15. Daniel Sturridge

Var virkelig gøy å se Sturrigde i dag. Ingen forsvar vil unngå å ha fokus på han. Han er så fotballsmart at andre vil få større plass om han blir tatt ut av kampen. Er så optimist at jeg tror Sturrigde har slitt med samme skade i flere år og nå er friskere enn på lenge. Er virkelig spent på hva Klopp gjør med han i sommer. Virker som tonen mellom dem er meget god.

Er klar over dette, men en skade kan ha ulike måter å vise seg på. Det mest typiske er at spillere som spiller halvskadet får en belastningsskader på motsatt side grunnet kompensasjonen kroppen gjør.

Skeiv rygg, stram musklatur, psykisk lidelse, gammelt feilgrodd brudd er noen av tingene jeg vet om som kan forårsake skadene som Sturrigde har stått over pga. Jeg håper det er noe slikt og at Sturrigde er i form igjen. Ved to anledninger i dag så jeg et rykk som mange påstår han har mistet. Jeg håper at han har trent slik at han er Sturrigde igjen. Jeg bytter ikke en Sturrigde som virker mot noen spiller i PL.

Hoften kan være roten til alt vondt, unntatt noe virus etc.
Med skjev hofte, og følgene av det kan - kompensering under skade, og opptreningsregime kan forårsake de fleste skadene på denne lista.

For en sturrigde supporter som eg er ,var det godt å sjå han i dag,ka fremtiden viser får en berre vente på,men såg iallefall att kjemien mellom han og Klopp var god på sidelinja,men nå er det boro som teller og ka gjer Klopp med en frisk Firmino

Hvorfor ikke vi kan beholde sturridge:

1. Han har kun vært tilgjengelig 30-40% av kampene siste tre sesongene.

2. I samme periode har vi ca betalt 230 mill i lønn

3. Beholder vi han og må betale den lønnen så hr vi mest trolig ikke lille mye penger til å styrke stallen i offensive posisjoner.

Det er synd at sturridge er så skadeutsatt fordi han er virkelig klasse. Men vi trenger å kutte lønnsutgiftene og styrke med spillere som kan spille mer enn 30-40% av kampene.

1. Samtidig så må klubbens medisinske apparat vurdere om de har kommet til bunns i problemene. Har vi en Sturridge i form 60% av sesongen er det kanskje nok til å beholde ham?

2. Dersom dette stemmer er jeg enig i at han må selges, men jeg håper ikke det stemmer. En Sturridge som i dag har vi vel knapt sett denne sesongen? Fotrapp, målkåt og glad på andres vegne.

En utfordring er nok om Sturridge godtar å ikke være et automatisk førstevalg. Neste er om han godtar en mer prestasjonsrettet kontrakt, noe jeg vil tro er det mest interessante for enhver klubb.

Sier vel nesten seg selv at det medisinske apparatet ikke klarer å holde han nok skadefri. Siste tre sesongene er bevis nok for det. Jeg mener også 60% er for lite for en av klubbens best betalte spillere. Skal vi betale noen så mye lønn så må man kunne regne med de mye mer enn man kan regne med sturridge

Den viktigste årsaken for meg dreier seg verken om lønn eller transferbudsjett. Jeg mener vi har økonomi til å beholde han. Alle vet vi har det. Men jeg ønsker ikke at han opptar en plass i stallen vår, der vi i stedet kan ha en viktig bidragsyter.

Vi skal spille mange kamper neste sesong. Vi kommer til å få mye slitasje og mange skader, i velkjent stil. Når Manè og Firmino er ute av ulike årsaker, da har vi god bruk for en Sturridge i toppform. Men han er ikke der, han er skadet. Dermed er det Ben Woodburn vi må sette inn borte mot Chelsea. Det er der jeg ønsker en langt bedre spiller i stallen, han som kan spille når vi hadde trengt Sturridge.

Talentet til Sturridge tviler jeg lite på. Englands beste spiss når han er i toppform. Trist for alle at han omtrent aldri får vist seg frem slik som han gjorde i dag.

Selvfølgelig har vi råd til å ha han, han er jo i stallen nå, men da har man ikke råd til å lønne enda en toppspiss tror jeg. Hvis man skal styrke i så mange posisjoner som det snakkes om tror jeg det er viktig å frigjøre de midlene vi bruker på sturridge og reinvestere de i en spiller som er tilgjengelig og god. Den spilleren skal ikke bare lønnes, men vil mest trolig koste ganske mye også. Da kommer det godt med å ha kuttet ca 80 mill året i lønn som sturridge har per dags dato.

Sturridge har spilt i 40% av Liverpools kamper i denne perioden, men har nok vært tilgjengelig uten å bli tatt ut i en del av kampene han ikke spilte i (spesielt i perioden etter Klopp tok over). Ifølge transfermarkt.de har han misset 68 av 168 kamper pga skader i denne perioden (som tilsvarer at han har vært tilgjengelig i 60% av kampene).

Jeg vil likevel si meg enig i poenget ditt; Sturridge er for mye skadet til at vi kan stole på tilgjengeligheten hans i viktige kamper. Ser man på antall spilleminutter har Sturridge kun ca 3900 (i alle turneringer) de siste tre sesongene. En lite skadet spiller som er førstevalg i sin posisjon ville hatt 2-3 ganger så mye spilletid.

Enig i at dette blir problem. Ikke pga pengene det koster å ha ham i stallen, men signalene det gir andre spillere, både de vi har og potensielle nysigneringer. “En spiller som ikke er klart førstevalg i sin posisjon og er veldig mye skadet er en av de best betalte i klubben”. Andre spillere som selv synes de bidrar like mye/mer vil ønske å bli like godt kompensert. så dette kan potensielt være med på å skape inflasjon i lønnsstrukturen vår.

Det er sant, men om vi lar ham dra så er vi nødt til å kjøpe en ekstra angriper, og det kan bli både dyrt og risikabelt. En potensiell erstatter kan fort koste mer enn vi får for et salg av Sturridge, og dersom erstatteren blir en suksess vil lønna bli ganske høy ved første kontraktforlengelse. Dersom han ikke blir en suksess vil ingen være fornøyde med avgjørelsen i etterkant uansett.

Men jeg undres litt over en ting. Hvis han ikke klarer å holde seg skadefri i Liverpool, kan han da holde seg skadefri i en annen klubb? Hvorfor skulle det være noen forskjell fra Liverpool? Og hvorfor skulle noen andre tørre å ta sjansen på han med en lønn som tilfredsstiller DS?

80 mill i året, ka blir det for minuttet i 2016-17 sesongen til nå…
Har vi råd til å drive slik?? Ikke om vi har penga, for det har vi jo siden vi har kontrakt med karen, nei om vi har råd til å få så lite ut av penga?
Jeg har ingen tro på at Sturro noen gang (over 10-15 kamper på rad) vil spille stabilt på det nivået vi så i dag. Det er hva jeg forlanger av en spiss som tjener så mye.
Derfor Sturro, mos inn to-tre mot Borough også, så kanskje vi kan få solgt deg til fordel for en som har bedre helse og som er tilnærmet like god på toppnivå. Ut med et smell!
I Italiensk liga der tempo visstnok er lavere, vil han kanskje fungere, varmere vær er det og, pleier å hjelpe på slike problemer.

Sturridige’s scoring var viktig. Veldig viktig. Kampen kom i vårt spor. Grei avbetaling på en ellers fet lønn. Blir han på nytt avgjørende på Anfield om en uke er det greit. For min del. Verdt penga.

Jeg fikk nesten hakeslepp da Sturridge spurtet i 30-40 meter alt han kunne for å nå en ball langs sidelinjen. Det var rett og slett utypisk den spilleren vi har hatt de siste 3 sesongene. Dét var nesten mer verdt enn scoringen for min del, for det viste noe han virkelig ikke har gjort på årevis.

Dessuten feiret han med armene i været da Coutinho scoret.

Hyggelig? Ja.
Forandrer det synet mitt på at han bør selges og erstattes av en som er mye mer tilgjengelig? Nei.

Jeg tar veldig gjerne feil, for om Sturridge er tilgjengelig for oss i 70% av kampene på dette nivået må han selvfølgelig beholdes. Tror jeg på dette? Nei.

Selg mens markedsverdien hans steg litt igjen.
Chelsea, Man City, West Ham, Arsenal og Crystal Palace anser jeg som realistiske klubber som kan ta sjansen. Spesielt Chelsea har ikke hatt særlig problemer med å ha skadeutsatte 2. og 3.valg på topp, samtidig som det er en relasjon der fra før (og hos city der han vel attpåtil regnes som egenprodusert).

Kina? Kom igjen, Kina!

Før Kina kommer på banen så får Sturridge putte noen scoringer mot Middlesborough. Da kan vi begynne å snakke om salg av Sturridge. Ellers varmer det å se at han viser spillerglede igjen.

Egenprodusert, har det noe å si i forhold til City?

Er ikke helt inn i reglene for tropper.

Jeg tror det er her det ofte ligger. Belastningsskader er noe herk og vanskelig å få helt kontroll på. I de verste tilfellene går man rundt og kjenner på det konstant. I hvert fall hvis det går i fra rygg og videre nedover en av sidene, da blir hvert eneste løpesteg en kamp. Og det går utover psyken da du tror det skader deg mer og mer.

I Premier League har det ikke noe å si utover at de også garantert er interessert i kvoten som gjelder de som er utviklet i England. Altså opptil 17 som kan være spillere fra alle land, og 8 som skal være trent i England.

Rett meg på dette om det er feil; men jeg mener Champions League har regler om 4 egenutviklede spillere blant disse 8 også. Altså at dersom de ikke har egenutviklede spillere så kan de kun registrere 17+4 (trent i England).

Så der ville Sturridge blitt spesielt interessant for de.

Tjeg tro Sturrigde blir i Liverpool.
1: Han virker kvikkere, gladere og mer sosial enn noen gang.
2: Han uttaler seg lite, men det jeg ser han sier er at han liker Klopp.
3: Han ser en klubb på vei opp.
4: Han vet at hodet og kroppen hans trenger trygghet og stabilitet.
5: Han ikke noe å hente økonomisk på klubbstevne.
6: Han vet at han er god nok til å få spilletid om han er frisk.
7: Han har innsett at kroppen er største hinder for fast plass på laget uansett hvor han går.

1: Klopp liker Sturrigde.
2: Klopp vet at det er vanskelig å finne en bedre avslutter enn Sturrigde.
3: Legeteameg kjenner Sturrigde sin kropp.
4: Klopp har ingen negative erfaringer med å bruke Sturrigde som rotwringsspiller?