19. Sadio Mané

Stor forskjell på 77 og 90 minutter. Det er jo nettopp disse minuttene som gir skader. Dessuten tjener spilleren så voldsomme summer i klubbene sine at det er for meg en selvfølge at det er forskjell på hvordan spilleren disponeres i klubb og på landslag.

Er også stor forskjell på 1 av 38 kamper i en ligasesong og mulighet til å avgjøre kvalifisering til VM. Og mener du virkelig at penger betyr mer for retten til å bruke en spiller enn fødested, utvikling av spilleren, nasjonalitet og tilhørighet?

Men mener du da at en klubb skal “spare” spillere ila sesongen for at de også skal tåle spille for landslag?

Man må hensynta det selvfølgelig og ha en god dialog.

For eksempel burde ikke spillere som akkurat er tilbake fra skader spille friendlies og Salah slapp å spille et par uviktige kamper for Egypt nå.

Men på den annen side må for eksempel RB Leipzig forvente at Forsberg spiller 2*90 min i VM-kvalifiseringen mot Italia denne uken, da kunne de gitt ham noe hvile helgen før…

Med unntak av Clyne, så har vel Klopp en skadefri tropp til helga.

Tror ikke mane var skadet i det hele tatt

Mane, Salah, Firmino, Coutinho, Lallana og Henderson i samme spillertropp mot Southampton høres bra ut. Nå har Klopp en slagkraftig tropp å plukke ut et en førsteellever.

Sadio er altså åpen på at han har slitt med selvtilliten. Det viser at gutta er nettopp det: gutter.
De er mennesker av kjøtt og blod med de samme styrkene og svakheten som alle oss andre. Store pengebeløp endrer ikke på det.

En påminnelse på at vi supportere KAN spille en rolle i en spillers liv og prestasjoner.

Han virker som en veldig jordnær og god person i en ellers herlig gjeng av spillere Liverpool ser ut til å ha. https://www.youtube.com/watch?v=NbT-SS4c8vY

Liker spillere som klarer å beholde bakkekontakten selv om de har en stor fanskare og tjener en drøss med penger. Samme inntrykk som jeg har fått av Salah og forresten.
+Responsen når han blir spurt om hvor god Keita egentlig er
-Favorittspiller: Diouf. Grøss og gru!

Må si at jeg setter et lite spørsmålstegn ved det mentale hos Mane hvis en tabbe mot Everton fører til en formsvikt som varer over de 7 neste kampene. Om slike ting skjer gjentatte ganger og man får mye hets fra fansen forstår jeg at det kan prege deg. Men én sånn tabbe bør man kunne riste av seg ganske raskt. Litt urovekkende…

Det er nok dette som kan knekke psyken på hver og en. Ufattelig hva enkelte lirer av seg, og hvilke kanaler de tar i bruk for å få uttrykt misnøyen sin.

Ja, ikke sant. Drapstrusler er jo helt hinsides, men likevel noe man hører om

Her er vi vel inne på kjernen i diskusjonen rundt gode og dårlige supportere? Gode supportere bygger opp, mens dårlige supporter river ned. Spillerne er ikke roboter uten ører, øyne eller følelser.

Noen som husker måten Mané pleide å dra seg forbi motstanderne fra kantposisjonen sin? Han var jo en jævel på dette her.

Hvorfor har dette blitt så vanskelig nå?

Vi møter lag som oftere er godt balanserte mot oss (Les: ligger veldig dypt, parkerer bussen), og som en følge av dette så har som regel motstanderne både en første- og andreforsvarer klar når Mané endelig får ballen.

Det hjelper ikke å være best på kontringer om motstanderne sjeldent tillater at det blir det. Der er det jeg plasserer Mané.

Har tenkt det samme. Ikke engang prøvde han å ta seg forbi sin oppasser igår. Når motstanderen heter Kyle Naughton så må han jo prøve. Vi trenger en Mane som prøver, selvom han kanskje oftere da mister ballen.

Kjære Gud, supportere, kone, elskerinner, familie og venner : Gi Mane selvtilliten tilbake!

Jeg tenker positivt.

Er det så farlig når Salah og Firmino herjer?

Han kan heller avgjøre kampene om de skulle misse noen sjanser.

Litt rart egentlig. De to måla med venstre i januar minner ikke om lav selvtillit.

Helt enig, men får noen ganger vondt av han når det kommer et fortvilet uttrykk etter balltap eller feilpasning. I fjor var han kongen mens han denne sesongen har havnet i skyggen av sine angrepskollegaer. Ingen tvil om at vi får et ekstra våpen hvis han finner toppformen.