ikke rørende…

Det var så viktig akkurat nå, fordi det var akkurat nå han hadde sjansen og han ikke hadde noen garantier for hva som kan skje til sommeren. Så viktig var det for han å komme til Barca, at han heller droppet Champions League spill for å være sikret denne overgangen. Handlinger sier mer enn ord

Skal være hel ved rød igjennom om du ikke vil spille i og for Barca om muligheten kom, for alt han vet kunne det bli transferban, skade eller rett og slett at de fant annen erstatter. Da tar man muligheten når den kommer. Tipper Agger angrer f.eks

Madsk: Eg trur du har rett i dette. Vi supporterar ønskar jo at spelarane på laget vårt også skal vere supporterar. PC er, dessverre, tydeligvis mest supporter av Barca. Det gjer at eg forstår han, sjølv om eg også er skuffa over tidspunktet.

Så elendig som Coutinho er i engelsk kan han umulig ha skrevet dette selv.

Fotballspillere er vel like mye businessmenn som supportere nå er jeg redd. Gerrard og carrager siste i sin genrasjon? De vi har i klubben nå er nok rimelig lojale og brenner for klubben, men det er vel omtrent som når en arbeidstaker brenner for arbeidsgiveren sin. Om man kommer til et steg i karriæren der det er naturlig å flytte på seg så gjør nesten alle fleste fotballspillere det. Synd, men det er nok slik det er. Hadde coutinho blitt i liverpool ut sesongen tror jeg han hadde fått en fantastisk avskjed som han aldri ville glemt og hedret som en legende, men det veier ikke opp. Så sant vi lever av å kjøpe spillere kan vi ikke regne med at de samme spillerene er 100% lojale ut karriæren sin.

Ifølge Sid Lowe i The Guardian vil de røde få nærmere 18 millioner pund dersom Coutinho spiller i hundre kamper for katalanerne, med omtrent 4,4 millioner pund – altså 5 millioner euro – per 25. opptreden.

Nye 4,4 millioner pund vil bli utbetalt dersom Barcelona kvalifiserer seg til Champions League i hver av de to neste sesongene etter denne, samt ytterligere 4,4 millioner for hver gang klubben eventuelt vinner turneringen.

Hva var greia til Liverpool og klausul?
I januar for rimelig nøyaktig ett PR siden skrev han jo ny contrakt. Kunne vi ikke bare ha latt han få enda mer men med en 200 mill utkjøpsklausul?
Tror fortsatt han kanskje innerst inne ville ha opplevd Barcelona, men kanskje interessen hadde vært mer lunken fra deres side…
Koster å ha det beste normalt.

Alle store handler har en rekke klausuler. Disse klausulene vil jo bli innfridd om han ikke blir fotballinvalid. Eneste er de € 5 mill om Barca ikke vinner cl en gang når coutinho er der

Du og har iPhone ser jeg. Samme med meg og. Bytter «år» mot PR

Jeg har alt for store fingre… :joy::grimacing::rage: