15. Daniel Sturridge

Sturridge fortjener en kamp fra start, han har virket skarp de gangene han har fått spille.

Sturridge i form er world class.

Det er få ting jeg liker bedre enn å se ballbehandlingen til en Sturrigde i form. Han er så suveren i ballbehandlingen at det ser arrogant ut. Da han førte ballen på 3 målet vårt, så tittet han ikke ned. Bare løp framover like fort som de andre spillerne. Det virket knapt som han enset stopperen. Bare la ballen fint forbi han og bort til Henderson.

Jeg leste i et eller annet innlegg at han løp langt i forrige kamp. Jeg tror Klopp får til Sturrigde. Klopp virker til å være enn av fotballens beste menneskebehandlere.

Jeg har fortsatt troen. I forhold til antall minutter spilt har han for mange målpoeng til at jeg villig til å avskrive han. Han har også reist seg opp etter flere skreller i høst. I belive.

Ser at noen i diverse tråder vil selge Sturrigde. Det finnes argumenter for og i mot. Når noen mener at to mål på 8 PL kamper sier sitt, så koker det litt for meg. 2 mål og 1 assist på 362 minutter er noe annet en 2 mål på 8 kamper. Folk må gjerne snakke om å selge, men å bruke tall helt feil for å styrke egen sak blir bare feil.

Kan evt gå med på at Sturridge selges i sommer hvis han ikke finner scoringsformen i løpet av denne sesongen, men han kan ikke selges uten at en erstatter er lokalisert.

Han må vel få spille før vi snakker mål

Med så mange kamper som gjenstår av sesongen vil han få sine sjanser.

Hvorfor ikke gi de sjansene til noen som har fremtiden foran seg?

I tillegg til yngre spillere som Woodburn, Ejaria, Brewster og Solanke, kan Ox og Coutinho fint spille i en offensiv rolle.

Samme gjelder Milner/ Moreno/ Robertson/ TAA.

Må si jeg liker den nye Sturrigde. Han løper, han sentrer, han smiler og ler, han jubler med de andre og han skaffer seg målpoeng ganske ofte i forhold til antall spilleminutt. Det aller beste er at han reiser seg opp igjen når han blir taklet.

At han har kode og teknikk til å kombinere på små flater det vet vi fra før og fikk se flere ganger i går. Jeg håper han blir.

Lost in translation? Jeg er ganske sikker på at Klopp sa: “Det er helt sykt, men Sturridge trener faktisk”.

Sedner en high five til Sturridge og ønsker han lykke til i WBA. Kommer aldri til å glemme denne mot nettopp WBA. https://www.youtube.com/watch?v=DiyIwqtsHEs

Håper han gjør det bra.
Men kjenner jeg kommer til å være litt bitter også dersom han er skadefri og spiller alle kampene ut resten av sesongen.

Her er det greit å påpeke at Sturridge tross alt stort sett har vært tilgjengelig denne sesongen - men bare ikke valgt av Klopp til å spille. Det er ikke nåværende skader som har holdt han ute av laget, det er en vurdering av kvalitetene hans anno 2017/18.

Off… blir egentlig bare lei meg av så se en god Sturridge i pre-season… Han har et fantastisk talent og teknikk, men tror aldri vi får se det i PL-igjen.

Selg mens det er noe positivt å si!

Men etter å ha sett hvordan Sturridge spilte mot Chester, bør lag som Blyth Spartans, Darlington og, ikke minst, Merseysides eget Southport, melde sin interesse! De møter, tross alt, Chester i seriespillet i år. :wink:

Ref artikkelen om at Sturridge vil bli å kjempe om plassen. Kudos til Sturridge selvfølgelig. Men jeg har lite tro på at han vil få så mye mer enn noen cup-kamper og noen ligakamper som innbytter på slutten. Og det er HVIS han holder seg skadefri.

Hovedgrunnen er enkel. Han er god på mye men en ganske dårlig førsteforsvarer og passer dermed ikke Klopps filosofi. Her har jeg ingen tro på endring. Selvsagt har Klopp kommunisert tydelig til Sturridge hva som er forventet på det området. Men de gangene han har fått sjansen ser jeg ingen spor til forbedring. Hans forsøk på press er ganske halvhjertede og en stor kontrast til Firmino.

Jeg får et visst inntrykk av at han mangler litt selvinnsikt her. Han vil være med å kjempe om plassen på laget når han egentlig er et stykke unna. Selv med Firmino ute ville jeg gjette på at Klopp ville foretrekke Shaqiri-Mane-Salah på topp. Og med evt enda en offensiv spiller inn, rykker Sturridge enda et hakk bakover i køen.

Jeg tror ikke Sturridge mangler selvinnsikt, men at han ser muligheten til å tjene mye penger på en karriere som er i fritt fall. Ved å bli i Liverpool tjener han svært godt denne sesongen og kan sannsynligvis plusse på med en fet sign-on-fee om ett år.