14. Jordan Henderson

Henderson gjør det utrolig bra, men så spiller han også en annen rolle i laget. Jeg har vert kritisk til Henderson, men er utrolig glad for at han presterer på et skyhøyt nivå nå. Blir viktig for oss i innspurten både i PL og CL.

Han har jo i grunnen presert på et skyhøyt nivå ganske lenge nå.

Ja, og det er dette det er delte meninger om. Jeg tilhører dem som mener at Henderson var like god som nr. 6, som han nå er som nr. 8.

Regner med det er uenighet om det var Firminos fravær i front, eller fravær av Mane til venstre, som var roten til defensiv ‘ukontroll’ eller offensivt vått krutt.

Både TAA og Robertson sliter mer enn jeg liker når motstander er veldig aggressiv og presser høyt. Omtrent alt som ble skapt mot oss kom pga sidebackene var veldig isolert, og at de var dårlig til å presse innlegg. Og at vi ikke klare å markere spissen i feltet. Han fikk jo omtrent alltid ballen når den ble slått inn

Det er jeg ikke litt enig i en gang. Henderson er mye dårligere en Fabinho i den rollen.
Henderson gjør det ekstremt mye bedre nå nar han spiller som nummer 8 en da han ble brukt som en 6.

Mitt inntrykk er at når laget kommer i en situasjon som i går med en motstander som presser høyt og aggressivt så blir våre backer stort sett løpende i mellom angrep/forsvar.

Etter hva jeg forstod Klopp i intervjuet etter kampen, så var dette årsaken til at begge backene ble byttet ut - de hadde løpt seg tom. Spørsmålet er om de på midten kunne ha gjort noe anderledes. Porto hadde flere spillere i midtbaneleddet enn LFC, så kanskje de 3 på topp skulle ha falt enda lavere i banen. Men det gir igjen en lengre vei for kontring.

Dette er rett og slett feil.

Han var sinnsvakt god i 6’er rollen, og Fabinho er ikke der enda.
Samtidig hadde ikke Henderson Henderson og Wijnaldum i 8’er rollen(e) ved siden av seg.

Ja, du synes det er feil.

Finnes det en knapp for “uenig”?

Vi har fått en ekstra dimensjon med Hendo i en mer fremskutt rolle. Samtidig får vi utnyttet Fabinho sine kvaliteter som DM. Vinn, vinn…

Det flotte er jo at han er så god i begge roller. Det er sjeldent.

Wijnaldum er etter min også god i begge roller på midtbanen, han har vært bra når han har spilt defensiv midtbane. Viktig å ha spillere som kan spille i flere posisjoner.

Enig. Disiplinert og fotballsmart type. Vi skal prise oss lykkelig over at vi har både Hendo og Fabinho.

Lurer på hvor mange km Henderson løp idag. Har før sett litt treg ut, men nå virker det faktisk som han har fått opp et skikkelig driv også når han kommer i sine klyv. Han stresser også motstanderen, og tar noen sugende returløp. Ikke alltid han vinner ballen, men han starter ofte en bølge av press.

Har også begynt å skjønne delvis hvorfor Hendo ligger igjen på offensiv corner (han er jo en relativt bøs spiller), for å slå inn signaturpasningen på første touch hvis ballen detter ut i det området.

Får han stilt inn skuddfoten nå så blir dette veldig bra!

Vi er heldige som har en slik type i laget, som også har vist at han er anvendelig.

At det var? Hva er bøs?

Kan tolkes som alt dette:
Barsk, morsk, tøff, ond, slem, sint.

Jeg tolket det først som deg, men da jeg søkte opp ble det med ett litt mer positivt ladet. Jeg er enig. Henderson er bøs (barsk, morsk, tøff) - og altså en fin type å ha igjen både pga dette og evnen til å holde angrepet i live med en god crosser fra dypet.

Har ikke tolket det noen vei.
Kun interessert i å vite hva han/ hun mente.

Bøs kan også bety rett på sak, direkte osv…lokalt på vestlandet i det minste.

Jeg mente at han har fysikk nok til å vinne dueller i feltet også.