10. Sadio Mané

Her diskuteres spilleren Sadio Mané.

Mer info: http://www.liverpool.no/spillerstall/sadio-mané/

Måtte dette bli et kjempekjøp og et solid angrepsvåpen for oss fremover!!

Sadio Mane har mange kvaliteter som gjør at jeg har troen på at han kan tilføre laget fart og gjennombruddskraft. At Liverpool bruker £30M+ på en slik spiller er derimot litt overraskende, men jeg antar at Klopp føler seg sikker på å få pengene igjen når Benteke selges etter EM.

Har vi fått maks ut av pengene? Nei det tror jeg dessverre ikke. Vi vet jo alle hvor dyrt det er å kjøpe spillere med PL-erfaring. Og England beviste nok en gang at spillere som er god i PL, ikke holder tilstrekkelig høyt nivå ellers i Europa.

Men velkommen skal Mane være, la oss håpe han kan gi spissene våre litt avlastning og bedre arbeidsvilkår.

Spennende kjøp,Har trua :slight_smile:

Blir spennende, men faretruende sammenligningsgrunnlag på topp tre dyreste innkjøp:
Carroll, Benteke, Mané. Måtte dette IKKE bli Klopps over-30-millioners flopp.
Dalglish hadde sin og BR hadde sin.

Vi får tro at han passer inn. God nok for våre 11 beste er han uten tvil, og det er slike spillere vi trenger. Han er også en spiller som kan gi oss seieren nærmest på egenhånd.

Men jeg er selvsagt også i tvil om han er verdt så mye penger, men om han er god nok til å være fast på laget så får vi vel si oss fornøyd.

Noen ganger får man superspillere for “småpenger” (Coutinho) og andre ganger må man punge ut. Det viktige for meg er om han leverer. Gjør han det så er jeg fornøyd.

Spennende! En sjanse skal han få uansett. Håper Klopp traff blink!

Går rett inn på høyrevingen vår, med lallana ut som backup. Har lest at han hovedsakelig er ving.
Sturridge
Coutinho Firmino Mané

Kan bli bra med fart og teknikk fremover!
Spent på 2016/2017 sesongen

Og så får vi tro at «alle gode ting er tre», hva Senegalesere angår. De to forrige var en skuffelse og en svinepels.
Førsteinntrykket er en lavmælt og litt beskjeden kar som har ekstreme toppkapasiteter. Det liker jeg.

En litt spesiell analyse. Syltynn faktisk etter min mening. England er alltid dårlig i sluttspill, selv når PL klubber dominerte CL. England sine prestasjoner sier selvfølgelig ingenting om ligaens styrke, selv om jeg er enig i at PL nok ikke er den beste ligaen i verden per dags dato, basert på innsatsen i CL.

Når det gjelder Mane så bryr jeg meg ikke SÅ mye om prisen. Som du sier så regner nok LFC med å selge noen spillere, og blir Mane en suksess så betyr jo prisen lite. Men etter Carroll og Benteke + endel £20mill+ signeringer så blir man jo litt skeptisk. Fordelen er at Mane skal passe inn langt bedre enn tidligere storsigneringer, så det blir spennende å se. Med Karius, Matip og Mane på plass så føles det i hvert fall som om laget vårt er styrket.

Nå var det vel strengt tatt engelske spillere som ikke helt var påskrudd mot Island, ikke senegalesiske…

Nå får Mane nr 19, og så er man i gang med å snakke fyren ned fordi nr 19 er jo et spiller-nr som ikke har levert godt i LFC. Kan ikke disse folka slutte å spre negative bølger ved første mulighet!!!??? Historikk og romantikk rundt dette er et av LFC’s største hinder ifht suksess.

Hehe, ja, blir fort negativt uansett.
Klarer ikke leve opp til nr 7, må ikke bli så dårlig som 19…

Sangen hans burde gå på melodien Radio Gaga av Queen. Eller blir det “for enkelt”? :smile:

Uansett, håper virkelig han lykkes!!

Det blir negativt om man ønsker at det skal bli negativt, graver man etter dritt finner man dritt.
Hadde fansen hatt som grunnholdning å lete etter det postive, hadde kanskje verden blitt litt enklere å levere i for spillere også.
Minste anledning til kritikk, klage, protest og nedsnakking benyttes, av presse og etterhvert også av oss fans.

En liten introduksjon av Mane.
Jeg har fulgt med en del på soton sine kamper de siste årene, men selv jeg ble overrasket over hvor god han er med ballen.

Basert på videoen så minner han meg om den utgaven jeg så for meg Sterling kom til å bli, men som han foreløpig har stagnert mot. Godt rykk, teknisk god med begge bein og godt overblikk!

Ja, han virker å være samme type som Sterling, bare at Mane faktisk har utviklet seg i riktig retning.og blitt en langt mer komplett spiller.

Flott å lese for forsiden at Klopp har fulgt Mane i flere år, det tyder i alle fall på at dette er en spiller han virkelig har troen på kan heve laget for oss.

Overasket over at ingen har kommet med Kopforumklassikeren “Velkommen Mané!” “Jeg tror du vil bli en stjerne for oss Mané” osv… :joy_cat:

Jeg er sikker på at hvis du tar initiativ, så leser han det nok!