11. Mohamed Salah

Salah er årets signering uten tvil

Hmmm… jeg prøver å tenke tilbake… er det noen ving i verden som har hatt slik uttelling tro? Scorer i 3 av 4 kamper?? Neymar kanskje? Vel, jeg har ikke oversikten, men Salah overgår det meste av superlativer etc. For en type!!
Han var vel vår rekordsignering, så vidt dyrere enn Benteke og Carroll, men han overgår de to så til de grader at jeg vurdere nesten å kjøpe en trøye med Araber-navn på :grimacing::scream:
Hvem skulle tro det for ett halvt år siden…?

John Barnes scoret 22 mål på 34 kamper i 89/90. Salah ligger an til å gjøre det enda bedre. Men - uten å trekke opp formasjonsdiskusjonen igjen - Salah er jo ingen regulær ving. Ser vi på heatmaps fra Southampton-kampen er han like mye sentralt i banen som han er på vingen. Og i forrige kamp spilte han jo som en av to spisser.

Helt korrekt. Derfor vil nok Firmino, Mane og Salah være de mestscorende i klubben - slik vi spiller nå. Posisjonene deres varierer voldsomt gjennom kampene. Hvem av de som scorer mest er likevel uinteressant.
Men fortsatt håper vi selvfølgelig alle at selv Salah og Firmino blir enda mer farlige foran mål. Det er ikke kritikk; bare et håp. Og det jobbes det selvfølgelig daglig med.

Salah. My man. Han bærer laget nesten alene med alle sine mål.

Herregud for en spiller. Helt vanvittig. Det som imponerer meg mest med Salah er hvor sterk han er med folk i kroppen. Til og Cahill blir svak når han prøver å rive ned Salah. Salah er en 68Kg dynamitt. Han er kanskje den spilleren som har smalest skuldre og som faktisk ser svakest ut på banen. Men for en balanse og for en kraftpakke han er.

Ny kontrakt til Jul med en utkjøpsklausul på 4,5 mrd kroner er innafor.

Liverpool tillater ikke utkjøpsklausuler i spillernes kontrakter.

Du traff vel ikke heeelt med denne :wink:

Jeg er tom for superlativer.

Første målet i dag mot Stoke er verdensklasse. Jeg kunne nesten ikke tro mine egne øyne da jeg så hvor lett den gikk inn. Helt ufattelig. Jeg er ordløs enda. Rett og slett et fotballminne jeg aldri blir å glemme, takk Salah!

Bra måned for Salah. For en spiller.

Kjipt at vi ikke vinner 3-0 eller mer hver gang. Klopp out#

Syk spiller…

Remember, remember - the 8 of November.

Dessverre for høyt alkoholnivå for å virkelig sette pris på dagens kamp. Det skjedde på banen fortere enn jeg klarte å henge med. 1-0 stille, 2-0 og 3-0 pang. Ser kampen igjen i morgen. Resultatet er deilig og viser at vi er en toppklubb.

Mulig jeg blir kvalm utover natten, men tilbyr meg selv som spykonge og læremester for de største anti-fansene vi har akkumulert over tid. De fortjener litt magesyre i ansiktet.

Salah smadrer iallfall argumenter som “for liten for Premier League”.
Sist gang vi hadde en spiller som i like stor grad klarte å bruke kroppen så til de grader effektivt - så var dét også en som ikke var fremmed for å ta seg et jafs mot toppscorertittelen (…men ikke begrenset til…)

Nå topper han lista. Og det er ikke smågutter som følger etter.

Pass på å ikke spy i motvind slik at at du får magesyre i ansiktet:-P

Jeg har heldigvis utmerket reaksjonsevne. Rekker å dukke.

Burde plassere denne i musikktråden - og vil akkurat det. I mellomtiden:

Minner meg om tiden jeg gikk på UTS (University of Technology, Sydney).

Elsket låten og bandet.

Salah feilet under Mourinho, men han har slått til de grader under Klopp i Liverpool. Suarez scorte over 30 mål, og Salah kan fort kopiere denne bragden.