11. Mohamed Salah

Ja, såg kampen mot Watford. Synes også Salah var god i den lampen. Kan du nevne en spiller som ikke var god i den kampen? Selv om Salah var god i den kampen så stemte det heller ikke foran mål for han i den kampen.

Salah overpresterte i fjor.

Bare tenk på alle de han curlet inn i lengste. Og ikke bare i lengste, men helt oppe i bøyla.

Han er ikke i nærheten av dette nå.
Jeg er ingen avslutter, men tror han ville tjent en del på å brenne av i nærmeste noen ganger. Det er ofte mer åpent der, enn han kanskje ser/ tror.

Enten går de inn, eller så går de ikke inn.
Uansett vil tankesettet til keeperne snus, for nå vet alle at ballen kommer i lengste, og når han ikke treffer så godt som i fjor, så redder keeperne enkelt.

En annen diskusjon er posisjonsbyttene og det Klopp gjorde med Firmino og Salah i 4-2-3-1. De ble begge dårligere, og nå sliter vi med å komme tilbake i god gjenge.

Helt enig i at 4-2-3-1 ikke var heldig for våre offensive spillere. 4-2-3-1 ville fungert langt bedre om vi hadde hatt en Kane på topp. En slik spiller har vi dessverre ikke.

Eller… Hvis han begynner å legge til medspillere så skaper jo det total forvirring, det er vel ingen motspillere som forventer det, derfor sender de 2-3 mann på han straks han er påtenkt å få ballen.

Ja, enig at det blir litt for åpenlyst. Likevel, i fjor traff han bedre.

Når man innehar slike egenskaper i verdensklasse så er det lov å prøve på det utrolige. Men når det utrolige blir forsøkt gjentatte ganger uten uttelling, må man være stor nok til å innse at kanskje andre har en bedre dag, eller at andre vil ha større mulighet for å omsette sjansene.

Jeg liker ikke det ordet, overprestere. Er det en ting? Går det virkelig ann å overprestere? Jeg vil si at slik salah spilte ifjor er så god salah kan være og at han istedet ikke har nådd toppformen i år. At noen kan overprestere, altså spille over evne, bedre enn de egentlig kan, blir helt rart for meg å akseptere. man er så god man er uansett. Kan være veldig mange tenker annerledes enn meg da jeg ser dette ordet overalt i mange forskjellige sammenhenger, men når man er på sitt beste så er man på sitt beste i mine øyne, og ikke bedre enn det man egentlig er.

Godt poeng.

Likevel vil jeg fortsette å bruke det, så lenge en spiller leverer bedre enn hva som er vanlig etc etc.

Overprestere/underprestere. Skumle ord som kan misbrukes.

Hvis man ikke liker en spiller, men så spiller han mange gode kamper på rad: Han overpresterer! Aha, for han er jo egentlig ikke så god som dette.

Hvis man liker en spiller, men så spiller han mange dårlige kamper på rad: Han underpresterer! Aha, for han er jo egentlig mye bedre enn dette.

I skoleverket brukes det underyter, når det forventes at en elev skal prestere bedre ift til sine forutsetninger og hva eleven kan.

Kan ikke skåre når alle keepere i verden vet hvor han skal skyte. Salah er vel snart den eneste som tror han fortsatt kan skyte i samme hjørne. Man ser det. Keeperne legger seg ekstra ute til høyre når Salah kommer. De etterlater seg vanvittig med rom på nærmeste hjørnet. Likevel skal Salah curle ballen i vinkelen. Når skal han peøve å skyte i den andre siden? Han bør vel skjønne at han må være litt mer uforutsigbar. I fjor varierte han mer. I år skal alt i lengste hjørne

Det jeg sliter mest med er hans samhandlig med Mane. Mulig det blir litt styr ut av dette men av og til ser det ut som om dem ikke unner hverandre succes. De spiller jo ikke ballen til hverandre når det er åpenbart at de bør

Mohamed Salah (£13.5m) delivered his fifth blank in six Gameweeks on Sunday afternoon.

When penalties are stripped away, the Egyptian has three goals and two assists in the last 11 Gameweeks.

Urovekkande stats

Hadde Salah vært like god i år som i fjor tror jeg fort vi kunne vunnet alle årets kamper. Minus cupene, for de driter sjefen i.

Salah kommer ikke til å skåre mål før han skjønner at han må prøve å skyte i nærmeste. Ingen er så forutsugbar i avlutningene som Salah. Keeperne tar ett juksesteg til siden når Salah legger an til skudd.

Har en liten følelse av at det nivået Salah er på denne sesongen er mer normalnivået enn det forrige sesong var. Kjedelig om det er riktig. Jeg hadde håpet på noe midt mellom i hvert fall.

Tja, holder han målsnittet så langt ut sesongen så vil ha ende på 21-22 mål. Det er jo ikke så gæli.

Men satser på at når måltørken tar slutt mot Fulham i neste runde med en skikkelig ketchup-effekt. Med Huddersfield og Cardiff også på menyen i sesongavslutningen så burde det være gode muligheter for å spe på målkontoen før mai.

Jeg skyter fra hofta og spår minst 25 mål på ham i årets PL!

Ingen mål, men flott aggressivitet i dag.

Det går litt i faser hvem av angriperne vi bekymrer oss over. :grinning:

Ikke så galt med antall mål, men det er noe med selvtilliten, touchen, oversikten, samspillet. Det er ganske annerledes denne sesongen enn den forrige.

Alle har sine svake perioder, men Salah har vært jevnt på minussiden. Mané har vært bedre og Firmino omtrent på samme nivå som i fjor vil jeg si.

Det er jo bare et tidsspørsmål før Salah putter igjen, sitter med en lite feeling at det skjer til onsdag.

Først og fremst touchen som jeg savner. Uavhengig av andre plusser så syntes jeg veldig ofte han stoppes pga dårlig touch når han skal ta med seg ballen. Dette satt i fjor,men i år ser det noe rotete ut. Bra stats likevel,men neppe så fryktet som i fjor. Det magiske er blitt litt borte. Får håpe han har spart det beste til slutt. Herregud han er god,men ikke noe verdensklasseoppvisning til nå i sesongen som i fjor hvor han var ustoppelig.