11. Mohamed Salah

Det er nettopp det Klopp å ser, selv om folk her inne ikke gjør det. Han brant seg nok litt i fjor. Da måtte han f. eks bruke Hendo, Lallana, Manë og Firmino oftere enn godt er grunnet liten stall. Noen som husker hvor kjørte en del av spillerne var i desember og januar forrige sesong?

Gratulerer. Velfortjent pris.

If Salah scores in his next game, he’ll become the fastest Liverpool player to reach 20 goals for 118 years.

Sykt om det stemmer.

Helt herlig faktisk!!

Men det er viktig å kjøpe engelsk fordi de er vant med påkjenningen i PL

PS: jeg vet poenget mitt delvis er ødelgat av salah’s tid i Chelsea

Hvis man ser på hvilke spillere som spilte fleste PL-minutter forrige sesong så er det 25/70 spillere som er engelske.

For kuriositetens del; er skotter, de to irske og walisere med her?

Nei. Så tallet blir høyere om man inkluderer de. Nå er også keepere inkludert i dette, så går vel an å telle opp kun for utespillere også.

Dét har jeg ikke tid til, så her er link til de som vil se nærmere :slight_smile:
https://www.transfermarkt.com/premier-league/dauerbrenner/wettbewerb/GB1/pos//detailpos/0/saison_id/2016/plus/1

Tenkte det kunne vært artig å vite hvordan fordelingen
er. Skotter og irer har vel hatt en ok andel sett over tid i PL.

Det er vel fordi antall engelskmenn i PL er så lavt, ikke fordi andre tåler mer belastning.

Da var det en grunn til at Salah blei bytta ut da damer. Stram hamstring. Med 3 kamper i uka er det ikke rart om det blir rulering på laget.

¯_(ツ)_/¯

Salah spiller som Messi. Alle vet hva han skal, men ingen klarer å stoppe han.

Det beste? Han er 25 år gammel. Vi har en verdensklassespiller her i minimum 5 år, sannsynligvis 7 år, og resten er bonus.

Pluss på Mané på 25 år, Firmino på 26 år, Coutinho på 25 år, Keita på 22 år… Det kan virkelig bli moro å følge Liverpool de neste årene!

Nå må du huske på at vi har en ræva manager. Laguttakene og byttene er jo på hinsides lavt nivå

Bare vi klarer å holde på de!

Jeg håper laget som helhet tar steg hver sesong nå, og at resultater som mot West Brom og Everton blir sjeldnere. Ellers er jeg redd for at mange der fremme på banen ser seg lei og flytter til et lag med høyere ambisjoner. Keita inn er satsing, det er et signal det er lenge siden Liverpool har sendt til fotball-Europa. Jeg er optimistisk, men vi må forte oss litt med denne langsiktigheten. Også fordi vi trenger å beholde de vi allerede har.

Salah har imponerende 20 scoringer før julen ringes inn, enda er det en kamp igjen før jul. Kanon.

Jeg håper trivsel vil ha litt å si for Coutinho. Nå er Moreno fast, det samme Firmino. Kjemien mellom Coutinho og Salah på banen er upåklagelig. Det må jo være gøy å spille for oss nå??

Hvem ellers kan Coutinho ha tette bånd med som vil være verdt å hente? Neymar er selvfølgelig uaktuelt…

Trivsel har alt å si selvsagt. Men det er vel ingen grunn til at han ikke vil trives i Barcelona? Tvert i mot.

Klima har vel også en del å si for enkelte dessverre…