20. Adam Lallana

Detaljer som dette velger jeg å rett og slett ikke bruke mentale krefter på å kverne gjennom, da jeg har tiltro til Klopp og teamet hans.

Jeg gleder meg til kamper, har en viss forventning om hvem som skal spille, men kommer aldri til å klandre manageren for valg han gjør i uttaket. Han har sine grunner til det, og ser ting vi ikke har sjanse til å se (småskader, form på trening, mental tilstedeværelse, samspill med andre tilgjengelige kombinasjoner av spillere etc).

God måte å tenke på. Verdt å kopiere. :slight_smile:

Likevel…: Hvis heller ikke Hendo kan starte, er det faktisk mulig å se for seg at Milner flyttes opp på Lallanas plass. Og så Clyne til venstre og TAA til høyre bak. Skjer vel ikke, men en mulighet.

Hadde gjort seg med en scouser på laget i derbyet, ja. Håper likevel Hendo kan spille.

Hvis ikke Henderson spiller på Lørdag ville jeg prøvd Firmino i Lallana rollen, og kjørt Origi inn som midtspiss. Firmino har alle kvaliteter for å lykkes i en slik rolle.

Lallana hadde et meget bra innhopp i går kveld. Ganske imponerende hvor god han var i første kamp etter skadeavbrekket.

Ekspertkommentatoren på NBC mente at Lallana er Liverpools viktigste spiller - han tar tak i kampene og er den spilleren som gjør de andre enda bedre. Videre poengterte ekspertkommentatoren at Coutinho og Mané nok er enda bedre individuelt, men at ingen av dem påvirker hele lagets spill på samme måte som Lallana.

Tidligere i sesongen kom Jan Mølby med lignende uttaleser. Han gikk så langt som å hevde at Lallana var Liverpools beste spiller, sjefen med stor S og at han burde vært kaptein.

Interessant at flere eksperter skryter Lallana opp i skyene og vurderer ham til å være Liverpools viktigste spiller.

Herlig teknikk og ballkontroll på den mannen !
Godt å ha han tilbake.

Lallana…en slags Le Tissier type??

Eller en Peter Beardsley kopi ?

Vår engelske brasilianer er ute i lang tid. Synd for både Adam og laget. Hvis starten av sesongen blir god kan veien tilbake til fast plass bli tøff.

Et tap av Lallana er et hardt slag i trynet for oss. Med Lallana ute er mye av drivkraften på midtbanen ute. Vi trenger et par forsterkninger til før vinduet stenger.

Veldig synd at Lallana er ute såpass lenge med skade. Han er en meget viktig spiller for Liverpool og måten vi spiller på under Klopp. Jeg håper Lallana er tilbake så raskt som mulig.

Vi vil bruke Wijnaldum og Coutinho i den offensive rollen på midten. Vil tro det gir oss trygghet i de ukene vi mangler Lallana. Både Grujic, Woodburn, Salah og Solanke har spilt i denne posisjonen før.

Dumt å kjøpe en spiller bare for å plugge et tomåneders fravær. Vi bør følge planen vår og kjøpe det vi hadde tenkt å kjøpe.

100% enig! Og det var en ny midtstopper og en sentral midtbanespiller av høy kvalitet!

Enig. Men vi kan ikke kjøpe enda én, bare fordi Lallana er ute noen uker.

Absolutt ikke, og ikke slik jeg har forstått forumet heller.

Må vel stole på at klopp vet at vi får skader også iår og at han tar høyde for det

Interessant å lese sitatene fra Klopp om Lallanas rolle i laget denne sesongen og hvor mye han er savnet:

• Vi har spilt uten Lallana, Mané og Clyne, tre spiller du ville ha sagt var på laget da sesongen startet.

• Clyne ville ikke ha scoret mye for oss så han ville kanskje ikke ha vært noen løsning for våre offensive problemer, men Adam er gjenvinningspresseren i denne troppen. Det er han som kommer fra ingen ting og starter pressingen. Sadio behøver jeg ikke si hva kan gjøre.

Kan tyde på at Can ryker ut av laget igjen så snart Lallana er skikkelig tilbake? En midtbane med Coutinho, Lallana og Henderson kan da virke å være planen. Hva tror dere?

Svært offensivt spør du meg, men dette illustrerer vel godt hvordan Klopp mener laget forvarer seg best - nemlig med god timing på gjennvinningsfasen.
Kan bli morsomme kamper fremover :smile:

Tror det kan bli bra, men jeg antar at Lallana blir spillende i en litt mindre offensiv rolle enn tidligere, siden jeg antar Coutinho nå står for den.
Lallana er likevel en meget viktig spiller for oss. Han er ekstremt hardtarbeidende og teknisk svært god.

Enig i alt, bortsett fra at Can ryker ut av laget. Tenk nemlig gjennom hvilke av spillerne Henderson, Wijaldum, Can, Coutinho, Lallana, Mané, Salah og Firmino, som har røket ut av laget over tid denne sesongen. Dette er 8 spillere som tar 6 plasser på banen. Dette er våre 8 viktigste spillere fra midtbane til angrep.

Jeg tror det er umulig at 8 spillere på 6 plasser ikke får nok spilletid til å føle at de har fast plass så lenge vi er med i Europa. Og det blir vi en god stund fremover.

Edig : Jeg glemte faktisk Ox. Men han har en jobb å gjøre før han er en del av “det faste mannskapet”. Likevel gleder jeg meg stort til om han blir det, og vi får enda mer konkurranse.

Tipper at den som ryker ut gjør det på grunn av skade.