20. Adam Lallana

Du har nok rett i dette. Forsikringspremien skal normalt være relatvit sammenfallende med skadeutbetalingene de siste årene. Med spillere som Lallana, Sturridge, Henderson og Matip i skadestatistikken, blir nok premien Liverpool betaler rimelig høy.

Forsikringsselskapene gidder sjeldent inngå avtaler de åpenbart taper penger på. Har du mye utbetalinger, får du desto høyere premie.

Lallana er nok inne i sin siste sesong i Liverpool…,håper jeg i hvertfall. Altfor store variasjoner i bunn/ topp nivå, mye skader og alder. Hvis dette skal være det vi stoler på kreativt så blir jeg skuffet. Fin fyr, men det er ikke det som betyr noe.

Lallana ut, så kommer Chamberlain tilbake for fullt neste seomg. Dessuten er Wilson i en fin utvikling i sitt låneopphold i Derby.

Lallana er ikke i toppform, men jeg synes ikke han har vært så dårlig som mange skal ha det til. Ja, han har bommet litt og ikke alltid helt fått til det han prøver på, men det samme gjelder jo faktisk Salah også. Lallana prøver på de riktige tingene og jobber hardt. Han har hatt flere fine involveringer i de siste kampene han har vært involvert i og har skapt en god del sjanser både for seg selv og andre.

Jeg er ganske uenig med liverpool.no sin spillerbørs for kampen mot Røde Stjerne. Lallana var ikke så dårlig at han fortjener en treer. Merkelig at Mané fikk høyere karakter - han var en av våre svakeste etter min mening.

Gi Lallana litt tid til å komme tilbake før dere dømmer ham nord og ned.

Lallana har knapt hatt en god kamp siden 2016. Per dags dato bør han være sistevalg av de 6 midtbanespillerne våre, dvs ekskludert langtidsskadde Ox. Både Keita, Wijnaldum og Milner bør stå foran i køen for indreløpere.

Vi har ikke tid til å vente lenger på Lallana. Toget har gått mener jeg, og jeg personlig hadde solgt ham i sommer.

Jeg stoler på Klopp her, han mener det er verdt å vente på Lallana og det er godt nok for meg.

At det står slik til per dags dato kan jeg være tilbøyelig til å være enig i, og på lang sikt ser jeg for meg at Keita og Oxlade-Chamberlain er de som vil komme til å spille mest og gjøre det aller best i indreløperrollene. Det betyr imidlertid ikke at Lallana ikke kan være nyttig og at det er muligheter for at han kan finne tilbake til toppformen og bidra på en god måte i mellomlangt perspektiv.

Hva er mellomlangt perspektiv?

Wijnaldum er nesten alltid skadefri og vil være et godt valg til en av tre plasser på midten, kanskje fortrinnsvis indreløper siden vi har Fabinho og Hendo som DM-alternativer. Keita kommer forhåpentligvis i form og viser seg etterhvert som den eneren vi håpet at han skulle være.

Og dersom faktisk Ox også viser helt mot slutten av sesongen at skaden ikke har satt ham kraftig tilbake karrieremessig, er det fullt ut berettiget å spørre om det er vits i å ha Lallana som endel av troppen i det hele tatt?

Med et mellomlangt perspektiv tenker jeg omtrent frem til sommeren 2020. Jeg tror Lallana blir værende i Liverpool frem til da, med mindre han får alvorlige skadeproblemer fremover. Finner han tilbake til toppformen igjen over lengre tid kan han kanskje være med enda lenger. Mye kan skje, så dette er det selvfølgelig vanskelig å forutse, men jeg håper at Lallana finner formen og blir en viktig spiller for oss i dette perspektivet.

Foreløbig kan det virke som om Fabinho trenger noe mer tid til å tilpasse seg. Med en skadeplaget Henderson må vi kanskje regne med at Wijnaldum blir brukt mer i ankerrollen enn som indreløper. Jeg er enig i at sistnevnte er en flott spiller.

Siden Keita også har litt innkjøringsproblemer og noen mindre skadeplager står vi per dags dato ikke igjen med veldig mange alternativer, så hvorfor ikke håpe at Lallana finner formen og kan bidra til god bredde denne sesongen? Jeg ser ikke helt problemet med å gi Lallana muligheter fremover, og jeg mener ikke at han har vært så dårlig at han ikke kan brukes.

Godt å se at jeg ikke er alene her på jord. :blush:

At Lallana ikke er i toppform er vel klart for alle, men at han var den svakeste på banen i går er jeg helt uenig i. Det som er positivt i spillet hans er at de velkjente løpene og vandringene var tydeligere i rollen han hadde i går. Han gjør seg spillbar og lager åpninger for andre. Det var andre spillere i går, som verken bidro spesielt positivt eller virket veldig interessert heller.

På lang sikt blir Lallana erstattet av Keïta, håper jeg, og Ox kommer forhåpentligvis tilbake, men inntil det skjer håper jeg Lallana kan finne formen og bidra i en åtter-rolle i kamper hvor det ikke er nok med de tre “kjempene”.

Om ikke Lallana viser MARKANTE tegn til formforbedring denne sesongen, og da ikke bare et par gode kamper, håper jeg iallfall personlig at han blir solgt neste sommer. Forutsatt at Ox viser tegn til at han kan komme tilbake i form. Selv med småskader på Hendo og usikker form på Fabinho, mener jeg at Keita, Wijnaldum, Milner og Ox er såpass god dekning på indreløperplassene at det bør overflødiggjøre Lallana. Til neste sommer vil det ha gått 2,5 år siden hans siste gode periode. Da bør tålmodigheten være over med en spiller som har £110-120k i uka.

Ikke at jeg er direkte uenig i det du sier, men har virkelig Keita vist oss noe særlig mer enn Lallana så langt?

Han var god i de innledende kampene i august. Og det er veldig lenge siden Lallana var i form + at han har vært veldig mye skadeplaget. Derfor ville jeg prøvd å spille Keita i form før jeg prøvde på Lallana.

Denne sesongen, ja.

Keita har hatt to kamper der han har vist seg frem, og selv ikke i dem var han noe eksepsjonell, så jeg er ikke helt enig med deg. Ikke det at Lallana heller har vist seg frem på noen måte, men jeg synes ikke det er noen stor forskjell på deres prestasjoner.

Nå er vel Keita nettopp tilbake fra skade og sånn sett er det jo naturlig at Lallana har fått sjansen.

Tror nok Klopp har veldig god oversikt over potensialet til spillerene sine og Lallana har ifølge sjefen vært styggod på trening. Han kommer nok til å gi Lallana litt tid og forhåpentligvis blir vi belønnet for det.

Etter min mening er det ingen i stallen som er bedre på gegenpresset enn det Lallana viste på sitt beste. Det tror jeg Klopp vet og med en lang sesong er det gull verdt å trimme alle de tilgjengelige delene i maskineriet.

Det er ennå tidlig i sesongen…tålmod…

Lallana har ikke vist form siden 2016. Det er ikke rart at man blir litt utålmodig med ham. Og det Keita har vist de to siste årene i Bundesliga, tilsier at han kan og bør bli en av Europas aller, aller beste midtbanespillere. Så om det er forståelig at Lallana har fått sjansen akkurat nu for tiden, så mener jeg likevel UTEN TVIL at Keita bør få sjansen fremover.

Jeg mener også at vår beste treer på midten ikke inkluderer Lallana. Og jeg vil også se Keita framfor Lallana, hvis det er valget da. Og framtida er nok heller ikke hans. Men samtidig er Lallana en spiller jeg ikke vil avskrive.

For det første kan han altså spille seg i skikkelig form, og da har han en del egenskaper som de fleste lag trenger. Han har jo tidligere vist seg som en spiller som trenger noen kamper for å komme i slag. For det andre så tror jeg kanskje at stilendringa preger han litt. Lallana og Firmino er kanskje våre to beste gegenpress-spillere, og begge to har nok lidd litt av endringa over til en tålmodig spillestil.

Keita har i det minste vist at han har egenskaper, som er klart bedre enn Lallana. Feks vendinger, hatt noen veldige gode langpasninger, og har vært bra i presset i enkeltkamper. Har ikke vært fantastisk, men jeg ser et enormt større potensialet i Keita.