20. Adam Lallana

Jeg er også veldig godt fornøyd med den jobben Hendo har gjort denne sesongen, en av grunnene til at jeg vil ha Hendo et skritt frem er at Can er for svak i en indreløperrolle. Håper i likhet med deg at Klopp henter en spiller som er langt bedre enn hva Can er. Han er for svak etter min vurdering. Det går så forbanna tregt når Can spiller på midtbanen.

Ja, og det er sminkinga jeg hentyder mot.
Poenget mitt er at Pearce kan være brukt av klubben, for å ‘blidgjøre’ fansen.

FAEN I HELVETE, satans landslag!!!

Forb… helv… landskamper. På tide å legge ned denne totalt uinteressante idretten…

Det som irriterer ekstra er, var det noen situasjon i kampen der han fikk seg noen smell? Han spilte hele kampen mot litauen. Har han hatt kjenning med noe men spilt hele kampen? Det var vel ikke landslagstrening mandag(?) slik at han må ha skadet seg iløpet av kampen søndag?
Om ikke han er som sturridge og skader seg på vei ut av senga osv da

Satan jeg hater de jævla landslagspausene!!! I tillegg til å være forbanna kjedelig, får vi spillere tilbake skadet nesten hver eneste gang!! Og nesten uten unntak er det våre engelske spillere som returnerer skadet!! Det engelske teamet må enten være fullstendig inkompetente eller bare gi en god faen i om spillerne blir skadet så lenge de spiller for england!! Selv om jeg alltid håper at england gjør det bra, så skulle jeg nesten ønske vi bare boikottet hele driten til de har fått orden på sysakene/prioriteringene!

Det er et stort tap å miste, Lallana i sesonginnspurten. Det kan koste Liverpool en CL plass.

Det er da vel Lallana selv som må si ifra når han har føling med strekk. Når han går til pausen og kjenner at noe er litt galt så må han da si ifra. For engelske spillere er det veldig stas å spille for landet sitt. Det må vi respektere.

Men likevel kunne England ha spart lallana som spilte begge kampene. Noe flere av de andre offensive spillerne ikke gjorde. Han er tross alt en av de beste spillerne i landet pr nå!

Forsiktig med kva du seier no. Eg sa det samme i går(riktignok med litt sterkare ord), og hadde derfor dårlig holdning, og krisemaksimerte :wink:

Bra journalistikk:

“Jurgen Klopp is furious after Adam Lallana was ruled out for a month with a thigh injury,” reported the Mirror’s David Maddock. It doesn’t take speaking to Klopp or meeting with him to know this is probably the case. Of course he is angry about losing one of his best players, as all Reds are.

Regner med du sikter til meg. Ingen sa noen som helst om dårlig holdning, men at jeg håper laget har bedre mentalitet enn supportere som gir opp fjerdeplassen pga Lallana ble skadet. Skader er tross alt en del av spillet. PS liverpoolian sa at det kan koste oss, du sa det vil gjøre det. Ikke akkurat det samme det vel. Vi spilte 8 kamper uten Lallana før jul og hadde 6-1-1. Og bare gi opp fjerdeplassen pga en skade er i hvert fall ikke langt unna krisemaksimering, selv om det kanskje ikke er det.

Dette meiner eg om noko —> det er også sannsynlig —> slik er det, dermed basta!
Det er ein journalist med argument/logikk på Trump-nivå.

Dessverre har det blitt meir av dette i alle aviser, i takt med at vanlege folk (som meg) ikkje bruker pengar på aviser eller anna journalistikk. Raske nyheiter, lite innhald.

Synd med Lallana, og kjipt at det skulle vere så alvorlig.
Men no får vi sjå korleis det går når vi ikkje har handla nokon alternativ i januar. Anten så er dei vi har gode nok til å gi oss CL, eller så var Liverpool sine manglande handlingar januarvindauget direkte kritikkverdige.
Eg kan ikkje forstå at nokon i juni kan kome til å argumentere for noko midt imellom dette.

Alle lag får skader. No får vi sjå korleis laget fungerer NÅR den kjipe skaden kom.

Og som vi vet, klarte laget 6-1-1 i de åtte kampene Lallana var ute sist. Det er heller ikke mer enn et drøyt døgn siden at forumister satt opp lag med nykjøpt spiss, og der Lallana var den som ble vraket av dagens spillere. Rare greier.

Det viktigste nå er faktisk spørsmå,et om Henderson blir klar. Hvis vi kan spille med Henderson i vanlig posisjon, med Can og Wijnaldum på midten, burde midtbanen være stødig og bra. Og så vil de tre på topp sørge for nødvendig bevegelse og drive. Det vil også bli spennende å si Wijnaldum i Lallana-rollen.

Om Henderson ikke spiller fra start, så håper jeg Klopp setter Coutinho ned i Lallana-rollen og lar Origi få plassen på topp.

Når det er sagt, så vil den nye høyrebacken til Everton få slite om Coutinho finner godformen.

Neidå, det er ikkje det samme. Er enig i at det kanskje var eit litt ekstremt utsagn. Det har nok mykje å seie kor stor tru ein har på 4.plass i utgangspunktet. Eg er ganske pessimistisk, og det at Lallana no mister så mange kampar, ser eg på som svært alvorleg, uavhengig av lagets form uten han tidlegare. Hadde berre litt tru på topp 4 med han, uten han ser eg på det som usansynleg. Gjer ikkje opp 4.plassen heilt, men har lite tru på det. Mykje pga korleis laget har spelt mot svak motstand i år og.
Heldigvis skal det meir til før laget mister trua enn enkelte supportarar.
Må og legge til at det ikkje er særlig rart å mista trua på topp 4 når det allerede er så vanskeleg å kome blant topp, etter ein slik hendelse

Jau jau eg skal trø varsamt i graset.

Det er en fristende tanke. Vi liker den bevegeligheten som Lallana har.

På den annen side vil dette grepet utsette laget for enda en endring. Jeg tror på kontinuitet og styrken i det å ha tilvante relasjoner på banen. Det er ikke bra å måtte være uten Lallana. Skal vi da utsette laget for enda flere endringer ved å fjerne Coutinho fra den plassen spillerne er vant til at han har? Dersom vi bevarer Coutinho-Firmino-Mané på topp, beholder vi noe stabilt og kjent.

En ting til: Coutinho er i mine øyne lettere fyisisk og mindre toveis enn Lallana. Vi vil få en lettere midtbane dersom Coutinho plasseres der. I tillegg vil vi endre litt på balansen i laget, siden vi i praksis tar ut midtbanespilleren Lallana og setter på spissen Origi. Mot Everton er det viktig å eie midtbanen og da fristes det mer å kjøre innpå Wijnaldum, Can og Henderson.

Hvor mange kamper har Grujic spilt for U23 i år?
Hvis skadene i midtbaneleddet er betydelige så håper jeg på Marko Grujic framfor Kevin Stewart.
Vi har vel ikke mange muligheter, akkurat…

Hvem vil du ha i den dypeste rollen? Hendo eller Can?

Jeg vil i utgangspunktet ha spillerne der de er mest vant med å spille. Jeg tror at når en viktig spiller er ute, er det lurt å ha mest mulig av det andre intakt.

Jeg er f.eks. ganske sikker på at Can kunne ha gjort en god jobb i den dype rollen. Han har jo vist at han kan. På den annen side er det ganske lenge siden Henderson har spilt i en annen midtbanerolle enn den dypeste. Og jeg har et inntrykk av at Liverpool som regel er best når Hendo har styrt tempoet og vært pasningssentral bakerst.

Siden Wijnaldum har god bakgrunn som en offensiv midtbanespiller og “nr. 10” fristes jeg av å plassere ham i Lallana-rollen og la Can være den toveis-spilleren. Altså Hendersom som DMC, Can som MC og Wijnaldum som AMC, for å bruke gamle Football Manager-forkortelser.