11. Mohamed Salah

Salah feilet absolutt ikke under Jose. Jose valgte ikke å bruke De Bryune og Salah. Var ikke deres feil at de ikke ble brukt. I det sekundet de ble solgt til andre klubber produserte de

Riktig. Unge spillere kommer til en ny klubb i ny liga. Det er høy kvalitet på spillerstallen og andre spillere velges foran dem. Klubbene vet jo at dette er store talenter, det er jo derfor de kjøpte dem, men konkurransen er såpass tøff at de ikke får hevdet seg. Dermed går de til andre klubber og slår til for fullt - slik Salah gjorde det i Roma. Vi har også et par eks-spillere som opplever noe av det samme nå. Dette er en del av fotballen og noe som gjør det litt gøy.

Det er jo en grunn til at Mourinho ikke brukte disse spillerne. Han innså dem.ikke som gode nok, og da vil jeg påstå de feilet I Chelsea.

Mourinho vegrer seg alltid for å bruke unge spillere. Det vet alle. Han evner ikke å få frem og dyrke talenter til å bli noe stort. Hva er grunnen til dette? Jo, han kjøper klassespillere over hele linja. Hvordan skal de unge da få sjansen?

For en ytterst merkelig måte å vurdere ting på. Så Jose har alltid rett med andre ord. At feks de bryune som fikk mindre sjanser enn salah ble solgt til Tyskland hvor han dominerte kraftig med en gang, ble kjøpt city for 55 mill pund er ikke relevant. Jose ville ikke bruke de så de feilet. Jose som svært sjeldent gir noen talenter sjanser

Det var utelukkende Mourinho som feilet. Veldig glad for det

For en spiller! For en spiller!! For en spiller!!!

Dette MÅÅÅ gjøre vondt i Chelsea leiren :lfcclap:

Han bruker jo Rashford.

… er det viktig å vinne denne diskusjonen for deg?
Beklager mister, men Salah feilet ikke i Chelsea, han kom bare aldri til sin sjanse grunnet svær stall…
Det er 80 grunner til at unge dessverre ikke får prøvd seg, og det kan endre deres karriere valg. Vi har selv en superfin ungdomsavdeling med masse talenter, og det vil være noen derfra som kommer til å utvikle seg til solide spillere for andre klubber. Men det betyr ikke at de feilet hos oss…

Jepp, Jose satser på talenter ofte fordi han bruker Rashford. Selvfølgelig har han brukt unge spillere han og, men er langt i fra den flinkeste. De Bryune, salah, Lukaku. Alle de feilet tydeligvis, selv om de har vært fantastisk det sekundet de dro fra Chelsea.

Det er ikke viktig for meg å vinne diskusjonen mister, men jeg må få lov å ytre min mening på lik linje med alle andre her inne.

Rashford er det ene unntaket som bekrefter regelen for Mourinhos del. Finnes det tre-fire U21-spillere til som har starta 10+ kamper for Mourinho siden 2004? Jeg tror faktisk ikke det.

Det er rett og slett fordi Moureen er en kynikker som KUN tenker resultater i nuet.
Tilbake til å diskutere Salah i denne tråden nå kanskje??

Eden Hazard hadde 32 kamper fra start i 2013/2014 sesongen.

Hazard var 4 mnd unna å fylle 23 år når 13/14 sesongen startet. Hazard er også 1 spiller, ikke tre-fire som @riis spør etter. Er helt sikkert mulig det finnes noen, men nekter å tro det er mange

For et genialt kjøp av Klopp, 17 mål i sesongen sålangt.

I mangel av noe annet tror jeg det startet med. Nå har han nok innsett at Rashford er mer enn god nok for nivået. Men det sitter vanligvis langt inne for Mourinho å bruke så unge spillere. Han har jo allerede startet kranglingen med ledelsen i united, fordi han må selge før han får kjøpe. Så han vil nok helst ha inn noe mer stabilt og kjent enn Rashford.

Mourinho hopper stort sett bare fra klubb til klubb som driter oljepenger. Han er avhengig av etablerte dyre spillere for å få suksess. Nå skjønner han at han trolig ikke vil oppnå ligagull med MU, så nå flørtes det hett med PSG, hvor han kan leke seg til seriegull.

En uspiselig manager som har vært manager for uspiselige lag som Chelsea (2 ganger) Real Madrid og Manchester United.

Må vel også huske at han prøve å kjøpe Perisic i sommer…