11. Mohamed Salah

Joda, her er det plass for alle.
Jeg prøver bare å påpeke hva jeg gjør for å forenkle tilværelsen som fortsatt seiers-ventende LFC fans.
Som et forsøk på et kameratslig råd.

Joda, du forstod bare ikke hva jeg skrev.

Det sier litt om hvor god Salah faktisk er når til og med Utd-kompiser innrømmer at han er PLs desidert beste spiller :slight_smile:

:heart_eyes:

Og totalt sett, kan ikke det være langt fra sannheten heller.

29 mål og 9 assists.

Hehe! De ser jammen bedre ut hver for seg!

Minner meg om en figur fra Flåklypa eller no annet fra Ivo Caprinos verden🧐

Jeg lo godt av meldingen din før denne :joy:

Men man har ikke nødvendigvis rett uansett hva man kaller seg. Optimist, realist, pessimist. Betyr svært lite. Alle disse har sine fordeler og ulemper. Optimistene får gjerne hjertesorg og et slag I trynet når tingene de er sikre på skal gå I orden på best mulig vis, plutselig ikke går riktig vei for dem. Fallhøyden er stor m.a.o. Mens for pessimistene er det ikke så kraftig nederlag, da de I god tid har forberedt seg på at det kan gå galt uansett. Den store forskjellen mellom optimistene og pessemistene , er vel som A-mennesker og B-mennesker, førstnevnte på begge har en lei tendens til å bestemme og kreve dagsorden for sistnevnte. Her skal altså deres væremåte og synspunkt være skrevet I stein. Og de som ikke tenker likt forsurer visst og ødelegger deres hverdag. Harde kår :wink:

Klok av skade er det noe som heter. Er nok derfor noen forumister er redde for den Nye kjæledeggen vår Salah, skal forsvinne. For historien vår tilsier nettopp dette. Når enkeltspillere med ekstremferdigheter utmerker seg, kommer det gjerne en stor klubb og snapper dem på billigsalg (Selv om det med “billigsalg” nå er iferd med å bedre seg under FSG. Ideellt sett skulle jeg ønske at 7 spillere på laget vårt hadde 10 mål hver iløpet av sesongen, istede for at vi har EN stor stjerne med ekstremferdighetene som putter 30 mål. På den måten slipper vi focus fra Barca og Real på disse ekstremspillerne. Men pytt pytt dette er strength tatt ikke noe å være bekymret for, bare en observasjon :wink:

Salah er rett og slett helt vanvittig god! Jeg får ikke fullrost den spilleren nok! Har ikke vært så happy med en spiller siden Torres og Suarez. For en gudbenådet spiller! Og han er ikke engang en ren spiss! Sakte men sikkert utover sesongen har jeg sett at Klopp har justert og finspisset spillet vårt. jeg innrømmer at tvil om ham har blitt snudd til håp. Det eneste som mangler nå er dødballer imot. Får han knekt den koden vinner vi PL, uten tvil! Men der er det for dårlig per idag. Spillerne bedriver ballwatching. Det ser man ikke på juniornivå engang. Håper Klopp får orden på dette snart.

Forsiden på hjemmesida vår:
"Ja, jeg forventet å score så mye."
Sitat fra Salah selv.

Fader som jeg liker den attituden! Vi trenger flere sånne! :+1::muscle::facepunch:

Kevin De Bruyne er den beste spilleren i PL.

Stemmen min går til Salah, og jeg forventer at Player of the Year prisen går til vår mann.

Ben-Redik-Fy-Fasan?

Det er seint og jeg er dum…jeg skjønner ikke poenget🤨

Svarte på en setning du skrev lenger opp om flåklypa… han ligner kanskje sjeiken ben redik fy fasan :joy:

Jeg stemmer på Bruyne som årets spiller i PL.

Salah har vært enormt god. Men han har faktisk enda mer å gå på. Av og til slurver han veldig med forsvarsjobben. Vi så det sist mot Southampton, da det meste ble skapt på grunn av overtallet hjemmelaget skapte mot Arnold. Men jeg vil også få slenge inn en liten brannfakkel på slutten. Salah brenner vanvittig mange store sjanser. Det er nesten utrolig å se på tallene hans. Han har altså scoret 22 mål i PL, og legger en inn alle turneringer så er jo tallene absurd gode. Men - og som sagt - dette er en brannfakkel - han kunne ha stått med så mange flere mål. Salah er den spilleren i PL som har brent flest store sjanser. Han står nå med 18 bom på det som de som lager statistikk kategoriserer som “big chances”. Og de sjansene er virkelig store altså. Tenk hvilke tall Salah kunne hatt hvis han hadde satt flere av de mange vanvittig store sjansene han har fått? (Samtidig så scorer han jo på mange små sjanser, så det veier jo selvsagt opp).

Salah er så flink til å komme til store sjanser, men han kan altså bli enda bedre til å sette de aller største.

Så på grunn av dette og den varierende forsvarsjobben gjør at jeg holder Bruyne hakket over. Men for en spiller vi har i Salah.

Jeg stemmer på De Gea som årets spiller i PL av den enkle grunn at han alene er forskjellen på topp og middel for laget sitt. Det er ingen andre spillere i hans posisjon i PL som er i nærheten kvalitetsmessig. Om man skal snakke om en spiller som bærer laget på sine skuldre, så er det han.

Interessant bemerkning det der, Salah skaper gjerne mål av intet og smått, men svikter noen ganger når det er lagt til på sølvfat. Er han bedre når han spiller på instinkt? Når det er trangt? Jeg hadde ikke sett så mye til Salah før han kom hit og basert på ryktene forventet jeg en hurtigtog som kunne skape masse sjanser med innlegg og være giftig i kontringer.

Men Salah er så mye mer enn dette. Det jeg er mest imponert av er hvor god han er feilvendt, og hvor god han er i trange situasjoner. Han dytter unna en spiller, dribler bort den andre og skaper seg akkurat tilstrekkelig rom til å curle ballen i lengste motsatt. Og som du nevner, han kan bli enda bedre på å sette store sjanser og jobbe i forsvar. Han kan og bør egentlig bli bedre til å bruke høyrefoten også. Likevel med så vanvittig mange mål, og også pasninger som åpner opp kompakte forsvar (sjekk den pasningen han gjør til Lallana mot Southampton i andre omgang, som Lallana burde satt. DET ER SÅ KLASSE). Hva skal man si.

Han er i alle fall årets MVP - enda et år.