11. Mohamed Salah

Idag synes jeg Salah var altfor ego! Statistikken på ballmiss etter forsøk på skudd / dribbling er nok meget høy. Han prøver altfor mye på egenhånd. Han hadde nok skåret mer om ballen hadde gått hurtigere

Mange lag har en ego spiss som scorer mye mål.

Vi har en ego høyreving. Som i praksis ofte blir spissen vår.

Som tross alt står med 10 assist (transfermarkt).
Og 21 mål.

Tenk at vi er så heldige at vi likevel føler han har mye mer inne. Ja, flere ganger han burde sentret oftere, men dette vil jeg tro at mange tenker om f.eks spillere som C.Ronaldo også.

Snakker om luksus når man kan “klage” på en spiller som Salah. Det er ikke fryktelig mange supportere på denne planeten som har luksusen av å kunne etterlyse enda mer fra en av sine spillere, med slike tall og prestasjoner.

Andre lags supportere må nok gni seg i øynene om de leser hva enkelte Liverpoolfans egentlig sier/syns om Salah.

Bare en liten reality-check:

16/17-sesongen så hadde toppscoreren vår i alle turneringer 14 mål. 13 mål i ligaen.
15/16: 13 mål totalt, 10 mål i ligaen.
14/15: 13 mål totalt, 9 mål i ligaen

Så kan det i tillegg nevnes at det ikke bare er Salah som allerede overgår dette - det samme gjør Mané og Firmino også.

Det tok oss ikke lang tid å bli bortskjemte.

Håper han scorer to hattrick mot chelsea.

Synes Salah var nær toppform mot Porto. Leken og lett, og kom til hauger av målsjanser.

Returløpet etter ca 15 min var en drøm å se. Hvilke andre spisser hadde gjort det der. Sånt gjør man bare når man har masse overskudd. La du ikke merke til starten hans, og deretter løpet? Se det på nytt. Verdt kampen alene!

Yes!

Dette var øyeblikket jeg husker best fra kampen. Jeg hoppa høyt og jubla i sofaen.

For en spiller.
Leser at han ikke scorer nok. At han er for ego.
Pøh.

Nyt:

Chelsea har sykt mange vemmelige supportere, fysj værste sort. Husker når jeg var på brua og en horde av dem hånet Liverpool som mordere og flere groteske sanger om de 96…

Slike supporere er det bare å heve seg over enten de støtter Chelsea eller Liverpool. Var selv på Anfield og overværte Liverpool mot Manchester United for noen år siden, da Liverpool sine supportere laget flylyder og sang like stygge sanger om Busby og flyulykken til Manchester United.

Burde fått seg to tette, enten de er rød er blå. Når intelligensen er såpass lav så må man ned på et fysisk nivå får å nå frem til slike personer.

Alle meninger er like mye verdt.

Ynkelig søppel, som tror de er supportere:

Søppel!

For en spiller! Selv i en sesong der han ikke har vært like stabil som debutsesongen, så er han 1 mål unna toppscorertittelen alene og gjør 2 helt usannsynlige vakre og viktige mål på to PL kamper på rad.

Han er vel toppskårer sammen med aguero for øyeblikket. Begge har 19

Ja. Ensom toppskårer med 1 mål til. Jeg tror toppskåreren kommer fra Liverpool i år. Både Salah og Mané kan ta tittelen

Speaking about the race for the Golden Boot, Salah said: "I think you know it’s different with the other teams now. The opponent, it’s not that they know how to play, but they play with two or three players.

"Mane has a very good season, Firmino has a very good season, because also the attention means they have freedom.

“I’m very happy for them. It also helps our team to score goals when they focus on my side the other side is free. I just focus on the team.”

Noen ting med Salah som har frustrert meg denne sesongen er tilbøyeligheten til å ruse helt opp i motstander med ball, stoppe eller redusere farten, for så å prøve å trokle seg forbi det som da har blitt en eller to forsvarere ekstra. Han har mistet ball veldig ofte på dette.

En annen ting er at han blir for fokusert på det som skjer rundt sine egne bein. Det henger sammen med min første frustrasjon. Når han setter seg i så tette situasjoner så vil ofte trokling og finter være det som må til for å komme ut av det. Det kan ofte ligne på egoisme, men akkurat det er jeg ikke så sikker på.

Så er det de situasjonene hvor han ligger for høyt/nær back og skal møte pasning og ta ned ballen. Dette har de fleste funnet løsningen på, og det er å ruse i ryggen på han og ofte blir det balltap eller i beste fall støttepasning bakover.

Jeg er overrasket over at ikke dette har blitt korrigert av trenerteamet, og/eller Salah selv. Regner med at det har vært forsøkt korrigert, men at Salah ikke har fått til å gjennomføre det.

Mot Chelsea var det tegn som tydet på at det kanskje blir en endring. Han brukte farten oftere til å skaffe rom istedet for å løpe inn i forsvarsbein. De rommene brukte han bl.a. til å sette Mane opp i den situasjonen når han skrudde ballen utfor krysset, og i involveringen før Manes mål. Det beste eksempelet er selvsagt ved hans eget mål, der han brukte fart og kom forbi forsvaret. Selvsagt var ikke hele jobben gjort da - han måtte treffe ganske greit på det skuddet i tillegg :slight_smile:

Mitt håp er at Salah er oftere rettvendt med fart mot dødlinja eller mål, og bruker farten til å passere forsvarere. Da er han ekstremt farlig, og kan skape flere mål og assist. Ikke minst vil han skape enda mer rom for de andre enn han gjør nå. Han må møtes av førsteforsvarer med minst en i sikring, og alt fokus vil være mot han. Med den farten så blir det lett panisk i forsvaret når han har passert en mann.

Selvsagt var forrige sesong i overkant av hva man kunne forvente, men jeg tror at denne karen har såpass mange evner som fremdeles er der, at vi kan ha flere sånne sesonger i vente.

Og for at det skal være klart: Selv om jeg kritiserer en del av spillet hans, så mener jeg at også denne sesongen har vært fantastisk fra Salah! :slight_smile:

YNWA

Vis dette er en dårlig sesong så skal ha få lov å være dårlig i resten av Liverpool karrieren