20. Adam Lallana

Hvor problematisk vil det være at en spiller som får 18-25 ligakamper fra start, samt 5-7 innhopp er en av våre best betalte?

Det er vel egentlig det vi spør oss om når det handler om Lallana?

Jeg tenker at den spilleren vi hadde i fjor er verdt det. Den vi har sett etter skaden nå er ikke verdt det.

Han har lang kontrakt og vil uansett få tid til å bygge seg opp. Dette er et spørsmål som blir aktuelt omtrent på denne tiden neste år. Da har han forhåpentligvis en preseason og en halv sesong bak seg. Presterer han fortsatt tilsvarende som nå har vi dummet oss ut med kontraktforlengelsen med høyere lønn. Det jeg ikke liker er at det ser ut som han har mistet enda mer fart, samtidig som det nok er naturlig at han ikke er skarp etter skaden sin. Forhåpentligvis er han snart tilbake på sitt vanlige Klopp-nivå, og da anser jeg det som uproblematisk at han er av våre best betalte.

Nja, vet ikke jeg. Synes det er til en viss grad overvurdert. Hadde lett tatt Alli foran Milner sommeren 2015, og da snakker om hva jeg ønsket der og da, ikke i etterpåklokskap. Likeså om jeg f.eks sommeren 14 hadde hatt valget mellom å hente en rutinert Wesley Sneijer og en talentfull Mateo Kovacic, ville jeg lett tatt sistnevnte.

Slik er det i arbeidslivet. Rutine koster, og også disse har lønnsøkning - selv om det er spinnville tilstander.

Overvurdert? Snakker du av egen erfaring?

Nå var sistnevnte ikke noe som skjedde, og Alli noe som ikke skjer så ofte.
Dessuten ikke sikkert at Milner er grunnen til at Alli ikke ble hentet.

Nei, men jeg synes sjelden at rutinerte spillere har noe avgjørende betydning på banen om de ikke også holder et særs høyt nivå slik f.eks Gerrard gjorde i 13/14-sesongen. Året etter var han betydelig svakere og da synes jeg heller ikke rutinen hans virket spesielt viktig.

Man kunne såklart hentet både Milner og Alli, men når man ser på aspektet med spilletid, ville det neppe vært gunstig. Jeg ser helst at disse rotasjonsspillerne som får 20+20 kamper i løpet av en sesong er talentfulle unggutter, og det blir langt vanskeligere å få slik spilletid dersom de har godt betalte veteraner å kjempe mot.

I en godt balansert stall uten for mange skader kan det gjerne være rundt 15 mann som får endel spilletid. Bak disse er det plass til en håndfull stallspillere. Ser helst at stort sett alle disse er talentfulle unggutter av den type jeg har beskrevet.

Ingen tvil om at Lallana er frustrert i alle fall!

Noen som har mere info rundt Lallana? Synes hele situasjonen hans er rar og uvanlig. Er lenge ute, og blir matchet forsiktig. For så å bli utelatt fra kamptroppen fordi han må bygges opp ? I tillegg til å ikke ha deltatt på trening denne uka. Og det har ikke vært noe snakk om noe skade , med mindre det har gått meg hus forbi.

Synes det er tynt der framme , så det er ekstra trist han er så langt unna toppformen. Eller den gjennomsnittlige formen for den saks skyld

Jeg vet absolutt alt for lite om temaet, men helt ukvalifisert vil jeg si at det hittil ser ut som det Lambert plutselig opplevde. Husker godt flere som beskrev det som “his legs are gone”.

Engel og grei beskrivelse. Han har aldri hatt toppfarten, men nå syns jeg det ser ut som han sliter med å henge helt med. Er skaden så omfattende? Håper det, for ellers har vi gitt en langtidskontrakt med høyt lønn for en spiller vi dessverre ikke vil få mye nytte av.

Ikke en konklusjon heldigvis.

Ja, kan se merkelig ut. Men trenger ikke være verre enn at våre midtbanespillere leverer. Synes vi startet med den beste trioen (som passer laget) i går.
I tillegg har Ox vist progresjon, og Milner vært den som har vist best form i det siste.

Klopp viser også at spillere som spiller seg inn på laget fortsetter der om de fortsetter å levere.

Lallana passer ikke særlig godt på kanten, og når de tre på topp spiller som de gjør, og Ings fortsetter å vise prov på fremgang, så blir kanskje en plass i kamptroppen også for mye for en som har vært ute lenge.

Lallana er god om han er skadefri og i god kampform, men det blir mer og mer sjelden han er i den posisjonen at han kan spille regelmessig. Så da kan en sette en rød ring rundt navnet hans og stille seg spørsmål om han kan ofres i sommer. Ønsker å beholde Lallana, men Klopp trenger spillere som kan bidra.

På generelt grunnlag vil jeg si at Liverpool F.C må passe seg for å hente inn / selge for mange spillere. Lallana kan sees på som en kontinuitetsbærer. Samtidig er jeg en tilhenger av å selge etablerte spillere som ikke tilfører laget tilstrekkelig, slik at unge spillere kan hentes inn.

I dette tilfellet kunne det vært interessant å hentet inn £15-20M for Lallana og gitt Woodburn og Grujic muligheten til å ta den ledige plassen. For det er vel innlysende at Milner må få nok en sesong i rødt.

Denne sesongen gikk Lallana på en smell. Vi aner ikke hvem som blir den neste - for noen blir det, og de fysiske kravene på vår midtbane er ikke små.

Jeg tror også Milner er med et år til - dersom han selv vil. Det kan jo ikke utelukkes at han føler seg så sprek at han kunne ønske seg enda mer spilletid, i form av fast plass i startelleveren i en annen klubb et par sesonger. På den annen side er han svært delaktig i nesten alle kamper (han byttes jo inn nesten alltid når han starter på benken), så jeg regner vel med en fortsettelse.

Likevel - han blir altså 33 år og noen utskiftninger må jo komme. Hvis Liverpool kjøper Ndidi i tillegg til Keita, må jo noen ut. Og da snakker vi fort om Milner, i tillegg til Can - muligens også Grujic.

Alternativt selger vi Moreno, bruker Milner som cover på høyreback i tillegg til at han er backup på midten.

Slettet du din referansen til avisen vi ikke kan nevne ved navn???

Jeg som ville påpeke at vi heller ikke skal/kan lese den dritten… :joy:

Jepp. Veide for og imot og kom til at det ikke var smart likevel.

Her har man også en avveining mellom kontinuitet i laget og kontinuitet i troppen. Det hjelper generelt lite med kontinuitetsbærere dersom disse heter Hendo, Lallana og Sturridge og er skadet 50% av tiden…

Enig. Men det er de jo heldigvis ikke.

Jeg tviler på at Lallana er nærmest fotballinvalid og helt ferdig. Klopp viser nå med Ings at han er veldig tålmodig med og viser stor tillit til skadede spillere som passer inn og jobber slik de skal. Sturridge passer nok ikke helt inn i Klopps stil uansett, men hans skadehistorikk begynner imidlertid å bli noe helt for seg selv, dessverre.

Lallana ser ut til å være en av Klopps favoritter. Han var helt sentral forrige sesong, hvor Jan Mølby (som sikkert har noen kontakter og vet hva som rører seg i klubben) uttalte at Lallana var lagets største stjerne, sjefen med stor S og at han burde vært kaptein. Senest for noen dager siden uttalte Klopp at Lallana er en av Englands tre-fire beste spillere.

Lallana kommer nok tilbake igjen.

Er helt enig og håper det samme, men frykter vi har sett det beste. Han gikk fra en “terningkast 4”- spiller til 5 under Klopp. Håper han kommer tilbake sterkere med en hel preseason bak seg.

Fryktelig synd at Lallana ble skadet nå som han var på full vei tilbake. Jeg håper virkelig at skaden ikke er alvorlig. Den mannen fortjener virkelig å være skadefri en lengre periode nå.

Klopp må vurdere å selge Lallana i sommer, Liverpool er ikke tjent med å ha en så skadeutsatt spiller i stallen.