20. Adam Lallana

Henderson, Lallana, Ings, Sturridge har vært mye skadet de par siste sesongene. Lovren og Lallana har også hatt sine skadeavbrekk. Flere av disse spillerne har en lei9 tendens til å være skadet samtidig, og da er ikke stallen så bred lenger. Med så mange spillere som har så hyppig skaderfrekvens er det bekymringsverdig, og det er noe vi bør ta på alvor.

Vi må ha en kaptein som er tilgjengelig, stabil, ledende og god. Hvor høyt scorer Henderson på disse punktene?

Den statistikken der kan forresten ikke være helt korrekt. Salah har ikke vært skadet for Liverpool enda, mens Clyne stemmer. Han er på 37 kamper ute nå. Er det totalt i karrieren, har Mane mistet 20 kamper som følge av skader. Henderson har mistet 64 kamper. Tar den der litt med en klype salt.

Ha, ha, tidenes minst gjennomtenkte innlegg fra deg Carragher. Skulle tro noen hadde kidnappet brukeren din her.

Du bryr deg ikke om at spillerne våre er skadet.

Minus i margen denne gangen.

Les én gang til og prøv å forstå hva jeg mente.

Si at Firmino blir ute i 2 mnd nå, og Salah resten av sesongen. Hvilken bredde er det som skal redde oss?

Som rotasjon til enkeltkamper bør det være godt nok så lenge laget holder seg skadefritt, ja. Historikken under Klopp tilsier at det i beste fall er naivt å tenke at dette kan bli en realitet. Attpåtil er Mané på 70-80% av det han egentlig kan, og da er det ikke mye igjen altså… Vi er helt avhengige av at Salah spiller like godt som i første halvdel av sesongen, og at Firmino fortsetter i samme spor.

Jeg håper virkelig at Henderson tilbake på laget kan gi laget den sårt tiltrengte kreativiteten vi nå mangler litt framover på banen, selv om ikke han heller spiller sin beste fotball denne sesongen.

Jeg mener at Hendo og Lallana er så viktige at klubben bør beholde dem og ikke selge dem. Så blir det managerens oppgave å ha en stall som er så robust og fleksibel at laget kan ha glede av de to spillernes kvaliteter når de er kampklare, men ikke er sårbar og svak når de to ikke er kampklare.

Enig. Da antar jeg at du også kun diskuterte med utgangspunkt i skadeforfulgte spillere, og ikke stallen som helhet. Vil du si vi per dags dato er sårbare og svake når de ikke er kampklare?

Jeg mener vi fint skal takle kvalitetsforskjellen uansett hvem som mangler fra keeper+forsvaret, her har vi dobbeltdekning som ikke gjør kvaliteten spesielt mye svakere.

Midtbanen er OK, men ikke mer.

De 3 mest offensive - her syns jeg det bør beskrives som svakt og sårbart. I så stor grad at jeg er redd det er forskjellen på å ha fortsatt framgang (CL-plass 2. år på rad vil være svært bra på veien videre) og å ta et skritt tilbake. Promes for £30 mill ville gitt oss rotasjonsmuligheten tilbake til alle disse posisjonene i én spiller. Det vil overraske meg stort om vi ikke vil savne en slik spiller utover vårsesongen.

Tre siste årene uavhengig av hvilken klubb.

Vel, det er vel akkurat slik du liker det når du kverulerer på ord og uttrykk og legger opp til den ene diskusjonen etter den andre uten å bry deg det spøkk om selve budskapet. :ok_hand:

Det går bra, Carragher hadde bare en dårlig dag, slik kan skje alle. Han kunne innrømmet at han var lite heldig med ordbruken, men valgte en annen løsning.

Kan skje alle. Jeg gjorde selv en feil noen år tilbake.

Språk er jævlig viktig har jeg hørt ved flere anledninger.

Pølsesnakk! Hva var det du ikke forsto?

Vi snakker om to viktige og gode førstelagsspillere, med litt for mange skader i det siste - men likevel blant våre aller beste, og potensielle kontinuitetsbærere i mange år fremover. Noen mumlet om salg. Kortsiktig tøv. Gi dem femårskontrakter med god lønn, mener jeg. Om de bare får spilt halvparten av kampene de neste sesongene, vil det likevel være verdt det. Som sagt - det bryr meg ikke. Det påvirker ikke vurderingen min et sekund. Klubbens transferhistorie er full av for mange kjøp og for mange salg.

Jeg mener ikke at man skal selge, men man kan heller ikke bygge laget rundt folk som er så mye skadet som det Henderson og Lallana har vært de siste sesongene. Spesielt ikke når de virker å bruke forholdsvis lang tid på å komme tilbake til toppnivå etter disse skadene. Det er vel ganske nøyaktig 11 måneder siden Hendo var i form?

Jeg håper vi aldri igjen bygger lag rundt enkeltspillere. Vi må bygge lagmaskin av tannhjul.

Gi Lallana en 5-års kontrakt? Leste jeg det riktig? Forstår jeg det riktig?

En mann som fyller 30 om et par - tre måneder, som har knapt spilt fotball denne sesongen pga skade, og du vil binde ham til Anfield, med god lønn, til han er 35?

En ting er å ha kontinuitet. Galskap er noe helt annet.

Dårlig analogi og sannsynligvis utopi. Alle suksessfulle lag bygges rundt 4-5 nøkkelspillere, skjønner ikke helt hvordan vi skal klare å bygge en mer solid modell

En tre års kontrakt hadde nok passet bedre ja.

Helt enig.
Misforstå meg rett, Lallana på sitt beste er fantastisk. Men det er jo spørs hvor mange år han har igjen med fantastisk fotball i seg.

Det å tilby en spiller som fyller 30 år, og som sansynligvis spiller mindre en halvparten av kampene i kontraktstiden en 5 års kontrakt og høy lønn er dårlig butikk. Når en spiller er så mye skadet og bruker såpass mange kamper med å komme tilbake i form etter skadeavbrekk som Lallana er hva jeg vil se på som en squadplayer. En manager og styret i klubben må til enhver tid evaluere spillerstallen i forhold til kjøp og salg av spillere. Noen spillere må fases ut i henhold til alder og skader, og hva de bidrar med i forhold til lønningsposen. Sier ikke at Lallana skal selges, men det er en avgjørelse Klopp og styret i klubben må vurdere sett hva Lallana bidrar med i forhold til lønningsposen hans.

La gjerne de siste to årene til Lallana være prestasjonsbasert. Men slik han er trent vil han i en alder av 35 være slik vi husker 32-åringer for ti år siden.

Begge kan utmerket godt ha sesonger med 50+ kamper, men som squad players (nesten alle er jo det i dag) vil de kunne tåle lange karrierer.

Se på Liverpools transferhistorie, med maaaange kjøp og salg. Er det ikke da bedre å sørge for bredden i stallen ved hjelp av unge talenter og forlengelse av kontraktene til velfungerende, fleksible ledertyper? Legg til at de er engelske - altså dyrt å erstatte.

Kjøp vil være dyrere enn forlengelser, også med høy lønn inne i regnestykket. Uvisse byttekostnader ved å skifte ut er også noe. Så jeg sier “behold, lenge” og spiss heller stallen i tillegg.