10. Sadio Mané

Mané har vært en av lagets beste spillere. Synes likevel det er greit å påpeke at han scorer lite mål for tiden. Det er noe som heter nyanser.

Da misforsto jeg, trodde du svarte meg siden jeg nevnte “fakta”. Ser du nå diskuterer med Stevieg i all hovedsak. Mané er en viktig bidragsyter i form av å skape rom og binde opp forsvarere. Han har forbedringspotensiale i sjansene han skaper og kommer til. Han er en eksplosiv spiller, muligens brenner han for mye krutt før den avgjørende touchen kommer…?

Vi har en tropp på 25 spillere som trener ilag og spiller kamper. Laget blir bedre når det er kamp om plassene. Det er ypperlig at Shaqiri presser Mane. Det betyr bare at begge blir bedre. Tenk for en fordel det er for angriperne våre å trene med det beste forsvaret i Pl og motsatt. Når Salah må møte VvD på trening så hjelper det begge spillerene til å bli bedre.
Når Klopp var trener i Dortmund var treningen dagen før kamp ofte tøffere en hva kampen var.
Jeg syns Mane gjør en veldig god kamp selv om han ikke scorer. Det virker at han er så uforutsigbar at han selv ikke helt vet hva han gjør :smiley:
Vi har ikke en førsteelver, vi har 18-20 spillere som kjemper om å få lov til å spille på ett ypperlig , om ikke det beste , Liverpool laget gjennom tidene. Ja vi har ikke vunnet noen titler enda under Klopp, men når vi ligger sju pong framfor tidens beste PL lag så betyr det at årets lag er veldig godt.
Vi ligger nå forresten framfor City på de 38 siste spilte kamper i PL

image

At Mané er ute av form er ikke en mening, men fakta. Det må gå an å påpeke dette uten å få 14 poster mot seg. Jeg liker å påpeke svakheter før det får kosekvenser, slik at vi kan forebygge det. Jeg har, eller kommer aldri til å tvile på Manés ferdigheter. Han kommer til sjanser, og gjør de rundt seg gode, men sjansesløseriet kan ikke fortsette. Idag brant han store sjanser på 0-0, og 1-0. Mot bedre motstand vil dette bli straffet. Derfor lurte jeg på om han bør benkes.

Å si at Manè har vært ute av form i 3 måneder er helt klart en mening.

Han bør ha en som pusher han på venstrekanten synes jeg.
Noe tynt der.
Derfor hadde jeg sett en Timo Werner, Pulisic eller Thorgan Hazard inn i Januar.

Gjør han egentlig det? Han har ikke spilt et eneste minutt i posisjonen hans. Shaqiri er utfordrer til Salah og til den fremste midtbanerollen.

Keita, Lallana og Origi er vel de eneste utenom Firmino som har vikariert der. Helt åpenbar mangel i troppen - men Shaqiri presser ikke på her.

Heter utfordreren til Mané Harry Wilson? Nå spiller riktignok Wilson på høyre kant, da han er innovervendt kant. Håper vi henter en ny ving/spiss i januar. Enten utenfor klubben eller ved å tilbakekalle Wilson. Uansett så trenger vi mer bredde der fremme!

Eneste vel som har vikariert for Manè der, er vel Firmino?

Svakheten i det opprinnelige innlegget er mangelen på alternativer. Du foreslår å benke ham, men de eneste spillerne som har spilt i hand posisjon er Lallana, Keita og Origi, ingen av dem med suksess. Dette minner meg om da folk ville benke Firmino i fjor, men hvor det eneste alternativet var Solanke…

@cylon har vel rett, i 4222/4231 har både Keita og Lallana prøvd seg på høyrekanten? Og Origi fikk 6 min mot Everton:)

Nei han gjør nok ikke det, det var mer som respons til ett innlegg lengre opp.

Nå er jeg usikker på hvem som har spilt hva i ulike turneringer, men Keita har iallfall 3 kamper på venstresiden, Lallana har kommet inn i den posisjonen, og Origi har vel kommet inn som innbytter der.

Vi har jo også vekslet litt på systemer etc, så rollene har ikke nødvendigvis vært like- men syns det taler sitt når en ser hvem som “utfordrer” Mané.

Nødløsninger.

Stemmer. Keita spilte vel der borte mot wolves

Er det fakta? Jeg synes Mané var svak en lang periode etter tabben hans mot Everton forrige sesong. Synes det gikk 2 mnd før han ble seg selv. Men jeg synes ikke han er svak om dagen. Selvsagt burde han scoret flere mål, men han skaper utrolig mye. Han er den spilleren på laget jeg alltid føler kan skape noe når han har ballen.

Min mening er at Mané er i ganske god form om dagen og svært viktig for oss. At dette er min mening, er fakta.

Han var faen nærme med den dempingen på hælen som han knuste til på. Går den i mål så er det ingen som snakker om formdupp. Er spørsmål om tid før han setter mål i hytt og pine

Ja, den var helt ekstrem! Og helt enig - hadde han satt den hadde alt vært glemt. Hadde det stått 0-0 og han satt den hadde han blitt hyllet som en frelser (er det ikke det som er ìn i disse tider). Hadde det stått 0-0 og han misset, som han gjorde, hadde frustrasjonen bygd på seg videre. Hvis/om/men/at og ballen er rund osv. Når det heller forventes at han bommer enn at han scorer, blir tendensen klar og man får et resultat i forumet som vi nå diskuterer rundt.

Sadio Mané: “This is not a team of chokers. We will be champions. I am sure we will be champions of England. When I wake up, I don’t go to the training ground thinking we will not win. We are determined to show we are the best team in the league.

It is not easy to hear people accuse the team of being chokers. But we have to ignore it and focus on what is in front of us. Liverpool had the chance to win it a few years ago and did not do it.

This is not a team of chokers. I am sure we will win the league. Last season, City won the league because they were better. But now are they better? I don’t think so. We have a fantastic team — Man City are not better than we are.

I respect anybody who thinks they are better but that is not true and we will prove it. Liverpool are a big team and we want to compete for every trophy.”

Elsker innstillingen!