15. Daniel Sturridge

Vi beholdt han og solgte Benteke!! helt forbanna utrolig

Hadde han fortsatt vært like effektiv som han var når vi hadde Suarez og i tillegg vært jevnt over skadefri, så hadde han vært blant topp 5 spisser i verden.
Dessverre for både han og oss så ville skjebnen tydeligvis ikke at det skulle være slik.
Et av mange store talenter ødelagt av skader.

Han fikk vel også noe bedre arbeidsvilkår den sesongen da Suarez var her, noe som igjen gjorde jobben med å score mange mål enklere. Han fikk bedre plass pga en medspiller som var et unikum. Ikke noe tvil om at Sturre har avslutningsegenskaper i verdenstoppen, men jeg tror han var bedre enn han egentlig er i sesongen med Suarez.

Enig. Men kontinuitet og skader/mentalitet er nok hovedgrunnen. Han har jo ikke fart igjen, heller. Hadde han spilt jevnlig og vært fit, er det vel liten tvil om at han er kapabel til 20+ pr sesong. Vil aldri komme dit igjen, og jeg håper bare vi blir kvitt han i sommer, slik at vi kan få en ny spiss inn, for bare Origi som back-up til Firmino holder ikke. Ings er neppe klar for førstelagsfotball før nærmere jul, om han i det hele tatt blir det.

Bare å ønske Sturridge Lykke til i en ny klubb,viss noen vil betale for en skade utsatt spiller som han.

Synes Sturridge bør legge opp og starte med Wrestling. Det er vist også drømmen hans.

Sturridge ble fort frisk. I hvertfall nesten. Er med på dagens fellestrening.

Hvis han kan være med på løpetrening og er i særdeles godt humør, så kan jeg ikke fatte han er ferdig for sesong slik det ble rapportert

Understreker vel hvor mentalt tilbakesatt Sturridge virker å bli for litt ubehag i kroppen.

Lei hele fyren. Håper han kan bidra med et par mål i innspurten slik at vi kan pynte litt på hvor mye noen er villig til å håpefullt(naivt) satse på han.

Jeg sa det i fjor sommer at tiden å selge han var da. Var mange som mente at man ikke fikk tak i noe bedre, men argumentasjon var at det er bedre å ha en dårligere spiss som kan bidra hele sesongen, enn en spiss som knapt kan bidra i det hele tatt. Den viktigste egenskapen er tross alt tilgjengelighet

Klarer de å få ut så mye så har vi gode forhandlere.
Da må det i såfall være til en kinesisk klubb.

Haha… Aldri i verden!? Ikke mange klubber i verden som både har økonomi til å kjøpe han og så er interessert i å betale så mye for den kvaliteten han leverer. Det passet er kun verdt mye på øya, så klarer virkelig ikke se hvem som skulle finne på å kjøpe han for en slik sum

Hva med å slå opp ordet support i en ordbok? Er det en spiller i Liverpool jeg virkelig skulle ønske å bli kjent med så er det Sturrigde. Beste avslutter jeg har sett i Liverpool. Holdt liverpool inne i tetkampen gjennom en hel sesong. Gå Suarez muligheten til sitt gjennombrudd ved å alltid være en mann som måtte passes på. Puttet vinnermålet i de kampene Suarez tilbrakte på sidelinjen grunnet utagerende oppførsel. Scoret mål i kampene der Liverpool kun hadde halvsjanser. Der puplikum, keeper og journalister følte seg like utrygge da Suarez avfyrte langskudd, så måtte journalistene og puplikum feste blikket på målet når Sturrigde avsluttet. Det var jo stor sjanse for at ballen havnet der. Jeg skulle virkelig likt å snakke med Sturrigde. Bli kjent med han. Jeg ser at han har verdens verste jobb. Jeg kan i vert fall ikke tenke meg noe verre en å være hoggestabben til Liverpool"supporter".

Godt å lese slikt. Takk for at du skrev det.

Jeg er enig i det du skriver, og Sturridge fortjener heder og ros for 2013/2014 sesongen da han var en viktig bidragsyter for at Liverpool tok en sterk 2 plass i ligaen. Samtidig så vet de aller fleste hva ordet SUPPORT betyr. Er også helt enig at Sturridge var/er en glimrende avslutter (for meg er den beste avslutteren i Liverpool Robbie Fowler)

Jeg er litt uenig med deg at Sturridge er noen hoggestabbe i Liverpool, tviler på at det er noen her på forumet eller Liverpoolsupportere genrelt som er imot Sturridge. Det at Sturridge får negativ omtale bunner vel ut i frustrasjon over alle hans skader. Når man pådrar deg den ene sjkaden etter den andre blir folk frustrerte og motløse.

Siden 2013/2014 sesongen har Sturridge spilt 40 + 26 kamper. 40 + 26 kamper på 3 sesonger, og det er ikke allverden. Det er her mange reagerer, for ha har en skadefrekvens som kan skremme fanden på flatmark. Supportere vil at de beste spillerne skal bidra med kamper og mål. Siden 2013/2014 sesongen har Sturridge scort 24 mål og bidratt med 6 assist det er ikke allverden på 3 sesonger. Ser man på antall kamper og antall mål i forhold til antall spilte kamper er statetikken ganske grei. Tar man gjennomsnittet er er statestikken temmelig skrall, da forteller den at Sturridge har spilt 13 + 9 kamper og bidratt med 8 mål og kun 1 assist pr sesong. Her ligger mye av den klagingen som kommer om Sturridge. Han bidrar for lite til å kunne forsvare en plass i Liverpool sin spillerstall.

ITK-en som driver liverpool-rumours.co.uk, svarte nylig følgende på spørsmål om hvorvidt han hadde tålmodighet mht. Sturridge:

I do because I know what he does behind the scenes for the club and his attitude has been excellent. People have this false impression he is sulky, whereas he is anything but and has made an effort to help others while out injured, when he could easily have sulked. Where most players just get drunk and mawdlin while injured, which is how so many end up with drink, drugs and gambling related problems, Sturridge does not drink or get into mischief. He is a proper professional who does what he can to ensure he can get fit. It is just bad luck that his body is simply unable to cope with the demands made of it. If he had been born a few years later, the advances in training may have come in time to avoid a lot of the problems he has suffered. Sadly Roy Hodgson and his arrogance has to take the blame for most of the current injuries. [annen ITK] will tell you how much Studger has helped out Joe Gomez, for instance. If we had more players with his attitude, then we would be a lot better off.

Hvorpå den andre ITK-en svarte:

He’s honestly the nicest bloke, everyone loves him especially the youngsters he’s helped massively, and now Brewster is the latest he’s taken under his wing.

Jeg skjønner selvsagt at vi ikke kan beholde alle spillere som ikke lenger er istand til å yte maks. på banen, selv om de gjør en fantastisk jobb utenfor. Særlig i dette tilfellet, hvor det er snakk om en av klubbens best betalte spillere. Likevel har jeg et aldri så lite håp om at vi beholder karer som Studge og Lucas i klubben.

Håper bare ikke at Liverpool selger Sturridge til en annen PL klubb, da kan man fort bli bitt i ræva ved at Sturridge scorer mot Liverpool neste sesong (Benteke friskt i minne) Det beste er om det kommer utenlandske klubber inn i bilde. Trur Sturridge kunne passet utmerket i fransk fotball.

Joda, mye av kritikken er kanskje urettferdig. Likevel, verdens verste jobb? Jeg tar bytter gjerne. For £150 000 i uka, så skal jeg nok tåle å høre at jeg er altfor dårlig for klubben og bidrar med for lite. Hadde t.o.m vært helt enig.

£40 mill for Sturridge høres veldig mye ut. Er det i hele tatt realistisk? Tar heller det enn å beholde han. Selv halvparten virker forlokkende.

Jeg tror at Sturrigde tåler og høre det. Jeg tror kanskje han også ser at han presterer lite om dagen. Jeg tror derimot at veldig få blir bedre av å få metervis med kritikk. Jeg er interessert i at Sturrigde skal prestere best mulig enten for at Liverpool skal få mål, Liverpool skal selge han for mest mulig eller for at Liverpool skal ha best mulig arbeidsmiljø i troppen. Jeg ser ikke at kritikk tjener noen av disse formålene. Vi har heldigvis vedfyring på hytta, så når frustrasjonen min blir for stor, så bytter jeg ut tastatur med øks. Min eder og galle skal tjene noe, og varm hytte er bedre enn nedpsyket spiller. Om Sturrigde sliter med det psykiske så holder det vel at motstanderens supportere roper kjeks? Det er vel ikke vår oppgave å snakke ned prestasjoner eller pris på egne spillere?

Skadefri så velger jeg Sturridge 10 av 10 ganger fremfor Origi.