11. Mohamed Salah

Tror han savner bassengkanten

“Nothing can hold Salah back”

Glorien til Robertson beskytter. Alt går bra når en har en slik engel ved sin side.

Om det nå skulle løsne for Salah blir det endelig gull🏆 gutter! Vil være en perfekt timing om Salah endelig slipper «fri» i innspurten. Da kan jukse-sjeikene kanskje finne seg andre ting å leke med. Golf?

Dæven altså, vi er det beste EKTE laget i pl!!

VG burde lagd en «ekte klubb tabell» i stedet!

Hehe, den kommentaren vil forhåpentligvis komme også i de 5 siste kampene :slight_smile:

Det var virkelig et vakkert mål også!!! Bra comeback. :slight_smile:

Bra han scoret igjen, det trengte han virkelig! Men valget om å skyte selv istedenfor å sentre til en bedre plassert lagkamerat er strengt tatt like håpløst selv om han har flaks (sleiver?) og skuddet går inn.

Vi fikk i det minste en forklaring på hvorfor han aldri sentrer i disse situasjonene, uten at jeg føler meg spesielt betrygget av det:
Fjorårets toppscorer forteller med et smil at å trille ballen til sin brasilianske lagkamerat ikke var i tankene hans.
– Ikke i det hele tatt. Jeg tror at som en spiss så må du tenke på å score. Jeg stolte på meg selv og min beslutning om å skyte, og jeg scoret.

Alle gode spisser er ego…bortsett fra Firmino da :stuck_out_tongue:

Jeg syns det er en bra ting for det meste men hadde nok klikket om Salah hadde bommet… men om man snur litt på det så har jeg veldig mange ganger irritert meg over at spillere ikke avslutter selv.

0_JS179263686-1
Mannen må da ha vært i hardtrening denne sesongen.

Kan ikke huske han var så stor sist sesong.

Årets viktigste scoring av Salah. Mediene har kritisert Salah for sin måltørke i det siste, og Salah har ikke scort et mål på et par måneder. Klopp sitter på pressekonferansen og kritiserer kritikerne av Salah, og står opp for sin egen spiller. Godt å se at Klopp setter krtikerne på plass og tar sin egen spiller i forsvar på den måten han gjør. Salah gir et positivt svar, og scorer en mål i verdensklasse, snakk om svar på tiltale til kritikerne. Fatter ikke kritikken av Salah, han scorte 44 mål forrige sesong, og hadde 20 mål før kampen i går kveld. Det er 64 mål på under 2 sesonger. Så kritikere av Salah, ta dere en bolle og hold kjeft.

Mye gode poenger du har der!

Og uansett hvor mye jeg misliker Arsenal og United, så vil de alltid være mer verdige og ekte rivaler enn plastikk klubbene Chelsea og City.

Av lite omtalte linker i fotballen, jeg visste ikke om den, er Chamberlain til Salah. Hvert 297 minutt han spilte leverte Chamberlain en målgivende til Salah.

Hvorfor skal kritikere av Salah holde kjeft? Må være lov å diskutere han som alle andre spillere.

Selv synes jeg Salah har vært meget svak i de siste 10 kampene eller noe slikt - ofte den svakeste på laget - og han var ikke god mot Southampton heller foruten målet.

Jeg har blitt mer usikker på hvor verdifull Salah blir for oss i fremtiden. Han er helt sikkert god nok, men det kan godt være han vil rangeres som nummer fem, seks eller syv i troppen når det gjelder kvalitet og viktighet.

Basert på formen de sist par månedene så skulle jeg gjerne sett han avlastet med mer tid på benken. Det kan godt være han er fysisk og mentalt utslitt etter de siste 1,5 årene - det er i tilfelle normalt.

Likevel er jeg ikke overbevist om at det ene og alene er skyld i de svake prestasjonene den seneste tiden, og at han vil være tilbake i sitt ess straks overskuddet er der.

Det er ikke så mange kritikere av Salah. Om du ser bort fra Liverpoolsupportere så kjenner jeg faktisk ingen.

Salah spiller en høy gamble, hadde han satt 2-1 utenfor kunne vi lett blitt stående med en uavgjort. Jeg tror mange er enige med meg i at han har satt målet sitt om å nå 50 scoringer litt for høyt. Nå er det oppnådd, så da håper jeg det er business as usual derfra.

Men firmino sin posisjon var ikke så enkel å score fra heller, han ville måtte avslutte fra mer skrått hold og southamptonforsvareren var nærme og kunne kanskje avverget både skudd og pasning.
Løpet til firmino er derimot fantastisk, han gir absolutt alt for å komme i posisjon, og drar da med seg forsvareren som må prøve å dekke både for skudd og pasning. Synes det var helt rett å skyte der

Jaha? Jeg mener det der går inn et fåtall av ganger. Marginer fra å bli blokkert eller få en defleksjon som endrer utfallet.

En stikker til Fimino her kunne fort fått linjemannen til å vifte med flagget som et helt 17.mai-tog…
Vanskelig å se nøyaktig på bildet. Og det må legges inn slingringsmonn for høyst varierende linjemannskvalitet.

Men jeg er nok mer i tvil om Salah vurderte offside på Firmino😊

Bytter vi på rollene er jeg rimelig sikker på at Firmino hadde sentret :wink: