10. Sadio Mané

At det er slik vet man jo, når man signerer spillere. De beste spillerne er jo som regel landslagsspillere og da er det som det er. Man velger ikke svakere spillere for å unngå landslagsuttak…

En annen og bedre løsning er å unngå spillere fra andre kontinenter, rett og slett for å slippe mesterskapsfravær. Hvis man utelukkende velger spillere fra Europa, er det bare EM som er en problemstilling - og det mesterskapet avvikles sommerstid.

Man ekskluderer da en rekke svært gode spillere, fra Sør-Amerika, Asia og Afrika. Men dette er den eneste måten å unngå denne typen reisefravær på.

I praksis er ikke dette noe stort problem. Alle klubber vet at verdensdelene har sine mesterskap, som plasseres tidsmessig bl.a. ut ifra klimatiske forhold. Slikt tar man høyde for når man komponerer spillerstallene - i hvert fall bør det være slik.

Ikkje berre har Manè vore god hittil, eg trur alle våre kjøp har vore det…
Er dette berre noko eg innbillier meg eller har dette vore ein fantastisk transfersommar og skjedde det nesten utan at nokon fekk det med seg?

Om ikkje eg hadde det før byrjar eg få trua på Klopp.
Det verkar som den karen har ein plan…

Fantastisk spiller :+1:t2:

Bare det målet Mane scoret i debut kampen sin mot Arsenal i serieåpningen fikk mange av oss supportere til å trykke Mane til våre bryst. Han fulgte opp kanonscoringen mot Arsenal med nok en flott scoring i hjemmedebuten sin mot Leicester, etter en briljant assist fra Stirridge. Mane puttet også i sin andre hjemmekamp på rad på mot Hull. Mane fikk både god tid og masse plass, men den vendingen, og måten han banket ballen ned i hjørne er det klasse over. Det vi har sett av Mane til nå er bare forretten. Håper vi får se desserten mot Manchester United.

Når vil du ha hovedretten da, Liverpoolian? :joy:

Hovedretten kommer som kjent før desserten, så hovedretten vil jeg har servert med to mål av Mane mot Swansea til helgen, Da er alt duket for fest når Manchester United gjester et fullsatt entusiastisk Anfield i midten av Oktober. Med fulllt hus og god stemning kommer Lallana og resten av gutta til å levere et fyrverkeri av en kamp. Tipper Liverpool gjør som de gjorde i kvartfinalen i EL og vinner 2 - 0 mot Zlatan og co.

Føler Mané demonstrerte at han kanskje er vår viktigste spiller i dag. Ut går Mané med kontrings- og bakromstrusselen han utgjør, og vipps så var det tilbake til de foregående sesongene hvor motstanderen er i stand til å skape et massivt trykk mot oss som vi ikke har sett i nærheten av like mye til denne sesongen.

Skjønner ikke hvorfor Mane planter neven i Carroll, han vet det er masse kamera der og han vet det får konsekvenser…

Teit av han, helt klart. Har dog vanskelig for å tro at det blir noen karantene for det, men vi får se hva som skjer.

Han er vel ikke den første i PL som er litt uferdig på konsekvensanalyse og selvbeherskelse. :wink: YNWA

EDIT: moderator fjernet et ord og la til en bokstav :smirk:

Hehe, før mod googler den bør du kanskje stryke den for å slippe å risikere tilsnakk :stuck_out_tongue:

Forstår referansen, og den passer bra, men er kanskje upassende likevel hvis man ikke kjenner til at dette er en gruppe.

Redda deg fra et større etterspill, @Tenk :laughing:

Jeg skjønner ikke hvordan det kan være upassende å referere til en rap-gruppe? Her føler jeg mods var litt for kjappe i avtrekkeren.

Virkelig? Jeg skrev da ingenting krenkende. Dere sensurerte faktisk ordet “afrikaner” og fjernet en uskyldig rap-referanse. Coman…

Har FA tatt ut noe tiltale mot Mané etter episoden med Carroll? Og viss ikke hvor lang tid har de på å gjøre det etter en slik hendelse?

Og over på et annet kontinent så vinner Senegal 2-0. Assist og scoring av Mané.

Ai, ai, ai.

Æsj! Nå må Mané slutte scoringsfesten sin, og heller komme hjem og plukke opp tråden der!

Mane viser hvilken kvalitetssspiller han er, det viktigste for oss og Klopp er at han kommer skadefri tilbake til Liverpool. Men det er jo lov å håpe at Senegal vil tape kvartfinalen.

Vi klarer oss uten Mane frem til han vinner denne pokalen i Afrika. Heia Senegal👍

Han fikk i det minste hvile i den siste, ubetydelige gruppespillskampen.