19. Sadio Mané

Hvis Ojo har det mentale på sin side og krummer nakken, så kan han bli en vanvittig god ving som passer perfekt inn i Klopps system. Han er spennende på lik linje som Sterling, og jeg håper han får muligheter nok fremover til å vise seg frem og utvikle seg med førstelaget.

Fysisk er han kompakt og sterk, men det viktigste er balansen og tyngdepunktet, som gjør han kapabel til de raske fintene. Sånn sett minner han bittelitt om Barnes.

De spillerne som Liverpool hentet fra Southampton begynner å fungere bra i Liverpool nå. Vi kan ikke dra det kortet om at de ikke fungerer i en større klubb lenger. Både Lallana og Lovren har vært gode denne sesongen. Clyne har spilt helt greit. Mane har blomstret fra første stund.

Helt riktig observert og vurdert.

Utrolig mange spillere som blir gode, kommer fra små klubber. Det er et soleklart desidert fåtall som kommer opp slik. Det er spillere i Barca, Bayern M og Liverpool som har kommet opp slik, men poenget står seg likevel.

Kvalitet må trumfe klubb de kommer fra.

Et argument flere av oss har kjempet innbitt mot - har alltid vært feil

Etter overgangen til City ble plutselig Sterling meget undervurdert her inne.

Månedens Premier League-spiller i august er 18 måneder eldre enn Ojo. I sesongen Sterling fylte 18 spilte han 36 kamper for oss. I 13/14 spilte han 52 kamper og leverte 21 målpoeng. Sesongen etter leverte han samme antall målpoeng på 47 kamper.

Så ble han solgt for £50m. Plutselig mente folk her inne at nåværende Bournemouth-spiller Ibe var et større og mer komplett talent. Nå snakkes det samme baner om 19-årige Ojo - som knapt har debutert for seniorlaget.

Misforstå meg rett - Ojo ser bra ut. Han kan nå langt. Men han har foreløpig bevist meget lite. Dessuten har jeg til gode å se ekstremegenskaper på nivå med det Sterling viste i samme alder. Det er nok minst like sannsynlig at han vil ende opp i Championship som at han vil spille fast hos en toppklubb i Premier League.

Så klart. Jeg sier ikke at han er like god som Sterling var. Men snakker om potensialet, og understreker viktigheten av å ha det mentale. Husk også at Sterling ble matchet mye i starten, og ble på et tidspunkt nesten misbrukt i mangelen på spennende offensive spillere i troppen. Sterling vokste mye på dette og ble både sterkere og utviklet seg rett og slett svært raskt. Det samme skjedde forsåvidt med Ibe, som i perioder ble gitt litt for mye ansvar, men han stagnerte litt, kanskje pga det jeg nevner, det mentale.

Den situasjonen har vi uansett ikke nå, med flere rutinerte alternativer i angrep, og Ojo må gå den saktere veien mot laget. Selvsagt kan han ende opp i Championship eller i en annen klubb i stedet for å ende opp i City for 50mp. Alt jeg vil frem til er at han har ekstreme ferdigheter som han kan vokse med og over tid bli en god spiller slik Sterling ble det, fordi han innehar store styrker i ung alder. Og ja, jeg syns hans kombo av fart, kraft og finesse kan likne John Barnes, men da sier jeg selvsagt ikke mellom linjene at Ojo blir vår neste Barnes.

https://scontent.fosl1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/14316966_505512442984150_3806757815966632142_n.jpg?oh=b184e5f567230b1cb9c6fb7043d98c44&oe=5880B222

Carragher har vært på Melwood og intervjuet Mané;

Ein kan ikkje anna enn å sakne Carragher.
Så no veit me altså at Mane er treigare enn Carragher er i dressko og i tillegg er han ein dårlegare avsluttar… Vel, det skulle vel ikkje overraske nokon. Jamie har jo tross alt scora eit meir mål for Liverpool.:grin:

Liverpool var så spot on med Mané, for en fantastisk tilvekst han er til dette laget.

Enig. Jeg tok heldigvis skammelig feil når jeg mente at 30 mill var alt for mye. Det er utrolig gledelig å se ar spillerne leverer. Jeg tror at Klopp og hans pedagogiske evner, samt metoder er er svært viktig i denne sammenheng.

Mane er årets signering, han har prestert på øverste hylle etter overgangen fra Suthampton. 3 mål og 3 assist på 6 kamper er meget bra. Liverpool kommer til å savne Mane når han reiser for å delta å Afrikamesterskapet.

Egentlig er 30 mill sykt for en såpass umerritert spiller, men sammenlikna med slik markedet ble denne sommeren er jo 30 mill nesten billig ut fra det han har levert til nå. All grunn til å være happy. Tipper salgssummen allerede nå bikker 40 mill+1

Hva er det egentlig du røyker der oppe?:yum:

Det passer dårlig at han blir borte halvannen måned etter nyttår.
Har Klopp en plan ?

Er neppe en overraskelse for trenerteamet at Mane blir borte i forbindelse med Afrikamesterskapet, så en plan har de.

Wtf mane var vell ute i media for en måneds tid siden og sa at han sannsynligvis ikke kom til å bruke tid på Afrika mesterskapet denne gang. Har han sagt noe annet nå?

Var det ikke Matip som sa det?

Måtte sjekke etter at jeg skreiv det og du har helt riktig.

Hvis Mané blir borte i halvannen måned, er det jo flott at Sturridge er med oss.

På den annen side kan jeg ikke forstå at Mané skal være nødt til å holde seg borte så lenge.

Senegal var gruppevinner og går dermed direkte til kvartfinale, ifølge reglene. I fjor kom ikke Senegal så langt engang, noe som kan bety at de ikke vil være favoritter i en kvartfinale. Kanskje blir de slått ut, slik at Afrikamesterskapet koker ned til én kamp for Senegals del.

I 2015 var ble finalen spilt åtte dager etter kvartfinalene. I verste fall snakker vi om et fravær på åtte dager pluss et par ukers samling i forkant, altså maks tre ukers fravær dersom Senegal skulle ende i finalen. Mindre hvis de ryker ut før det.