10. Sadio Mané

Origi har gjort det bra de innhoppene han har fått, så ser ikke noen grunn til at han ikke skal være med videre. Firmino er der, og Klopp har tidligere kjørt Salah inn i midten - og nå sist Mane. Origi spilte da mot kanten. For alt vi vet har manageren sett angrepsferdigheter hos andre i stallen også…

Tror dette er siste sesongen for Sturridge, men blir heller ikke overrasket dersom også han blir med videre. Vi har Rhian Brewster, en ung spiller ja, men en som Klopp åpenbart har stor sans for.
Videre tror jeg Wilson etablerer seg som en utfordrer på førstelaget neste sesong, og blir heller ikke overrasket om Kent gjør det samme.

Lewandowski måtte spille første sesongen i Dortmund i 10’er rollen - til egen frustrasjon der og da, men har uttalt at han først sesongen etter forsto at Klopp gjorde det for å videreutvikle han som spiss.
Klopp er utradisjonell, og ser muligheter der mange av han kolleger ikke ser dem. Å hente Robertson å utvikle han er kanskje det beste eksempelet i stallen vår.

Så nei - jeg er nok ganske så usikker på om Klopp ser på det som like åpenbart at vi trenger en ny angrepsspiller.

Når det er sagt; - klart jeg også skulle ønske at vi skal hente en stjerneangriper - en av de aller beste, målscorerne. Men kun dersom det virkelig er et behov, og der stoler jeg fullt og helt på managerens vurderinger - og ikke minst hans teft for “å gjøre gull av gråstein”.

Litt uenig her, jeg er av den oppfatning av at Origi ikke har imponert meg i vesentlig grad. Han skal få resten av sesongen til å vise seg frem, men for mitt vedkommende, så trur jeg Klopp vil forsøke å selge Origi nå i sommer.

Sturridge forsvinner i sommer siden kontrakten hans med Liverpool utløper sommeren 2019, og jeg blir i høy grad forbauset om han får fornyet kontrakten. Han har vært mye skadet, og levert i liten grad de 2 - 3 siste sesongene. Liker Sturridge, men Liverpool må ha et bedre alternativ en Sturridge på benken.

Wilson er utvilsomt et stort talent, men uten å være for pessimistisk så er jeg usikker på hvor god han egentlig er. Det er stor forskjell å imponere på et Derby lag som max kjemper om en playoff plass i Championship til å imponere på et Liverpool lag som kjemper om PL gull, og mest sansynlig spiller i sluttspillet i CL, det er et stort steg å ta. Men som sagt en spennende spiller som bør få sjansen til å vise seg frem i preseason.

Liverpool trenger minst en ny angriper i sommer. Solanke er solgt, Ings er på utlån i Southampton, og overgangen blir gjort permanent i sommer. Sturridge sin kontrakt utløper og han får ikke fornyet sin kontrakt med Liverpool. Origi trur jeg blir forsøkt solgt (litt usíkkerhetsmomnet kanskje) Så da må det minst en ny offensiv spiller inn i angrepsrekka til Klopp.

Det blir nok en spennende sommer for oss Liverpoolsupportere, regner med at vi neppe blir skuffet over hvilke spillere som blir hentet inn.

Origi, har spilt og ham er livlig, men syns han fremstår som veldig begrenset, ikke likegod i posisjonering eller kombinasjonsspilley. Stort tap å miste Firmino, selvom Mane er god i den posisjonen han og. Håper Wilson blir bra, men veldig risky å satse på han og Origi. Sier ikke vi må å hente en av de beste som du sier, selvom det hadde vært kult, men heller en god backup, som kan komme inn og gjøre en god jobb, uten at vi må legge om hele spillestilen, og som kan øke konkurransen på topp. City sin bredde på topp er veldig bra og noe vi også burde strekke oss etter, syns jeg ivertfall.

Han har funnet toppformen ser det ut til. Fantastiske mål i dag :slight_smile:

Sadio Mané er spilleren med flest bortemål i Europacupen/Champions League i Liverpools historie leste jeg nettopp!

Verdensklasse. Jeg så at han fikk 10 på en engelsk spillerbørs. Umistelig spiller.

Mane finner alltid formen mot slutten av sesongen. Nå må bare Firmino og Salah følge etter.

Tett før Salah får ut proppen nå. Liker at han fikk en assist i dag. Håper Klopp kjefta han i senk for å ikke gi Mané ballen på åpent mål.

Mane er nok I toppform for øyeblikket, 10 mål på de siste 10 kampene. Håper at den gode formen vedværer ut mai :slight_smile:

Tviler på at Klopp bruker 70-tallsstrategier.

Slutter aldri å la meg imponere over Mane, for en spiller han har blitt under Klopp- Mane har god fart, en enorm teknikk og goalgetter egenskaper. Ser det kamp etter kamp hvordan han presser motstander, han er opp i siyusjoner og løper og jager på hver eneste ball. Komplett spiller i Klopp systemet.

Emil var i snekkerboden og Neuer i pølseboden.

Jeg vil bare beklage til Sadio Mané! I januar kom jeg i villfarelse til å stemme at jeg heller ville hatt Eden Hazard. Det vil jeg ikke!

Mané er kul, både som menneske og fotballspiller, og er en bortimot uerstattelig spiller for oss nå. :lfcparty::lfcclap:

Slike rykter vil alltid versere om gode spillere. Vi må tåle det. Alternativet er å ikke ha gode spillere.

Det vil komme rykter om flere. Om van Dijk, om Firmino og flere. Akkurat slik vi snakker om Werner og Dybala. Sånn er det bare.

Føler meg helt trygg på at Mane spiller i Liverpool i 2019/2020 sesongen.

Jeg har lært og er aldri trygg. En klubb som solgte sin til da beste spiller gjennom 4 år i januar vinduet for samme sum som ble tilbudt i sommervinduet kan jeg ikke forstå.

Ja jeg snakker om Coutinho, og selv etter jeg vet at det sannsynlig var den rette tingen å gjøre, så forstår jeg enda ikke hvordan de kunne gjøre det. Ingen andre toppklubber i verden hadde gjort det vi gjorde med Coutinho!