20. Adam Lallana

Og da ble poenget ditt enda bedre :slight_smile:

Bortsett fra Lallana aldri har vært i nærheten av Riberys kvaliteter. Med andre ord så er Ribery fremdeles en veldig god fotballspiller om han mister en god del av sine fysiske fordeler, fordi han var så god i utgangspkt. Litt mer tvilende om vi vil se det samme med Lallana.

Ekstrem fysikk har vel aldri vært Lallanas fremste våpen? Han har grei fart, men det er ikke sånn at spillestilen hans har vært avhengig av meget høy fart. Smidigheten, intensiteten og utholdenheten hans, som er de fremste fysiske egenskapene han har å skilte med, holder nok ganske godt i flere år til.

Lallanas fremste styrker er blikk for spillet, kloke valg, pasningssikkerhet, kreativitet, full intensitet og en flott evne til å kombinere godt med lagkamerater. Alt dette, kanskje med unntak av intensiteten, vil bli bedre med årene. Spørsmålet er bare om han holder seg unna meget lange skadeavbrekk.

Jeg vil da påstå at enorm løpskapasitet har ganske mye med fysikken å gjøre

Helt enig, men tror ikke den nødvendigvis synker så mye mellom 30 og 35. Se bare på Milner - han er jo fortsatt en skikkelig duracellkanin.

“Although all athletes will eventually lose the age versus performance race, with better training and recovery practices, in the coming years we likely will begin to see more athletes in their 40’s remaining competitive at the highest levels of sport. By “training smarter, not harder,” athletes can reduce the chances of injuries, maximize gains from training and minimize the effects of aging.”

Jeg tror det pga av skadene

Jeg frykter det samme, men håper og tror at det ikke blir tilfelle.

Milner er jo aldri skadet…

Tror det er et viktig poeng. Milner er aldri skadet fordi kroppen tåler belastningen av å legge ned over en mil hver kamp. Lallana sin kropp gjør det ikke, Og kan være på vei til å «si fra» den ikke tåler belastningen.

Og grunnen til at Milner tåler det kan være så lite som at han har trent opp mot å gjøre det i mangfoldige år. Kroppen hans er tilpasset over tid til den type belastning.

Han har også slutta på landslaget og har hatt 3 lengre perioder i løpet av denne sesongen uten noen som helst kampslitasje og med god tid til masse restitusjon.

Lallana er dessverre ferdig på toppnivå tror jeg. I går var han grusomt svak.

Og det kom fra noen som kaller seg @KariusIngs :stuck_out_tongue:

Tidlig å avskrive Lallana allerede, men jeg regner iallfall en ting som ganske sikkert, og det er at Lallana må holde seg skadefri i langt større grad om han skal være en brikke i Liverpool fremover. En ting er selve fraværsperioden pgs skade, men Lallana virker også veldig avhengig av skikkelig god fysisk form om han skal prestere, og det skjer ikke om han blir plaget med stadige avbrekk. Da blir også formen mellom skadeperiodene temmelig begredelig. Noe lignende er det forøvrig også med Hendo, men kanksje i litt mindre grad enn Lallana.

Jeg tror Lallana vil bidra både fra start og i rotasjon fra høsten av. Får han en god preseason kan han finne formen igjen kjapt, han er jo godt trent nå.

Såfremt han holder seg skadefri ja. Blir det flere skader så tror jeg det fortsetter med mye middelmådig form. Han virker helt avhengig av å være skadefri i en lengre periode før han finner formen.

Han bør holde seg skadefri gjennom pre season og et stykke ut på høsten, før jeg tenker at han er restituert og ‘kampklar’.

Stor fordel for han å ikke være med i VM.

Off…

Trodde det der var inn på 90’ tallet.

• Justin Timberlake… ta deg en bolle