14. Jordan Henderson

Men vi må ha spillere av bra nok kvalitet til å tåle uventede skader. Tenk hvis en av de beste ryker korsbåndet i oktober.

Men vi har Fabinho, Hendo, Keita, Wijnaldum og Ox. Det er fem.

I tillegg har vi Milner, Lallana og Gruhic. Selv om bare énav disse er med videre, har vi seks. Vi er nesten der.

Ja, men det har vi da også med 6 etablerte spillere som dekning og hvor spiller nr 7 er et talent. Om da en av de seks etablerte ryker korsbåndet, er det ikke krise om talentet får litt mer spilletid. Med en slik tankegang ville jo f.eks aldri en type som Harry Winks fått nok spilletid i Spurs til å utvikle seg som han har gjort.

Tror ikke vi er så uenige. Diskuterer vi av gammel vane? :grinning:

Aner ikke? Mulig det. Jeg ser iallfall null problem med å selge både Grujic og Lallana til sommeren, og ikke kjøpe inn noen nye. Dog hadde det ikke vært feil med et talent om disse to selges.

Man vet aldri med nye spillere, men vi kan nå gå ut ifra at Fabinho er “trygg”. Han har etablert seg. De offentlige kommentarene fra Klopp og Henderson bekrefter det.

Fabinho er altså den primære nr. 6 på Liverpool, mens Henderson er hans cover. I tillegg kan Wijnaldum spille der, og alle tre kan spille sammen med en av de andre dersom vi skal bruke en “double six” eller en “double pivot”.

Henderson er som følge av dette flyttet opp i banen, som én av våre to nummer 8. I forrige kamp var Keita den andre. Hendo til høyre, Keita til venstre. Wijnaldum kan spille i begge roller, mens Chamberlain er på vei tilbake.

Hendos “tilbakeskolering” legger til rette for en fremtid uten Milner og Lallana. Kanskje ikke til sommeren, i hvert fall ikke for begge - men ganske sikkert neste sommer. Kontraktene løper ut, slik som med Moreno og Sturridge. Jeg tror også Grujic blir solgt, hvis det kommer bud. Det er neppe plass til ham når vi har Fabinho, Henderson og Wijnaldum, dessuten har jeg en anelse om at han ikke er den press-spilleren vi må ha.

Dilemmaet med Milner handler om backplassene. Lar vi ham gå, mister vi helt nødvendig cover på begge sider. Jeg tror det kan være det som holder ham her ett år til, med mindre han virkelig vil til et nyopprykket Leeds.

Grujic var Klopps første signering og har hatt en meget god sesong i Bundesliga hvor han er lagets kanskje viktigste spiller. Jeg tror han vil bli lånt ut til HB en sesong til, noe han selv gir uttrykk offentlig for at han ønsker og har behov for, og bli vurdert som erstatter for Lallana/Milner om et år…om ikke en av dem drar allerede i sommer og han vurderes som god nok til å spille jevnlig.

En ny midtstopper inn, så har vi Gomez som backup på begge backplassene.

– Jeg følte meg mer komfortabel og naturlig i den posisjonen, hvor jeg skaper flere sjanser og gjør mer av det jeg liker. Samtidig følte jeg at jeg lærte meg å spille som nummer 6, og dersom jeg trenger å spille der, kan jeg gjøre en jobb der.

– Jeg kan bekle begge posisjoner, og han ser det. Det handler egentlig bare om hva han ønsker og hva han trenger fra laget. I enkelte kamper vil han kanskje ønske at jeg spiller dypere.

Jeg lurer på om det er litt uro rundt kapteinrollen? Hendo er kaptein men det er tydelig hvem som er den naturlige lederen i laget. VVD er en naturlig leder og mens Hendo er litt inn og ut av laget spiller VVD alltid. Håper dette ikke er noe problem.

Tror dette kun er et problem og et tema for supportere

Håper det!

Å ja. Det er april.
Ny måned.
Da må vi jo naturligvis ha en ny “er-Hendo-egentlig-en-god-kaptein-når-han-spiller-så-lite”-diskusjon.

Tror en spekulering rundt dette faktisk var greit,- spesielt frem til de to siste kampene. Deretter viste det seg vel at kapteinen var mer en god nok.

Det får stå for din regning, jeg har aldri betvilt eller kritisert måten Hendo løser kapteinrollen på. Jeg vet ikke om du har dysleksi … i så fall beklager jeg dette men jeg lurer helt legitimt på om det faktum at VVD er en så tydelig leder både på og utenfor banen påvirker Hendo i noen grad.

Les trådene på forumet. Om du da kan komme med nye momenter som ikke er diskutert mer enn 4 ganger etter jul, så kan vi diskutere det.

Ok, kan ikke se at akkurat den problemstillingen er tatt opp før men det er ikke noen big deal. Var bare en tanke som slo meg!

Frykter samtlige problemstillinger har blitt tatt opp, uten at man er noe nærmere slutten på debatten av den grunn.
Ikke lenge før man begynner å gå innpå hva besteforeldrenes støtte har hatt å si for hva de presterer på banen nå.

Hvordan vet du egentlig at Van Dijk er en så tydelig leder utenfor banen?

Hvordan vet du at han ikke er det?

Klopp, oktober 2018:

“I decided Henderson and Milner will stay as captain and vice-captain - that is the 100% logical thing to do and it would have been as well like that if we had voted.

“And then I said the next two, the players can vote, and now the two Dutch guys are in the row. The team decided number three for Virgil and number four for Gini Wijnaldum.