10. Sadio Mané

The S*n claimed he had made the comments in an interview at the recent African Footballer of the Year awards in his homeland but Mane refutes that.

Jurgen Klopp and his players have avoided bold predictions about ending the club’s 29-year wait for the top-flight crown.

Echo mener altså at intervjuet er oppspinn fra ingen ringere enn verdens største drittavis!

Dersom dette er avisen som startet spredningen av dette sitatet, beklager jeg meg for en slik søppelpost av et tullerykte.

Du frustrerer meg så inn i helv…!! Men scorer også noen viktige mål. Skulle gjerne sett større uttelling da.

Hadde en diskusjon med en annen Liverpoolsupporter på puben i dag.
Vi var veldig uenige.
Om du må velge mellom Hazard og Mané, hvem velger du?

• Mané
  • Hazard

0 stemmegivere

Hazard selvsagt. Hazard er kanskje den beste angrepsspilleren i PL. Han har noen tekniske ferdigheter og reportoar som enkelt og greit overgår Mane.

Mane i fjor

Hazard i fjor.

I år er Hazard bedre, statistisk, men i fjor var Mané mye bedre. Jeg liker bedre en hardtarbeidende Mané, enn en primadonna som Hazard. Lagspiller fremfor en solo spiller.

Å sammenligne Mané og Hazard blir reelt sett bare tull, for Chelsea har samme fokus på Hazard i sitt spill, som vi har på Salah…

Denne sesongen ja.
Hazard er en fantastisk spiller, likevel føler jeg han er vel mye oppskrytt.
Uansett ville jeg hatt han i rød drakt, men om han hadde vært sikret startplass er jeg ikke så sikker på.

Hazard ville bøttet inn mål i Liverpool, ved siden av Firmino og Salah. Mané på sitt beste er fenomenal, men fortsatt den enkleste å erstatte av de tre på topp, i mine øyne. Hazard er blant de fem beste vingene i verden.

Er denne mannen en bedre hodespiller enn Firmino?? Flere fine goalgetter-skåringer med hode i det siste :hugs:

Han er, så langt jeg kan bedømme en glimrende hodespiller. Den største utfordringen er størrelsen.

14 mål på Mané så langt denne sesongen. Kan nærme seg 20 med en god avslutning på sesongen. 40 mål totalt på spissrekka i år. Vil nok sannsynligvis også komme seg over 50 til slutt, og kanskje nærme seg totalen på 57 mål fra i fjor. Selv om man kan ha inntrykket innimellom av at det lugger litt, så er totalinntrykket meget godt! Ikke mange som kan matche slike angrepsrekker.

Mane imponerer meg gang på gang. For en herlig spiller.

De som har opplevd det, vet hvordan det føles å komme hjem til et hus hvor det har vært begått innbrudd. Kriminelle som vet hvor du bor. Som roter i dine eiendeler. Som følger med når du er hjemme og borte. Det er ikke gøy, og skaper mange kjipe bekymringer. Di Maria taklet det eksempelvis ikke i Manchester.

Mane opplevde dette under Bayernkampen, rett før unitedmøte.

Salah…’Mane Mane… and Bobby Firmino! But we sold Coutinho… but that dosent matter, cause
We got…

Det jeg liker mest og hater mest med Sadio er at man aldri vet hva han kommer til å gjøre. Plutselig skyter han fra intet, så sentrer han når alle tror han skal skyte, eller så drar han frem et frekt hel spark når man tror sjansen er over.

Teknikken hans er også “uryddig”, men svært effektiv. Rykket hans kan få et dårlig mottak til å bli en genial forsering! Håper dette bygger selvtillit, og at han kommer til å terrorisere motstanderne ut sesongen!

Mané er førsteklasses. Jeg rangerer ham høyest av angriperne. Komplett.

Dersom vi nå tror at Mane kan dekke opp for Firmino blir det samtidig vesentlig lettere å hente «angriper nummer 5». Da kan denne spilleren være en nokså standard, målfarlig, rask og driblesterk venstreving. Dem finnes det mange av!

De spiller jo forskjellig. Men det å kunne spille på flere måter er en styrke. Mané har siden kjøpet av Salah ikke bare byttet plass, men også spilt dypere i banen. Nå når han fikk spille nærmere mål, kom også scoringene.

Med to scoringer mot Watford blir det en intern kamp mellom Salah og Mané om hvem som blir Liverpool sin toppscorer.

Som igjen blir en kamp for PL sin toppscorer :grin:

Enig. Det eneste jeg er litt redd for er selvtilliten hans. Klopp også har mumlet litt om en manglende tro på at han er en av de beste. Håper dog dette kommer med en videre suksess.