15. Daniel Sturridge

5 mål på de siste 3 kampene. Ettermælet hans i klubben er langt fra så positivt som det kunne vært, skadene har tatt veldig overhånd over totalinntrykket. En kanonavslutning nå, som hjelper oss til CL og gjør markedsprisen så høy som mulig, vil rette opp det meste.

Hadde tatt Origi mot gampelag, innbiller meg at Origi er bedre på hode og hold på ball.

Jeg håper Sturrige blir så godt som skadefri frem til en liten pause nå, deretter at han gjennomfører en perfekt per-seson med resten av gutta.
Neste sesong kan fort være hans comeback sesong…
Ikke mange spillere i verden scorer omtrent like mange mål med hode, venstre og høyre fot. Dessuten legger jeg til en pall med utolmodighet blandt supportere til grunn for at 95% vil selge han.
Jeg håper av hele mitt Liverpool hjerte at han gjør de 95% ønske til skamme, og at han får en supersesong neste år med assist og mål i fleng…

YNWA

Hehe, særlig. Sturridge vil aldri komme igjennom sesongen skadefri.
Finnes det noen som er villig til gamble på han, så er det bare å selge. Så er man kvitt en utgiftspost der også.

Har litt lyst til å beholde ham. I hvert fall ingen krise om han ikke blir solgt. Tror fortsatt det bor mange scoringer i ham - og Liverpool har råd til lønnskostnadene.

Med tanke på lønnen hans så synes jeg helt ærlig at det er idiotisk å ha han i klubben når han likevel ikke spiller.
Vi snakker her om klubbens best betalte spiller, og som knapt har spilt i år. Ikke bare at det er bortkastet økonomisk, men det må da være en kilde til frustrasjon for en del på laget at det sitter en på benken eller konstant er skadet, men likevel tjener 3x det de gjør.

Husker ikke når, men mener å huske at det var en diskusjon her tidligere om at spillerne er forsikret - slik at det ikke er klubben som betaler lønnen deres ved skade. Så en høyt lønnet Sturridge koster vel ikke klubben all verden.

Men forsikringspremien vi betaler er sikkert mye høyere med Sturridge i stallen :smile:

Greit at vi ikke betaler når han er alvorlig skadet, men nå er han skadefri og sitter på benken. I tillegg så bruker slike forsikringer å gjelde alvorlige skader, så mange av de småskadene som han har hatt, men likevel holder han på sidelinjen er det vi som må dekke.

Det er minst like sannsynlig at han blir, som at han blir solgt. Et salg krever at en klubb (av en størrelse Sturridge er villig tilå gå til) er villig til å betale ganske mye (Liverpool krever sikkert minst £30m) og lønne ganske mye (husk at halv lønn fortsatt er mye for de fleste klubber), for en spiller med urovekkende skadehistorikk.

Hvilke kjøpekandidater ser vi for oss. West Ham?

Det er irrelevant hva vi synes Sturridge burde godta av klubb og lønn. Sturridge har forhåpentligvis masse ambisjoner og selvtillit igjen. Er han en proff spiss vurderer han seg nok som Liverpools beste, og en som kan danke ut Origi neste sesong. Med en slik innstilling frister neppe spill for en klubb midt på tabellen og £60-70.000 i lønn.

Hva vil folk mene hvis Spurs byr £25m?

Sturridge har £150.000 i uka og han står bokført med 24 mål og 4 assist på 3 sesonger, det forsvarer ikke hans høye lønn.

1. Liverpool F.C kan bare glemme å få inn mer enn £30M for Sturridge. Jeg personlig tror klubben har Sturridge går for langt lavere summer (£18-20M). Hvorfor - fordi Klopp har ikke bruk for en slik spiller!

2. Om Spurs byr £25M er det bare en ting å gjøre. Signer papirene og få overgangen overstått ASAP!

Helt greit om spurs vil sprenge sin egen lønnspolitikk for å kjøpe han. Hvis de er villig til å ha han på benken når de har Kane er helt greit for meg.

Råd? Ja, vi har kanskje det, men det er nok helt uaktuelt å beholde en nesten fotballinvalid spiller med en slik lønn. Han vil kunne tilføre klubbkassen en del midler. Får vi solgt ham skal jeg nesten garantere deg at både Klopp og FSG vil selge. I tillegg tror jeg at Liverpool ønsker å beholde Origi i allefall en sesong til. Vi trenger mer uforutsigbarhet og en giftig spiss på topp. Vi kan godt beholde Sturrisge, men IKKE om det går på bekostning av rekruttering i det fremste ledd. Det er vel heller ingen hensikt å ha en spiller i troppen som tilbringer vesentlig mer tid på behandlingsbenken enn på treningsfeltet.

Den klubben som skal kjøpe Sturridge må kunne - og tørre å risikere - et betydelig transferbeløp. Klubben må også være villig til å tilby Sturridge en høy lønn. Sturridge sier ikke ja til småpenger. Det må også være en klubb som er stor og vellykket nok til å friste Sturridge. Da er vi på dagens Topp 6-7, kanskje pluss West Ham.

Opp til Liverpool F.C om det er et betydelig transferbeløp eller ikke. Jeg tror (vi vet ingen ting her) at Liverpool vil akseptere et cash bud på rundt £18-20M. Årsaken er to-delt:

1. Sturridge leverer ikke varene pga skader.
  2. Sturridge passer ikke inn i Klopp’s spillestil, da Klopp krever hardarbeidende spillere på topp.

Du glemmer den andre parten i avtaleforholdet - hva Sturridge aksepterer. Jeg tviler f.eks. sterkt på at han hadde villet spille for Burnley, med en lønn på £40.000.

Hvem ser du for deg skal kjøpe Sturridge for £18-20m, og gi ham en kontrakt som er bra nok, og som tilfredsstiller Sturridges ambisjoner?

Det er jo ikke slik at det er gratis å la ham bli værende. Liverpool må senke prisen. De har ikke noe valg. De burde solgt ham for ett år siden. Med skadefrekvensen til Sturridge (og sannsynligheten for at nye skader vil oppstå) vil verdien synke fra år til år. Dessuten blir han jo kontraktløs før eller siden. 15 millioner pund bør være et greit utgangspunkt i år. Kanskje ned mot 10 slik at lønnen hans kan justeres opp. I fjor sommer kunne vi nok fått 20-25 mill pund. Ett år til med skader (som denne sesongen) har vi ikke bare “tapt” lønnen som går ut hver uke, men sannsynligvis muligheten til å få noe igjen for ham. Dette er riktig tidspunkt å selge på.

Du nevner “Betydelig transferbeløp”. Lønn inngår ikke i transferbeløpet. Ok?

Man kunne jo håpe på West-Ham eller kanskje Southampton. Hadde jeg vært manager i disse klubbene hadde jeg nok dessverre takket “nei takk” til å bruke penger på Sturridge. Derfor er jeg redd vi må ha Sturridge i stallen nok et år.

Når alt dette er sagt - Jeg er faktisk litt svak for Sturrige og mente umiddelbart at vi gjorde et godt kjøp. Problemene er dessverre skader. Og jeg frykter at skadene er forverret av en svak psyke.

Nemlig. Selv om Sturridge hadde akseptert å spille for Southampton, og vært villig til å halvere lønnen sin, ville han fortsatt vært deres høyest lønte spiller. Det virker som om spillerne som tjener mest i Southampton ligger på ca £60.000 i uken.

Ville vi - dersom vi hadde ansvaret i Southampton - vært villig til å gjøre Sturridge, med hans skadehistorikk, til klubbens høyeste lønte spiller? Nei. Mange reagerer jo på at han er det i Liverpool!

Tror vi at Sturridge vil gå enda mer ned i lønn - altså til nærmere en tredjedel av hva han har i dag? Dream on!

Sturridge kom innpå i kampen sist og har allerede lest avisenes vurderinger - av ham som en farligere spiller enn de som startet kampen. En toppspiss skal ha både ambisjoner og selvtillit. Sturridge har mye og dette har ikke akkurat redusert noe av det. Han går ikke til en liten klubb og lav lønn.

Sturridge blir en ny Balotteli pga skader og høy lønn.