10. Sadio Mané

At det går an å sløse så mye. Selv jeg skulle satt flere av de sjansene…

10

Satt å tenkte etter han kom alene mot keeper: SPRING MOT FLAGGET! Kunne spart oss et minutt eller to om han fikk kast/corner :smiley:

Dusteri.

Dusteri og Dusteri. Man vet at det statistisk sett veldig ofte kommer mål etter mål og da gjerne imot.
Motstander får starte upresset med ballen på midten og det legges som kjent til noe tid.

At Mane gjerne skulle satt noen av de tidligere sjansene er en ting, men det helt mot slutten er taktisk sett ikke så nøye. Viktigere da å få avsluttet, komme på rett side og fortsette det gode forsvsrspresset.

Vi begynner å se tydelige tegn på et mer modent lag som er mer taktisk bevisste, en egenskap som viser tegn på å fungere bedre enn den offensive høy-oktan fotballen vi så i fjor. Spesielt i serien er det klare forbedringer.

Vi kommer neppe til å score flere mål enn shitty i år, men kanskje kan vi skape en kombinasjon av egenskaper som gjør at vi kan være med å kjempe helt inn.

Leder vi 5-0 så klarer de ikke ta oss uansett. Sett ballen i mål burde være regel nummer en!

Da han bomma i går lo jeg bare.
Om vi det hadde blitt 1-0 eller 2-0 er revnende likegyldig, så lenge vi klarte å unngå baklengsmål.

Jeg tenkte også umiddelbart at “nå blir de 4-5 minuttene faktisk bare 4-5 minutter, og ikke 5-6”.

For dem hadde det holdt med 1 mål, og de ville fått bedre tid til å score det om vi hadde lagt på til 2-0.

Alle bommene våre midt i kampen var derimot frustrerende. På en litt bedre dag rent marginmessig hadde vi vunnet med 4-5 mål

Mané kunne og burde ha scoret 3 mål i går. Men samma det! Det kommer det og

Han får score de 3 målene i helga, så er nok bommene fort glemt.

Humor.

Noe jeg ikke har…

4 mål på 22 kamper som kantspiller i et Liverpool-lag som banker inn mål. Han har hatt formdupp i tre måneder nå. Kan han ikke benkes?

Så lenge han er vår eneste høyrefotede ving er det nærmest umulig å benke ham, til tross for at han sliter foran mål. Jeg synes imidlertid han er mye involvert og at han på en god måte tar det ekstra defensive ansvarer han pålegges når vi bare spiller med to mann sentralt.

Mane har 8 mål. 7 på 17 i ligaen.

Your point is? les innlegget mitt

Skrev ikke du nettopp han har 4 på 22?

Jo. 4 mål på de siste 22 kampene. Elendig. Kan han ikke benkes er spørsmålet mitt. Ingen som tviler på kvalitetene til Sadio, men han er heldig som ikke blir syndebukk hver kamp for tiden

Tror ikke han blir bedre til å skyte av å sitte på benken. Er også helt uenig at han har hatt en formdupp i tre mnd. Vi funger veldig offensivt for tiden, og Manè er en del av det.

I en eller annen artikkel ble det nylig hevdet at Mané har skapt 30 klare målsjanser, hvor en er blitt puttet i mål…noen ganger må en ikke bare se på de faktiske tallene, en må grave litt dypere :smirk: