10. Sadio Mané

Må si meg enig med Liverpoolian at det er i alle fall fint at vi har Ox i denne type sammenhenger da.

Neeeeeeei, det er pokker meg ikke mulig.
Ox ser ut til å få spilletid fremover likevel.

Da var sesongen over

Æsj.
Men da er Coutinho tilbake i gammel posisjon i angrepet.

Nå har Klopp ønsket å punge ut ganske mye penger for Ox, så jeg forventer faktisk at han får spilletid. Også uavhengig av skader.

Forbanna drit!!! Det går til helvette hver gang Mane er ute! Jeg hater de landslagsoppholdene så jævlig… HVER gang får vi skader

Coutinho-Firmino-Salah på topp.
Og så er Ox en løsning på midtbanen foran Henderson, sammen med Wijnaldum eller Can.

Da vi kjøpte Salah så jeg på ham som en spiller til en selvstendig posisjon, men tenkte også at han og Mané kom til å være hverandres cover. At Coutinho kom til å spille fast i midtbaneleddet skrev jeg at jeg ikke trodde på. Eller håpet.

Huff, skade på Mane. :scream:

Poengsnittet vårt uten Mané har ikke vært noe særlig å skryte av, og det har ofte blitt noe tannløst over forestillingene uten han. Vi trenger mål, vi trenger effektivitet, og nå har vi mistet vår mest målfarlige spiller i uker med masse fotball. Får vi en skade på Coutinho nå er det ikke langt unna fra at Solanke begynner å spille fast fra start (hvis Firmino flyttes på i posisjon som tidligere). Her er det muligheter for å ta steg, men også fallhøyder!

Wijnaldum har ikke spilt all verden denne sesongen, så jeg antar Coutinho blir skjøvet frem og Ox tar Wijnaldums plass. Lallana tar vel plassen til Can når han er i form igjen.

Likevel, vi har sett at vi blir totalt ineffektive fremover på banen når Mané er ute, så det her er ett massivt slag i trynet på våre topp fire/CL sjanser.

Kjøper vi ekstra skadeutsatte spillere eller trener vi i hjel de vi kjøper?

Det siste har ein jo kunne få inntrykk av før i alle fall

Fitte landslgspauser

Det så forbanna typisk. Jeg vil ha et lag uten landslagsspillere, men er redd det går utover kvaliteten :wink:

På full tid at de ulike landslagene står ansvarlig for skader som oppstår under deres egen regi. Det er ikke noe klubbene burde betale for. Heller mot den amerikanske modellen hvor landslag består av college-spillere og unggutter, og eventuell toppes med de beste i sluttspill. Unødvendig å bruke de beste i kvalifikasjonen. Kanskje kan land som Norge komme lenger også.

Fjorårs sesongen ble nesten ødelagt av Mane sitt fravær i Afrika. Det er mye verre at han er borte nå! Etter en noe trøblete start både i liga og cuper, så er vi nå inne i en kritisk fase med store kamper mot konkurrenter i ligaen, og med viktige kamper for avansement i CL. Dette var, som du sier, en utrolig dårlig melding å få. Liker heller ikke at spillere begynner å dra på seg hamstringskader. Det kan fort bli et tilbakevennende tema, dessverre…Utrolig trist!

Har sagt det gang på gang, landskamper er noe dritt. Synes landskamper stort sett er uinteressant.

VM er konge, men utenom det så er jeg enig.

Lallana vil snart være tilbake og vi kan da spille omtrent likt som vi gjorde i fjor. Henderson - Can/Wijnaldum - Lallana
Salah - Firmino - Coutinho

Det burde jo i teorien fungere greit.

Det er enda en måned til Lallana er tilbake dog.

Så får vi se da, om han er god nok. Det jeg har sett til nå av Ox synes jeg er altfor svakt, også prisen tatt i betraktning.