11. Mohamed Salah

Noen er optimister og noen er pessimister. Optimistene kaller seg selv optimister og pessimistene kaller seg selv realister :wink:

Det er et trist verdensbilde du skisserer, siden pessimistene da stort sett har rett:)

Godt forsøk, men man har ikke rett selv om man kaller seg selv realist.

Håper du ser at det er en spøkefull undertone her da. Helt enig i det du sier at man skal droppe hån og sarkasme selv om man har ulike syn

Jeg er nok i den samme båten som deg. Angående det du skriver om de positvie forumbrukerene som til dømes Andy, så er problemet til mange at med engang de kommer med noe negativt, så får man alltid en kommentar tilbake på det (Gjelder ganske mange)

Folk er da ikke ute etter lage bråk. Noen blir bare mer misfornøyd enn andre. Noen, inkludert meg blir ekstremt skuffet når vi gjør de samme feilene om og om igjen. Hva er grunnen til at feks jeg blir så irritert og missfornøyd? Det kommer nok av at jeg vet hva makspotensialet til denne klubben er og at man da blir irritert når noe så grunnleggende i fotball som å slippe inn dødballer i mot altfor enkelt.

Angående Salah. Herregud for en spiller. Igår var han faktisk svak i noen avgjørende øyeblikk der han kunne feks spilt Mane igjennom med enkle baller. Men, det oser klasse av Salah lang vei. Jeg er faktisk ikke så bekymret angående noe salg. Tror ikke Salah forsvinner med det første. En av grunnene er at bare Real, PSG og Barca kan kjøpe han. Ingen andre har råd og vi selger nok ikke han til andre PL klubber. bayern kommer aldri til å bruke så mye penger som denne mannen er verdt nå.PSG og Barca har ikke behov for han slik det er nå. Da gjenstår Real og jeg tror ikke Real er ute etter en sånn type spiller. Real er nok nødt til å få seg en midtspiss. På kantplassene har de Ronaldo, Bale og Asensio som de bruker mest.

Av den grunnen tror jeg nok Salah blir værende i minst 2-3 sesonger til!

Om du tilhører gruppe tre, så ser du det ironiske i ditt eget innlegg. Ingen virkelig realist vil gå ut å si at man er realist da de vet at dette er en subjektiv vurdering. Man kan velge å se lyst på livet, altså være optimist, og man kan velge å se mørkt på livet, altså være pessimist, men man kan ikke velge å ha rett i sitt syn på framtiden.

Det er lettere å argumentere for at du er pessimist en realist, siden du velger en negativ tilnærming til noe vi ikke vet utfallet av.

Om du betrakter deg i samme båsen som han andre realisten, så lurer jeg på hva som er utgangspunktet for å si at vi slipper inn for lette dødballmål. På et eller annet tidspunkt sjekker realister virkeligheten. Hva sammenligner du med når du lager ditt dødballbilde? Hvilket tidsperspektiv legger du til grunn? Av en eller annen grunn sitter jeg ikke ytterst på stolen og skjelver på cornere og frispark i mot lenger. Det mest spennende er straffespark i Liverpoolkampene. Det er jo 50% sjanse både for og i mot. Straffe er ca 80% sjanse i andre kamper.

Skjønner ikke helt behovet for å oppsøke, ei heller konstruere krangler. Noe «begge parter» er «flinke» til. Det er lov å frykte salg av Salah, men kanskje man burde ordlegge frykten litt anderledes? Det er lov å synes det er dumt og skape en problemstilling før det er reelt, men kanskje man kan ordlegge kritikken anderledes. Sist men ikke minst; det er lov å la vær og kommentere også.

Jeg tenker det tross alt det er bra at det er noen som prøver å hjelpe de som sliter med å glede seg over nuet. Enig i at ordlegging kan vurderes bedre, men jeg tenker med gru på hvis vi havner i en situasjon der vi ser ut til å vinne ligaen. Tenk den nedturen det blir året etter da, og på hvor vondt enkelte kommer til å ha den våren (og da snakker jeg om våren vi vinner)! :innocent:

Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg ble rotet inn i denne metadiskusjonen, men dette innlegget ditt henger uansett ikke sammen. Jeg skriver ikke at jeg tror at Salah blir solgt, men at det må være lov å diskutere muligheten uten å bli møtt av nedlatenhet. For det KAN jo skje, på samme måte som det KAN skje at Salah fører Pool til ligagull om 15 måneder.

Hva du mener om Salah er helt uvesentlig. Det morsomme og ironiske er at du utnevner deg til realist. En realist vil aldri gjøre en slik subjektiv vurdering til noe objektivt.

Å herre, dette forumet har sine karakterer… Noen av dem bidrar positivt, andre ikke

For å spore av denne debatten litt, la oss hylle Salah sammen i stedet for å krangle om han.

28 scoringer og 8 assist av Kong Salah denne sesongen.

Dersom du ikke ser problemet med dødballer i mot så bør du se målene vi slipper inn. For eksempel kan du begynne med målet til Swansea. De beste hodespillerne våres står i sone og de andre markerer. 4 Liverpool går etter samme ball. Trenger ikke å være en rakettforsker for å skjønne at vi da er i undertall når man skal kjempe om andreduellen.

Det har bedret seg etter Van Dijk kom inn. Likevel var han endel av av de 4 som gikk etter samme ball og det førte til at Mawson fikk stå umarkert på 6 meter å sette ballen i mål. Mener du dette er godt forsvarsspill?

Hele perioden under Klopp har vi slitt på deffensive dødballer. Ikke alltid har det blitt mål i mot, men svært ofte kommer motstanderne altfor lett til store sjanser.

Jeg har sett alle målene vi har sluppet inn siden Dalglish kom tilbake som manager. I år har jeg også sett, til meg og være, mange kamper som ikke involverer Liverpool også. Det blir generelt (altså i PL kampene jeg har sett) mange mål på dødballer og de ser ofte enkle ut, men det er i situasjoner med mange folk og store tilfeldigheter. Kan ikke skjønne at enkle baklengs på dødball er et Liverpool problem på samme måte som forrige år. Det var vel til og med en nærmest forskningsbasert artikkel på Liverpool.no som tilbakeviste at vi har et ekstremt problem på dødball mot i år.

Å være fan av LFC og samtidig gå rundt med negative tanker rundt det at noen av spillerne våre blir så gode at de vil kunne bli solgt til klubber med mer penger, er ikke det i seg selv en selvmotsigelse?

• LFC blir aldri rikest i verden om ikke Sjeik Fy Fasan sjøl kjøper oss, og vil vi det?
  • LFC, kanskje spesielt med det teamet vi har nå, er langt fremme på å utvikle offensive spillere.
  • LFC kommer aldri til å ha tilholdssted i en stor verdensmetropol med lite nedbør og mye sol.

For egen del har jeg klart å roe meg ned til å fokusere på de positive tingene, og delvis de tingene man kan gjøre noe med. Slik som f.eks keepersituasjon.
At toppspillere også vil selges i fremtida er utenfor klubbens makt å rå over, og derfor bare en ting jeg bevisst forsøker å se bort fra.
Mo Salah, årets funn i PL, NYT DET FOLKENS!!!

Tror ikke du på global oppvarming heller?
Mvh
Donald :wink:

Noen er optimister, noen pessimister og andre realister. Alle har sin fremtidsoppfatning, selv tilhører jeg gruppe nummer 3 og skjønner meg ikke på dem som alltid tror på PL-gull og europaherredømme «neste sesong» og som gang på gang blir skuffet. Jeg er likevel ikke nedlatende overfor @andy & co og jeg synes man skal kunne diskutere ulike fremtidsscenarier på en ordentlig måte uten hån og sarkasme.

bra innlegg dette, skal selv prøve å tone ned på tonen mot positivistene. Men håper da selv at de kan slutte med sine nedlatende holdninger

Synes det er helt på sin plass.
Makan til idioti, og sarkasme er et fint virkemiddel.

Det er som å ønske seg en god bok, og begynne å klage at boka kommer til å bli lest ut raskt fordi den er så god.

Eller å begynne å klage over at Broen snart er feridig, for det er en så j*** bra serie.

Eller å gå på konsert med Metallica, og fryde seg over åpningsnummeret, og begynne å tenke at “fanken, nå er det lenge til neste gang jeg får se dem”.

Med suksess øker omsetningen til klubben, og inntjeningen. Med historien til klubben, om de klarer å satse på de riktige områdene i laget og staben, vil Klopp kunne heve den internasjonale statusen og populariteten til klubben igjen, og Liverpool vil så kunne høste frukter av det i årevis etter suksessen, slik klubben allerede gjør nå, etter suksessen på 70- og 80-tallet. At en klubb som har vunnet så lite de siste 25 år er så populær og er en så stor merkevare er nesten helt utrolig. Likevel er Liverpool den 8. mest verdifulle fotballklubben på planeten (Forbes, 1. juni 17).

Er overbevist om at hvis Klopp fortsetter oppryddingen i stallen, samt treffer like godt med kjøp som tidligere vindu, vil klubben heve seg sakte men sikkert, og frykten for å miste de beste spillerene vil minske gradvis etterhvert.

Så ingen plass til supportere som mener noe annet enn de positive? Kanskje man da burde nedfelle i forumreglene at dem som ikke følger nedenstående retningslinjer kastes ut:
«In Klopp we trust»
«Next year is our year»
«If you can’t support us when we lose or draw, don’t support us when we win»

En supporter/fan er en som støtter laget og håper at man gjør det bra, man trenger ikke nødvendigvis å stille seg bak alt klubben gjør og tro at alt går til himmels.