15. Daniel Sturridge

Det beste for Sturridge trur jeg vil være å reise til en annen liga med mindre fysisk spillestil og lavere intensitet. Kloppfotballen blir for tøff for en skadeutsatt kropp.

Da snakker vi løv-ham eller Kina…

Men vi skal alle sammen være litt forsiktig med å avskrive’n. Scorer da plutselig 2 i kveld, så er det ny trøye med Sturrige på halve forumet etterpå:joy::joy::joy:

Akkuratt sturridge tror jeg vi kan avskrive i liverpool, han kan kanskje score noen mål iblant, men når han ikke er mer enn tredjevalg som skadefri spiller skjønner jeg ikke helt hva han kan brukes til. Når han kommer inn bidrar han ikke med så mye jobbing og han har også mistet endel fart virker det som. Han kan kanskje brukes i de tilfellene der vi desperat jakter et mål mot skutten av kampene og bare må ha en ekstra spiss innpå, men det er begrenset antall kamper dette gjelder

Sturridge kan jo pusse skoa til Mane, Firmino og Origi, slik han bidrar med noe fornuftig mens han leger sitt skrøplige legeme. Har aldri opplevd en spiller som er like mye skadet enn Sturridge.

Godt lønnet skopusser:)

Nå skal jeg først og fremst si meg enig i at Sturridge ikke er god nok for oss lengre etter alle skadene han har hatt.
Men, og det her mener jeg virkelig. En del av ordene og uttrykkene som blir brukt for å beskrive en av våre egne spillere, som har scoret bra med mål, og fått sin karriere ødelagt av skader er til tider over grensen.

En stund står man og klager over andre lags supportere og hvordan de behandler sine egne spillere, men for en del her inne så blir det virkelig å kaste stein i glasshus.

Kanskje Liverpool kunne gitt tilbake til supporterene ved å selge Sturridge og deretter gi lønna til Sturridge til et nytt supportermedlem hver uke.

Med £120k så ville det rett og slett bli som å vinne i et lotteri, og alt du trengte var å være medlem i den offisielle supporterklubben.

Vil anta at dette ville gjort at mange flere meldte seg inn i tillegg, så man ville faktisk brukt mindre penger enn slik det er i dag-uten at det går ut over det sportslige. Med tanke på alle ressursene som går med til rehabilitering i tillegg, så kommer man iallfall godt ut.

God PR, ingen konsekvens sportslig, kan få medlemstallene kraftig opp om det gjelder hele verden.

Frem til slutten av 14/15 sesongen så var det en gjenganger av Hip/Thigh Injury, etter det er det litt hipp som happ. Som mer informerte enn meg har vært ute og ment så er det kanskje innstilling som er det største problemet.

http://www.physioroom.com/news/english_premier_league/players/2578/daniel_sturridge_injury.html

Jeg mistenker at han har mer vondt i vilja enn i kroppen.

Hvis Sturridge hadde hatt smerteterskelen til Suarez hadde vi snakket om et salg til £60 millioner. For spillestilen til Klopp hadde han uansett ikke passet inn i.

Akkurat derfor tror jeg vi kan avskrive muligheten for at noen betaler +£20M for hans tjenester.

Tipper Sturridge havner i Newcastle.

Gutten kan legge skoa på hylla. Vil ikke hjelpe med en mindre fysisk liga, for Sturridge er nesten aldri ute pga skader som oppstår pga taklinger eller hardt spill i kamp. Han ryker som oftest ut på trening, under oppvarming eller når han er ute og lufter bikkja. Jeg kan ikke forstå at noen ønsker å overta lønna til denne gutten. De få periodene har er skadefri, er han selvsagt ikke i form. For å kunne prestere opp mot sitt beste, må alle spillere spille seg i form. Ingen er i form rett etter skadeopphold. Sturridge er enten skadet, eller akkurat tilbake etter skade, han går aldri en lengre periode uten skader.

Ble jeg deprimert da jeg leste om Sturridge sin skade nå i morges? Overhodet ikke. Jeg vet akkurat som alle dere andre at han aldri kan regnes med, så jeg kunne ikke brydd meg mindre.

Det blir mye negativt om Sturridge nå, men slik må det nesten bli når han er konstant skadet. Først er han skadet, så er han på vei tilbake fra skade. Deretter har han fått tilbakeslag, så sitter han på benken i et par kamper, så kommer han inn i et par kamper. Så ryker han på en ny skade og den samme leksa om igjen. Når han først prøver å bidra virker han helt umotivert. Klopp må bli enormt frustrert når han ser Sturridge sin holdning. Det er også ødeleggende for resten av spillergruppa og ha en umotivert Sturridge som lagkamerat.

Der er du inne på kjernen.
Akkurat nå må Sturro kun være en “verkebyll” i spillergruppa, leverer IKKE, kun drar inn masse gryn. Dette ser de andre også.

Klopp har seg selv å takke. Et mysterium at de ikke forsøkte å selge ham i sommer etter å ha gått skadet stort sett siden 13/14 sesongen. Naiv avgjørelse å beholde/ satse videre på ham.

Noe av grunnen til at Klopp beholdt Sturridge denne sesongen kan ligge i at han ikke ønsket og gjøre for mange forandringer i angrepet på en gang.

Kanskje. Jeg mente da og nå at det var naivt å tro på et angrep bestående av Origi, Sturridge og Ings. Men nå er det vel ikke lenger tvil om at dette ikke holder mål. Vi scorer jo forholdsvis mye, men målene er fordelt mellom mange. Det er positivt, men samtidig må vi vel kunne erkjenne at angriperne ikke er giftige nok.

Det må være noe Psykisk/mentalt som feiler Sturridge.Jeg nekter å tro at det er mulig å pådra seg stadig nye skader/sykdommer når han ikke en gang spiller kamper.

Sturridge er ikke akkurat noen betongmann.:joy: