10. Sadio Mané

Det heter faktisk «ambipedal» når noen har to like gode føtter. «Ambidextrous» brukes om hendene.

«Dextrous» betyr å være flink med hendene.

Jøss! Da lærte jeg noe nytt i dag, og har hele livet sagt feil.

Jeg er som et speil på begge sider. Ingen forskjell på venstre og høyre, armer eller ben.
I sin tid “back in The days” slo jeg innoverskrudde cornere fra begge sider, og servet på tennisbanen med begge.
Kan skrive med begge også, før var jeg flinkere med høyre, men nå er jeg like dårlig med begge😂
Noen som husker blyanten??

hmm, ingen nyheter om mane sin scan?

Har ikke lest noe. Tolker det negativt…

Av bildene jeg har sett fra dagens trening, så er han ikke med der.
Sturridge derimot er med for fullt.

Desverre tror jeg vi ville hørt det idag om om det bare var noe småtteri ja. Ventes nok til klopp sin pressekonferanse før det kommer mye mer

Er det i Sadio som er med på bildene av treningen fra i dag?
Edit:Så på bildene fra 30.mars😟

Hvor lenge varer det da…?? Kanskje han gidder nå når Mane er skadet og han kan få spille…

Can var ikke med på treningen i dag.
Fikk kanskje noe småsmeller etter knokkelkampen sist lørdag.

Slik han ristet og vred seg etter den ene taklingen er jeg imponert over at han i det hele tatt Kunne fortsette

Må si skadesituasjonen er skummel nå, vi kan kanskje klare oss uten henderson, lallana og mane, men alle er potensielt ute en god stund. Hva er oddsen for en ny skade iløpet av de 3-4 kampene?

Vi får håpe Mané kommer seg raskt etter dette. Forferdelig at de blå grisene fra samme by altid skal lage stygge skader på oss? Gode naboer my ass!

Kanskje Sturrige kan få en liten oppblomstring nå da…:+1:

Akkurat skaden til mane var vel mest et uhell.
Smellene som can og lovren fikk var da mer stygge

har ikke kompetanse på kneskader akkurat, men er det ikke litt underlig at om hevelsen er så stor at scan ikke gav noe klart svar at han etter kamp gikk uten krykker eller annen synlig beskyttelse på kneet?

Det verste nå er at Liverpool ikke har en erstatter for Mane, hvem skal spille på høyrekanten? Både Firmino, Sturridge og Origi er klart best som midtspiss. Det hadde vært moro om TAA ble satt inn på høyrekanten, han har tempo nok i kroppen tilåkunne gjort ren jobb i den posisjonen.

Origi er klubbens raskeste spiller etter Mane så ville heller byttet og satt Origi der. Men trur ikke det blir så store rom å løpe i de neste kampene uansett

Veldig viktig poeng. Man må uansett klare å skape 2 mot 1-situasjoner på kantene. For det er der rommene blir. Clyne og Milner får nøkkelroller i morgen.

Jeg tipper vi starter med Firmino og Coutinho på kantene. De er sterke på det relasjonelle, så tror det kan bli bra. Jeg er mer redd for sentral midtbane. Den får det tøffere enn mot Everton, Eddie Howe gjør ikke den samme bommerten som Koeman. 4 uerfarne på banen samtidig i et derby er galskap. Lukaku har sjelden følt seg så alene. Jeg er også engstelig for ytterligere skader. Tre nøkkelspillere ute nå. Det er hard core altså.

Can var jo helt rødlilla på kneet etter duell med en av de voldelige Everton-spillern. Mulig dette holder ham tilbake.

De er sikkert kloke av skade (bokstavelig talt) og tar ingen sjanser.

Ja, eller at vi har enormt med skader i laget (noe vi har). Bredden i troppen vår blir uansett klart mer synliggjort enn i klubbene rundt oss. Det er vel nesten ingen av de andre topp 6-lagene som har hatt tre, eller til og med som vi har opplevd, fire nøkkelspillere ute samtidig. Jeg er helt sikker på at til og med de to lagene i ligaen med bredest tropper, Manchester-lagene, begge ville slitt hvis Silva, Bruyne, Aguero og Sane eller Pogba, Zlatan, Smalling og De Gea var ute samtidig. United hadde faktisk de tre førstnevnte ute sist helg, og det var intet fyrverkeri av en 0-0-kamp. Herregud, våre kanskje tre beste spillere for sesongen er ute med skade (regner med at Mane er uaktuell resten av uka i alle fall). Får vondt i magen av det…

Neste sesong må vi a. få bedre kontroll på skadesituasjonen og b. styrke troppen.