10. Philippe Coutinho

Fra superstjerne i Liverpool til benkesliter i Barcelona.

Blir bytta inn nå i det 63. minutt for Iniesta.

I Barcelona er ikke Coutinho den store stjernen, her kommer han i skyggen av Messi og Suarez, og det skal bli intressant å se hvordan han takler det. Hvis han ikke presterer blir han heller ikke noen publikumsfavoritt, noe han var i Liverpool. Håper han fortsatt kommer til å slite benken.

Det samme ble sagt om Suarez. Husk det. Jeg ser til og med noen av de samme brukerne begynner å hinte frempå etter 3 kamper i ny klubb.

Det stemmer, og slik var der også. Når Suarez kom til Barcelona var han bak Messi og Neymar i stjernekøen, og Suarez taklet det uten problemer. Når Neymar ble solgt rykket Suarez opp på andre plass I stjernekøen. Vil ikke si at Coutinho ikke takler dette scenarioet, men som jeg sa, det skal bli spennende å se hvordan Coutinho takler overgangen.

Tror han kommer til å takle den overgangen svært fint.
Coutinho brukte ikke å være den største stjernen hos oss heller i spesielt mange av årene han var hos oss, og jeg tror faktisk ikke han bryr seg om å være den store stjernen.

Det er enklere å få stjernestatus i Liverpool enn i Barcelona, der er supporterne svært kravstore. Vinner en manager La Liga er han en helt, blir han nummer to har han mislykkes. Slik er det med spillere også, slår de ikke gjennom relativt fort begynner supporterne å bli utålmodige, og med den prislappen Coutinho hadde stilles det skyhøye forventninger til han.

Hvorfor denne utålmodigheten?Det er til høsten Coutinhos Barcelona-karriere begynner, på ordentlig.

Januaroverganger er flotte. Da kan en ny spiller matches inn i laget gjennom våren, bli kjent med klubben, finne sin rolle i laget og etablere samspill og relasjoner. Noen kamper fra start, litt bytting inn og ut, og de store forventningene er der ikke før kommende sesong. Da har spilleren funnet seg til rette og gjennomført preseason.

La oss evaluere Coutinhos Barcelona-tilværelse på denne tiden neste år.

Hvorfor det? Ufattelig smålig. Nå spiller Coutinho i Barca, at vi skal sitte å være bitte små og bittre og ønske han benketilværelsen blir dumt. Håper Coutinho gjør sakene sine bra i Barca. Det eneste jeg håper er at han aldri gjør det bra, i likhet med laget Barcelona, når de eventuelt spiller mot oss.

Liker ikke Barcelona, og ønsker ikke det laget noe suksess. Måten de oppfører seg på transfermsrkedet er mye av grunnen til at jeg misliker det laget sterkt. Måten de jaktet Coutinho på var ufin, og derfor unner jeg hverken Barcelona eller Coutinho suksess.

Enig. Og Barca har ikke vært mer ufine enn Liverpool var i jakten på van Dijk.

Merkelig gutter… unner dere ikke Coutinho en videre fin karriere? Etter alt han har gjort for oss? Ikke minst alle pengene vi fikk for han??
Han er borte, finished ferdig og long gone for oss.
Se fremover…
Jeg håper Barcelona kjøper av oss i slike dyre dommer flere ganger…

Så du håper at Barcelona fortsetter å hente våre beste spillere, merkelig resonoment.

Hvis en spiller VIL vekk, at han ikke ønsker å være i klubben vår lenger, da er det jo helt topp at f.eks Barca kjøper vedkommende for slike summer? Var du en av dem som ville sende han ned på reservelaget og la ham «råtne der»? Hvor er logikken i det resonnementet?

Coutinhos kvaliteter er så sterke at de etterhvert vil skinne gjennom når han blir kjent med systemet og laget.

Hvis du i det hele tatt har fått med deg hva jeg har skrevet tidligere så har jeg støttet Klopp sitt salg av Coutinho. Det var noen som ønsket å degradere han til reservelaget, og jeg var ikke en av dem, men jeg ønsker ikke at Liverpool skal selge sine beste spillere i fremtiden. Få med deg hva andre brukere skriver før du kommer med feilaktig kritikk.

Du verden så hårsår du er når du får kritikk/ spørsmål med meningene dine! Du sier jeg skal lese hva du skriver, det samme gjelder deg. Jeg SPØR om du var en av dem, jeg påstod ingenting. Jeg synes det er tullete å ønske Coutinho en benketilværelse, Coutinho var god, ryddig og profesjonell for oss. Hater du Barca? Greit nok, jeg også, men hvorfor trenger du å ønske PC en benketilværese av den grunn?
Du er en ihuga Liverpool supporter og du minner meg veldig mye om meg selv…når jeg var 12.

Jeg tror Coutinho om noen år vil bli betraktet som den beste spilleren til Barcelona.

På det svarte jeg klart NEI, og jeg er ikke hårsår som du påstår, jeg refererer bare til hva jeg har skrevet tidiligere. Hver gang jeg står for mine argumenter og forsvarer disse blir jeg beskyldt for å være hårsår.