10. Sadio Mané

Det kan det fort bli, selv om jeg innerst inne trur at Aguero tar den tittelen denne sesongen.

Samtidig så kan fort Mane passere Salah spm Liverpool sin toppscorer med den formen han viser om dagen.

Etter mitt synspunkt så ser det ut som om Salah er litt for desperat etter å score selv. Han går til tider for mye med ballen, og har en tendens til å holde for lenge på kula når han kunne spilt ballen.

Men for all.del Salah er en fantastisk fotballspiller. Salah står med over 60 scoringer for Liverpool på under ro sesonger. Det er ganske så vilt.

Han tar også ekstremt mye oppmerksomhet fra forsvarer som gir mer rom til mane. Er bare vinn vinn å ha 2-3 personer som puter i 70% av kampene!

Noe sånt du tenkte på?

Er vel bare å kjøre på med enda flere, så vi kan lage et putefort foran mål :slight_smile:

image

image
image
image

image

image

image

Og helt til slutt:

Hvem av disse er den beste?

La putekrigen begynne!

Noen har tilbrakt litt mye tid med kona og latt «interiør» pratet synke inn…:sweat_smile:

Uten et snev av tvil den første, den hadde til og med fruen likt. Så den kunne jeg sikkert fått beholdt.

Sliter med å bestemme meg for hvem jeg rangerer høyest av ham og Firmino. Men det er ingen tvil om at Manes nivå kan være skyhøyt, som vi så i går.

Dette vil sikkert tv-stasjonene dekke i sin helhet. De er glad i å lage pute-tv.

Hvor mye koster et medlemsskap i United, og er det ikke sånn at det er mindre aktivitet på forumet der?

Hmm… en kamp så er Salah plutselig rangert lavest av våre angripere. Interessant!

Nei, det vil jeg ikke akkurat si. Jeg har faktisk over lengre tid sagt at jeg synes Mane er en bedre spiller enn Salah for oss.
Min kommentar var om jeg synes han var viktigere enn Firmino, og det vet jeg likevel ikke. Men jeg synes Mane har et jevnt over høyere nivå enn Salah, men Salah har helt klart et eksepsjonelt topp nivå.

Dette har jeg skrevet siden i høst.

Okay! Mané har lenge vært en av mine favoritter, men jeg synes fortsatt at Salah er vår beste angriper. Salah har et bedre skudd, bedre på kombinasjonsspill, råere på gjennombrudd (med og uten ball) og bedre 1 mot 1.

Jeg er ganske enig med deg, men jeg skulle ønske Salah ikke var så utrolig fokusert på selv å score.

Salah er mye bedre når han har scoret i kamp, og kan senke skuldrene. I går spilte han meget godt, men ble bare mer og mer ego jo lengre kampen gikk. Han skal komme i avslutningsposisjon selv. Og om Salah har en svakhet, så synes jeg i motsetning til deg han ikke har ett særlig godt skuddbein. Jeg liker ikke at han tar frispark utenfor 16-meter, for han er ikke ekstremt god på dette. Straffene er også beviselig ganske lite gjennomtenkte, i forhold til andre spillere.

Nå ble det mye negativt, men det går mest på selve skuddfoten. Han er jo en vanvittig trussel når han kommer rettvendt. Mot Everton kan han score to mål, og nesten alle vil være enige om at han er vår beste angriper.

Det er utrolig å ha 3 så gode angrepsspillere i stallen, og ingen er linket kraftig bort. Med en til av dette kaliberet, som kan rullere, da føler jeg vi har det vi trenger i angrepet. Vi er litt sårbare nå, ikke minst fordi Shaqiri ikke har vist god progresjon etter nyttår.

Jeg har lenge etterlyst spilleren som kan spille hovedsaklig til venstre i angrepet, men også vikariere for Firmino uten at vi mister identiteten vår.

Helt fantastisk om han hele tiden har vært rett under nesa vår!
Mye lettere å lete etter en som “bare” skal fungere best til venstre.

del opp dette emnet #583

9 posts were merged into an existing topic: Rykter og spekulasjoner

Flott artikkel - jeg mener den bør være en aldri så liten oppvekker for dem som hele tiden skriker etter shopping av ny venstrekant eller spiss.
-Vi har dem allerede - de er enten i troppen, eller på utlån.
Behovet trenger vi ikke nødvendigvis løse gjennom å bruke masse penger, vi trenger en enestående manager, en Klopp som ser muligheter fremfor problemer, og han har vi jo som kjent allerede :slight_smile:
Just relax!

Gresset er nødvendigvis ikke grønnere på andre siden av gjerdet…

Sikker?

Flott reklameplakat jeg fant på shopping i London.

Åpenbart at vi trenger en ny angrepsspiller, eller vil du kanskje beholde Origi og satse på han når Firmino eller Mané blir skada?