10. Philippe Coutinho

Jeg sliter jeg også, men husk at Lallana har vært skadet i ca. 40 % av kampene de siste tre årene. Det er egentlig ikke så veldi mye vi har sett til ham. Men det er vel ingen som tror at Lallana vil erstatte det vi mister med Coutinho? Eller? :thinking:

Salah

Folk gnåler om Coutinho enda?

Glemt her :call_me_hand:t5:

Smått overrasket over at verdens nest dyreste spiller får det draktnummeret.

Selvsagt vil folk “gnåle” om coutinho enda. Nok en gang mister vi en av verdens beste spillere og det vi sitter igjen med er den minst kreative midtbane noensinne… var vel en grunn at super trioen va merkelig bleik mot Swansea. Men største problemet er ikke at vi av og til må selg spillera…slikt skjer når man ikke er i nærheter av i vinn noe. Det som er problemet er den manglende evnen til å erstatte de.

Coutinho på benken hos Barca nå.
Viasport 1

PC debuterer i øyeblikket for Barcelona i copa del rey.

Kom igjen a Espanyol. Heia heia

Bytta ut i det 66. minutt til fordel for Paco Alcácer. Fikk ikke til noe som helst i dag.

Coutinho hadde tydeligvis lite å by på i dagens debut. Her følger en liten stilstudie av det mest minneverdige (hehehe) han gjorde i kampen:

Hadde Matip vært i stand til å utføre noe lignende, hadde vi trolig ikke tapt på lørdag.

Jo mer jeg tenker over Coutinho-saken, desto mer deprimert blir jeg. Tviholde på en spiller i august med 3 uker igjen av transfervinduet, for så å selge han midt i sesongen, uten å ha noen som helst plan om å erstatte han. Det finnes ingen logikk, uansett hvor mye man prøver å forstå situasjonen.

Alle vet at Coutinho ville fortsatt å ha spilt (godt) for oss ut sesongen med de forutsetningene man har vedrørende CL-spill, VM og Barcelona-overgang til sommeren. Men vi ga tydeligvis Barcelona og Coutinho en liten åpning, på ett eller annet tidspunkt. Og de tok begge hendene, og tvang frem en overgang.

Nå sitter vi her med svarteper, og ser sesongen gå rett i dass. Vi kjenner jo alle tegnene fra samme tid i fjor. Offensivt begynner det å gå i vranglås, samtidig som både forsvar og keeper leker Benny Hill-show.

Trøsten er at man i alle fall ikke er overrasket lenger. Hver gang vi har noe stort på gang, rives det ned ved salg av den beste spilleren. Og neste sesong blomstrer optimismen igjen, etter gode overganger til sommeren. Neste sesong der igjen skal det store skje. Men ooobbss, hvor ble Salah av?

Dessverre så er jeg fullstendig enig med deg. Eneste positive nå vs Torres og Suarez salgene er at vi sitter igjen med flere gode spillere, ikke kun Gerrard. Derfor et lite håp fra min side.

Var vel i grunnen mer minneverdig det der enn hva samtlige liverpool spillere greide i di to siste kampene…

Helt enig.

Et lag bestående av keepere som ikke redder noen ting.

I de bakre rekker finnes det ikke håp for noen. Middelmådiheter hele gjengen. Og han nye, Virgin Van Dyke, han gjør jo ikke annet tabbe på tabbe. Matip så jo bra ut en stund, men nå er det bare sorgen. For ikke å snakke om disse 2 guttungene vi har på backplass, er det mulig liksom. Talentløse, både Gomez og Arnold. Og Lovren, hahaha, han gidder vi ikke snakke om engang. Makan !

På midten er det ikke noe bedre. Der har vi en kaptein som ikke burde vært på laget, helst på tribunen. Vi har en pensjonist som ikke bidrar med annet enn dårlig tempo. En Nederlender som gjemmer seg bort i hver kamp og bidrar med null og niks. En engelskmann som tilbringer mesteparten av tiden hos physio’n, og når han først spiller så er det bare unyttig dribling og ballmist. Og han tysker’n er jo bare interessert når det er topplag på andre halvdelen.

På topp har vi igjen en av brassene, men han bidrar svært lite som spiss og spilt i en annen posisjon. Langt fra bra nok på målpoeng. Salah er ok.

At noen i det hele tatt gidder å følge dette laget er forunderlig. Kort oppsummert

57 posts were merged into an existing topic: Viktigheten av enkeltspillere

Cou sitt første mål for LFC var assistert av Suarez
Cou sitt første mål for Barca var assistert av Suarez
Tilfeldighet?

A post was merged into an existing topic: Viktigheten av enkeltspillere

Ja.

Fra dagens kamp mot Getafe. Han har vel spillt bedre.