10. Sadio Mané

Jeg tvangsinnlegger meg nå

Godt poeng. Da må midtbanen fremstå langt bedre enn den nå har gjort. Wijnaldum må begynne å gjøre litt lure valg med ballen hvis han skal være den mest offensive av de tre på midten. I den posisjonen kan man nesten ikke bare gjøre den “usynlige” jobben.

Can, Henderson og Wijnaldum fungerer i storkampene, da det blir mye løping og kriging, men mediocre ellers. Sånn sett er Klopp tvinget til å bruke de 3 mot utd på lørdag nå som Mane er ute og Coutinho tar plassen hans.

Nå ble det mye annet i Mane tråden.

Det er sant. Dumt at Mane er ute og for å helle litt bensin på bålet så kan man stille seg spørsmålet om 6 uker er nok. Egentlig burde han nok være ute en god del lenger for at det ikke skal være en veldig stor sjanse for at han slår opp skaden igjen.

Bortsett fra at også i fjor så slet vi med å score mål uten Mané, så at det fungerer greit er nok dessverre ikke helt korrekt

Satan i helvete, Satan i helvete, Satan i helvete, Satan i helvete, Satan i helvete, Satan i helvete, Satan i helvete, Satan i helvete, Satan i helvete, Satan i helvete, Satan i helvete, Satan i helvete, Satan i helvete, Satan i helvete, Satan i helvete!!!
Jeg får mark!!!

Men blir Firmino og Coutinho klar fra start på lørdag? De har en lang reise fra Brasil

De spiller nok. Vent og se.

nå kom den i landskamp. Skjer stadig. Lovrens ryggproblemer kom vel også etter forrige landslagspause? Ikke like direktel sammenheng kanskje men.
Redd fysioene tilhørende senegal ikke er like kompetente. Mane ble byttet ut i 89 minutt mot kap verde, visste ikke at kapp verde hadde landslag engang. Utrolig irriterende, de måtte da kunne ta ham av tidligere for han har nok hatt føling med skaden litt.

Sant nok, men nå har jo Salah levert noen målpoeng og jeg liker å tro at noe av planen bak kjøpet var å gjøre laget mindre sårbart hvis Mane eller Coutinho var ute.

Men har de ikke ofte slitt litt med lørdagskamp etter midtukekamp for landslaget? Får håpe de ikke blir mye involvert i nattens kamp

Med mindre spillerne kjøres spesielt hardt på landslag eller benyttes for tidlig etter skade må nok klubben ta ansvaret dersom belastningen blir for stor. Man spiller vel 10ish landskamper per år i forhold til 50+ klubbkamper, så det er ingen tvil om hvor man har mulighet til å justere. Mange landslag har jo også bare et par stjerner, da kan man ikke forvente at de hviles noe særlig…

Klopp har vel sagt at man har hatt lite typisle muskelskader, det har vært andre typer skader. Skulle gjerne ga sett noen lage noen tall på sannsynlighet for å skade seg i en landskampsammenheng kontra klubbsammengeng, når man sammenligner antall treningsdøgn med klubben kontra landslag

Skaden til Mane kom nesten på verst tenkelig tidspunkt… Nå skal det bli spennende å se hvordan angrepet fungerer.

Løsningen er nok enkel nok; Inn med Coutinho og midtbanen vil bestå av Wijnaldum, Can og Henderson.

Og hva med feiringen i Egypt?
De er vel godt igang med å presse papyrus, balsameringen og mumifiseringen.

Ble utrolig lei meg når jeg leste om skaden til Mane. Trøster meg med at Mane ikke har vært god etter at han kom tilbake fra suspensjonen. Ikke har vi skåret mange mål på disse kampene heller, så kanskje det går bedre enn vi tror.

Nå må spillerene vise hva de er bygd av mot United. På tide å gjøre en svært god prestasjon igjen.

Håper ikke trøsten din er basert på at vi scorer lite mål når Mane spiller dårlig…

Da ser det nok en gang ut til at vi ikke får rare utnytelsen av vår beste spiller denne delen av sesongen heller. Kan vi ikke bare avlyse landskamper i sin helhet?

Hehe

Fint…:thinking: