10. Sadio Mané

Det måtte nok blitt Mané. Salah viste pur verdensklasse forrige sesong. Nå virker han som sagt ikke i form, men scoret likevel i første kamp, og bidro i stor grad til seieren sist. Det er helt rått at en spiller som tydelig ikke er i slag, likevel dominerer i avgjørende øyeblikk.

Så kan du spørre: Ville du byttet Mané med en annen spiller i PL?

Svaret er nei!

Hvis du måtte latt enten Salah eller Mané gå; hvem?

• Salah
  • Mané

0 stemmegivere

Ville du byttet Mané med en annen ving i PL?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Hvem oppnår flest målpoeng denne sesongen?

• Salah
  • Mané

0 stemmegivere

Hvilke(n) ving(er) er det du ville byttet han ut med, @Kramer32?

Umulig å velge den ene over den andre, da de er så samspilt. Tas den ene bort vil den som er igjen spille dårligere, for erstatteren vil trolig ikke kunne levere på samme nivå. Jeg tror Mané har større potensiale for å levere varene i år. Finner det litt merksnodig at Salah ikke er i form, han spilte jo for Egypt i VM som gikk ut tidlig, og har hatt en bra ferie. Sitter det litt i skallen etter CL finalen?

Mine tanker om Mane. Jeg tror han vil få en veldig god sesong for oss i år.

1. Fordi han har god støtte på sin side i form av Robertson og Keita. Samspillet dem i mellom vil bare bli bedre og bedre utover sesongen.
  2. Forsvaret til motstanderen vil konsentrere seg om Salah, noe som vil gi Mane mer plass.
  3. Det virker også som Mane er uforutsigbar. Han vet nesten ikke hva han gjør før etter han har gjort det. Da er et vanskelig for motstanderen å gjøre mottrekk.

@carragher Jeg vil beholde begge, hvis vi lar en gå blir den andre dårligere. Det er samspillet til laget Liverpool som gjør Salah og Mane veldig gode. Feks Salah i manutd ville aldri hatt en så god sesong som han hadde i Liverpool i fjor. Begge to er kjøpt av Klopp for å fylle helt spesielle roller i laget Liverpool. De er begge viktige for Liverpool og jeg vet ikke helt hvem vi skulle kjøpe som kan erstatte en av dem.

Tror dette er en klok vurdering - og vi kan godt føye til Firmino. The holy trinity.

Hadde byttet han mot Hazard da jeg tror Klopp ville gjort en utrolig jobb med han.

Hadde også “byttet” han mot Sterling om man kunne latet som Sterling aldri hadde dratt fra oss.

Men aller helst ville jeg sett Mane være i klubben, men om man Må bytte og han vil bort så er det Hazard/Sterling som er aktuelle. Sanchez også om han var 4-5 år yngre.

Dette blir som å få valget om å miste høyre eller venstre testikkel :face_with_monocle:

Jeg skrev at jeg ikke vill byttet Mané mot noen, men om jeg måtte gjort det, ville nok valget vært Hazard eller de Bruyne. Jeg kunne faktisk tenkt meg begge disse to i Liverpool for å styrke stallen, når jeg tenker meg om.

Må sitte en Chelsea-supporter eller to og tenke noen tanker vedrørende Hazard, Salah og de Bruyne. Kunne blitt ett greit lag det…

Om De Bruyne er et valg så sier jeg ja takk.

De Bruyne - Henderson/Fab - Keita
Shaqiri - Firmino - Salah

Det er bedre lineup en vi har i dag. Samt da kjøpe inn en ny ving som kanskje går foran Shaqiri

Jeg svarte nei, men satt et øyeblikk å vurderte om Sane kunne vært interessant. Makan til talent på den gutten.

Det er heldigvis ikke noe vi trenger å forholde oss til, for begge spiller for oss. Samtidig er det interessant når vedkommende påstår at Mane (som ikke var på sitt beste i fjor) er viktigere enn Salah som nå er nære å bli kåret til verdens beste spiller. Hadde han ikke blitt skadet i CL-finalen i juni, så tipper jeg at Liverpool hadde hatt 6 CL-pokaler.

Ikke bra, men fotballspillere spiller jo med brukket arm. Da kan da en liten tommel være bandasjert uten at man skal sitte på tribunen av den grunn.

Utrolig hvor mye skader det blir under disse landskampene. Mangler bare at Firmino ryker ut nå, så er hele trioen ute med skade.

Er det virkelig ikke mulig å spille fotball med en brukket tommel?

image https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/pp/tr_480_284_l_f/0000/polopoly_fs/1.2019858!/image/1029192150.jpg?chk=67993F

Håkan Søderstjerna hevder det er mulig…

Må selvfølgelig på benken. Kan jo bli mye misnøye og misforståelser der framme om Mané ikke kan gi tommel opp.

Shaqiri, Sturridge og Firmino på topp, altså.

Tipper han spiller etter Huddersfield-kampen