14. Jordan Henderson

Jeg har ingen anelse, men det var heller ikke jeg som kom med påstanden om at han er det.

Det er ikke noe jeg vet men antar pga. at han er en typisk leder og pga Klopp har nevnt det i flere intervjuer. Men det var ikke for å kverulere rundt masse om og men jeg kom med mitt skriveri. Det var fordi jeg mener å se i enkelte situasjoner at det kan være ett tema men det kan og hende at det er ikkeeksisterende. Jeg påstår ingen ting .

Egentlig er kanskje Mignolet den reelle lederen i Liverpools spillergruppe.I enkelte situasjoner kan det være ett tema men det kan og hende at det er ikkeeksisterende. Jeg påstår ingen ting .

Hva burde konsekvensen være hvis Van Dijk er et bedre kapteinsemne? Bytte eller degradere Hendo. Neppe særlig aktuelt men kanskje hvis det hadde vært sportslig krise. Slik som da Hughes og Souness ble kapteiner. Vi hadde stor suksess etter de byttene. Nå er vel timingen så feil den kan bli for å vurdere kapteinsbytte.

Don’t change a winning team. Også måten Hendo har fremstått i de siste kampene, mener jeg han er kaptein verdig. Kjefter, dirigerer og samhandler med Klopp underveis i kampene.

Han har da alltid gjort det. Er jo ikke noe nytt det.

Jeg har alltid ment at han er best i den rollen han har nå. Nå får han målpoeng. Assist i dag. Tar jeg ikke feil så har han vel 2 av dette nå og ett mål. Har vært fenomenal i de siste tre kampene.

Synes det blir mye blanding av kort i denne debatten. Kapteinsrollen diskuteres samtidig med hvordan han gjør det i to helt ulike roller på banen. At han er god i dagens offensive rolle utelukker i at han er mer middels i DM-rollen for eksempel. Blir en del lite berettiget «hva var det jeg sa» fra en del.

Du understreker hva Klopp, Myhre og en del av oss her inne mener.

Henderson er fantastisk som DM. Intet mindre.

Ja, nå har assist og mål fra midtbanen tatt seg opp litt. I går fikk vi ferdigskåret assist fra en stopper også.

Men Fabinho… han glimrer i sitt fravær i mål- og assiststatistikken. Lenge siden assist og mål der ? Målet han scoret var vel på corner óg.

Fabinho spiller jo nå der hvor Henderson spilte, da Henderson fikk kritikk for ikke å score mål eller skape nok offensivt.

Hvorfor bruke det imot 6’ern vår?

Så lenge han jobber tilsvarende 2 CM’er (ref. f. eks. heatmap fra Røde Stjerne) og stopper spillere som Hazard på denne måten så gjør det meg ingenting at målscorerne heter Mane og Salah istedenfor Fabinho (som i etablert spill ofte ligger mellom stopperne våre).

0_JS179955964

Det er vel bare å ta inn over seg at den som ligger dypest på vår midtbane ikke kommer til å bidra med målpoeng annet enn en sjelden gang på corner.

Det er vel hele poenget til @red? Jeg ser på hele innlegget hans som en litt sarkastisk kommentar mot de som mener Henderson ikke har vært god nok fordi han ikke har hatt mål og assists.

Kan godt hende :slightly_smiling_face:
Jeg er ikke spesielt god til å oppfatte sarkasme skriftlig.

Innlegget til red er vel uansett ikke kritikk av Fabinho med bakgrunn i at han scorer/har målgivende sjeldent, men heller en konstatering.

@arbon tok den, og riktig konstatert av deg til slutt.

Vår bakerste mann på midtbanen har kun Alisson, VvD og (p.t) Matip bak seg brorparten av kampene. Ergo viser man litt lite innsikt om man forlanger mål og assist fra den posisjonen.

Videre har den (til en hver tid) bakerste indreløperen bare Alisson, VvD, Matip og DM bak seg i brorparten av angrepene. Bør vel heller ikke forvente så mange mål og assist fra de andre i midtbanen, når det som regel er 6 spillere lengre frem i banen.

Dessuten er en fra midtbanen ofte tredjesist på et mål, og det er jo ikke så dumt det heller.

Kreativt?, vil noen etterspørre og blåse ut, men det er da kreativt å la vår praktfulle maskin male de flotteste angrep og måla.

Føler folk har et veldig unyansert bilde av Hendo. Vår beste 6er i år har vært Wijnaldum, hvor Fabinho har begynt å ta over den posisjonen. Hendo har ofte tatt over posisjonen til Wijnaldum og flyttet han frem. Her synes jeg verken Henderson eller Wijnaldum er på sitt beste.

I de siste kampene har vi sett Hendo i en indreløper rolle, Fabinho i 6eren og Wijnaldum på benk. Hendo har levert fantastiske kamper, og det samme har Fabinho.

Så er spørsmålet: hvem er vår beste 6er? Jeg synes at toppnivå så har Fabinho levert best, tett følgt av Wijnaldum.

Høyest toppnivå som indreløper? Henderson, tett fulgt av av Wijnaldum.

Oppsummert så vil jeg si at Wijnaldum har levert best i år, tett fulgt av Fabinho på midten. Henderson og Milner på plassene bak. Er vår beste trio Fabinho, Henderson og Wijnaldum? Jeg vil heller se Fabinho, Hendo og Ox/Keita, med Wijnaldum som en god erstatter for alle posisjonene.

OX/Keita rollen er vårt svakeste punkt slik jeg ser på det.

Liker strukturen vi har spilt med i det siste bedre, både Hendo og Keita er flinke til å bli med opp i angrepet og skaper en ny dimensjon fremover.

Jeg liker Hendo mye bedre som indreløper og anser ham som en bedre box-to-box spiller enn DM. Fab har virkelig imponert i det siste også, og selvom han ikke produserer så mye direkte målpoeng derfra, er han mer offensiv i tankegangen/spillet enn Hendo :slight_smile:

Jeg har alltid ristet kraftig på hodet når det påpekes at en DM har lite målpoeng. Duh liksom