15. Daniel Sturridge

Legg til at han knapt har spilt en eneste god kamp alene på topp. Det er kanskje det sterkeste argumentet for min del.

Enig… Med 2 på topp er han mannen…

Ingenting å lure på for min del. Mener det samme nå som tidligere. Om han hadde scoret i de fire siste, så hadde det heller ikke endret synspunktet.
Vi trenger noen vi kan regne med, og i den kategorien er ikke Sturridge.

Derimot; selges Origi og Ings, da kjøper vi sannsynligvis et par nye spisser/ angripere, og Sturridge kan gå inn som 4.valg.

Tror det har litt å si at han scoret nå, og hvordan det går i siste kampen, for transfersummen.

Det er bare å glemme Ings neste sesong. Han vil trenge minimum et år på å kjempe seg tilbake i form. Med den skadehistorikken han har nå vil klubben måtte være ekstremt forsiktige med ham. Karrieren henger i en tynn tråd for ham, dessverre.
Origi? Kan hende er utlån løsningen nå? Han var på gang tidligere i sesongen, med noen fine mål. Så har det butta imot når vi virkelig trengte ham/ han virkelig fikk sjansen.

Om Sturridge fortsetter sin skadehistorikk er vi praktisk talt uten en topp målscorer-spiss i laget. Jeg liker Sturridge, han har noe i seg som denne klubben virkelig trenger. Men jeg tror vi skal slite med topp 4 neste sesong om vi må lene oss på Sturridge som en konsistent målscorer for laget. Firmino er dritgod, men avslutteregenskapene er ikke i toppklasse ( ihverfall ikke så langt).

Jeg er av de som mener vi trenger et nytt topp alternativ foran der.

Det er jeg helt enig med deg i.

Vi trenger mer enn en også.
Som du sier regner vi ikke med Ings.

Origi er rett og slett for dårlig. Han har en god slegge, og er god på hodet. Den gode farta bruker han for sjelden.
Spilleforståelse mangler og kombinasjonsspillet halter, i beste fall.

I bunn og grunn er han en raskere Carroll/ Benteke, men dårligere på hodet, dårligere skudd og til og med svakere kombinasjonsspill.

Om vi da selger Sturridge, som vi bør, så trenger vi plutselig tre mann - uten at jeg tror det vil skje, og da er resonnementet mitt feil :slight_smile:

Ok, jeg bare MÅ hive inn en liten brannfakkel her…:

Jeg er klar over de flestes holdning til Sturrige, men jeg tror i Klopp’s øyne er faktisk Daniel Sturrige førstevalg hvis han holder seg skadefri…

Jeg føler meg ganske sikker på st Klopp ikke ønsker å selge eller låne ut Origi. Klopp er fan av han og vil nok ha han med.

Vi trenger en ny spiss uansett hva som skjer med de andre. Gjerne en goalgetter som har mål i seg. Dersom klubben har råd til det så er det helt greit for meg om vi beholder Studge og ender opp med 5 mann der oppe (Ings Sturridge Origi Firmino pluss ny mann), siden feks Ings uansett må jobbe seg rolig tilbake og Sturridge nok sannsynligvis vil slite med noen skader. Firmino er allsidig og kan bekle flere roller.

God slegge, god på hodet og god fart…

For meg høres det mer ut som en treners drøm i form av å forme og få ut det beste av spilleren. Origi er mao. en uslepen diamant - så spørs det om Klopp og Co. har tid til å vente på at denne diamanten skal skinne fra alle kanter.

Er det ingenting som tyder på vel. Sturridge har vært skadefri deler av sesongen men likevel så har Klopp foretrukket Firmino hver eneste gang. For å være helt ærlig så sliter jeg med, om man tar sesongen som bevis, hvordan man kommer frem til at sturridge er Klopps førstevalg. Er det en spiller som alt tyder på er førstevalg på spissplassen om alle er skadefri så er jo det Firmino. Sturridge har kommet innpå 13 ganger denne sesongen i ligaen. Med andre ord han har vært benket minst 13 ganger. Er ikke alle gangene han har fått spille heller

Hvis spilleren ellers passer inn, ja. Benteke kan beskrives slik.

Spilleforståelse er det viktigste, for ellers er det ikke noe å forme.

Skulle nesten tro at spillerforståelse var det som var lettest å forme all den tid det andre er intakt (spesielt fart og slegge). Hodespill kan også trenes på, men har man ikke fart i en alder av 22-23, så har man det bare ikke.

Ser helt klart hva du mener her. Men tenker også tilbake til Europaligafinalen i fjor. Sturridge fra start med Lallana, Coutinho og Firmino bak seg. På den tiden oppfattet jeg Sturridge som førstevalg. Introduksjon av Mane og skadene på DS har medført noe annet. Ja DS har vært benket når han har være “skadefri”, men spørsmålet er om han har vært helt frisk før nå. Litt som med Emre Can. Sier ikke jeg ønsker DS som førstevalg neste sesong, men jeg forstår godt hva @andy tenker på…

I fjor så hadde vi andre spillere tilgjengelig og Klopp hadde ikke fått kjøpt enda. Jeg tror sturridge går i sommer og om så skjer så er han i hvert fall ingen førstevalg. Klopp liker å spille med en klar spiss på topp. Sturridge hr vel nesten aldri fungert i lfc som enslig spiss. Jeg tviler veldig på at sturridge er noe førstevalg, men om han var mer tilgjengelig så tror jeg Klopp hadde brukt han mer særlig på hjemmebane mot lag som legger seg bakpå.

Sturridge er god, han har mål i blodet… en ekte spiss. Han er mye bedre enn Origi og ser man utelukkende på de offensive kvalitetene så er han bedre enn Firmino og! Klopp vil ha en spiss som Suarez, minst like god som Sturridge fremover men også fantastisk god som 1.forsvarer. Firmino er derfor foretrukket fremfor Sturridge . Når Sturridge og Suarez spilte sammen bøttet de inn mål begge to men det var i første rekke Suarez som fremsto som 1.forsvarer. Jeg liker Sturridge veldig godt men ser jo at så mye skader og så ofte skadet kan ikke 1.valget på spissplass i Liverpool være! Men vi har råd til å ha Sturridge pluss en ny toppspiss, hvis Sturridge vil være her og godtar en skreddersydd kontrakt så er det helt konge!

60 mål på 118 kamper, med alle de problemene han har slitt med , er smått imponerende.
Er jo verdensklasse de gangene alt fungerer .

En sommer helt uten EM/VM hvor han kan fokusere på både å hvile og å få bygget opp kroppen på en fornuftig og forsiktig måte kan kanskje gi positivt utslag på skadefrekvensen neste sesong kontra de siste par årene?

Hadde Sturridge spilt like mange kamper som Lukaku og Kane ville han nok kjempet om toppscorertittelen, så god er Sturridge når han er skadefri. Jeg åpen for et salg av Sturridge pga alle skadene. Hvis Klopp ønsker å beholde han er det greit for meg.

Dere er gærne!
Selge Sturrige? Har vi ikke råd til å ha han så er det greit, men herregud folkens, vil dere virkelig selge Daniel Sturrige for andre grunner enn penger???

Tenk om han plutselig skulle være heldig å ikke skade seg fremover? Så står vi å ser på en av verdens desidert beste avsluttere bøtte inn mål for en konkurrent??

Jeg kan gå med på å selge til ett annet land, men til PL? ALDRI! Da VET jeg han ville senket vår klubb i de to kampene som vi møtte de…

Sturrige skadefri? Det har vi ikke sett før kampen mot West-Ham, og alle så hva det betydde…

Det føles omtrent som å si “Tenk om jeg får 7 rette i lotto”.
Det kan skje, men man kan ikke planlegge ut i fra troen på at det faktisk kommer til å skje