20. Adam Lallana

Tenker på kommentaren etter Everton hvor man stilte spørsmålstegn ved om JK hadde mistet det siden han byttet Lallana inn i stedet for Keita, noe som ble referert til som bissarrt av en av de viktigste LFC-stemmene i Norge.

Det forteller oss igjen at det er viktig å roe litt ned i blant, ta et steg tilbake og se at det er et stort bilde hvor manageren tar sine avgjørelser basert på mange ting.

I tilfellet JK har han etter min mening gjort seg fortjent til støtte i sine valg sålangt i sin LFC-karriere.

Lallana inn i går er bare genialt i ettertid. Se best bits på LFCTV. Det er om mulig enda bedre enn hva det så ut som live.

Meget bra valg av Klopp.Heller Lallana enn Keita. In Klopp I trust.

Du leste riktig.

Selv om han hadde sin beste kamp på 2 år (!) så betyr ikke det at den likevel var “outstanding” eller “booom”. En absolutt godkjent kamp som jeg håper nå er noe han kan bygge videre på til innspurten av sesongen. Ingenting hadde gledet meg mer enn om vi fikk en “ny” signering i Lallana ala 2016/2017!

Lallana kan virke litt “lett” , men han er egentlig en kvalitetsspiller. Minner meg litt om Peter Beardlsley…?

Får assosiasjoner til Johan Cruyff jeg.

Enig at han ikke akkurat var outstanding, men jeg ble imponert over hvor bra han var når jeg sammenligner med de andre kampene han har spilt i det siste og med tanke på hvor mye skadet han har vært. Og håper han kan fortsette trenden, for å ha han i førstepress sammen med Firmino kan være gull i innspurten.

Fra mitt ståsted høyt oppe på tribunen med fri sikt til hele banen og alle spillerne samtidig var Lallana man of the match med god margin. Først og fremst for sitt defensive bidrag. At han i tillegg er en av de aller viktigste og beste i det offensive spillet er bare et imponerende. Lallana så jo ut som gegenpresset vårt.

Det går fint an å gi ros tll Lallana uten å komme med sure oppstøt mot Keita med gjentatte innlegg som ikke bidrar tll noe som helst nytt i diskusjonen.
Tror snart fremmedkrigere i Syria til og med har fått med seg hvor mye du har i mot Keita. Hadde vært enklere å ta deg på alvor om du hadde holdt deg til saken og ikke dratt Keita inn i 95% av innleggene dine.

Jeg er faktisk enig med deg . Skal ta lærdom av det. Jeg bør kunne rose spillere uten å komme med sure oppstøt mot Keita. Det var saklig sagt av deg , og jeg beklager at jeg gjorde det .Mange grunner ,men var feil av meg.

JK har nok savnet å ha en Lallana i form mens mannen har vært skadet og ute av kampform.

Lallana er en spiller som trenger å spille seg i form, noe som har vært vanskelig med skadene og i tillegg stor konkurranse om plassene.

Samtidig er han (i form) vår soleklart beste på midten i det offensive presset, noe JK vet å sette pris på, da det er avgjørende for de lynraske bruddene og overgangene våre.

Vi får bare håpe at fremgangen hans fortsetter og at helsen holder seg i fortsettelsen. Da kan vi ha fått tilbake en dimensjon i angrepsspillet vårt som vil utgjøre en forskjell.

Det må da være strålende at Lallana viser seg frem igjen. At han har vært skadefri lenge nå, blitt gradvist matchet og nå viste gammel klasse. Ingen grunn til å bli irritert eller nesten litt skuffet av det, vel? Håpet noen at de kunne “bli kvitt ham”? Håper ikke det. Og Lallana er med videre, kanskje også med forlenget kontrakt hvis våren blir fin.

Herlig med en spiller som konstant prøver å skape noe for seg selv og andre - og som viser vinnervilje ved å kreve mer av medspillerne sine når løpene/ ballen ikke kommer.

Lallana er fryktelig god. Fort å glemme.

Innstilling og innsats er det ingen som kan ta Lallana på. Virkelig synd at karrieren hos oss stort sett har handlet om skader og opptrening.
Begynner å bli lenge siden han hadde en lengre periode skadefri og i form.
Blir spennende å se fremover, får han en god periode ut sesongen og en hel pre season er det en god spiller å ha i stallen til neste år.

Ja, Lallana begynner å ligne seg selv igjen fra før alle skadene

Måtte le litt av Lallana i dag. Han var foran spissene våre når de skulle skyter og han var bak forsvarerne våre når disse var utspilt. Han krabbet rundt på alle 4 i vår 16 meter etter taklinger og krabbet rundt i Fulham som 16- meter etter å ha blitt taklet. Det mangler bare at han header sitt eget innlegg i mål. Om jeg skulle finne sponsorobjekt for Duracell…

En ting som ble tydelig i dag er hvor vanskelig det er for midtbanespillerne å angripe når vi spiller så smalt. Lallana greidde det, men han var også veldig i veien ved noen anledninger.

En skadefri Lallana er selve definisjonen av «Gegenpress»…å få en Lallana tilbake i form når Hendo sliter med skader og Keita ikke leverer helt opp til forventningene, er en velkommen bonus. Han kommer til å bli viktig på oppløpssiden. Ingenting hadde vært bedre om han puttet det avgjørende målet som bringer tittelen hjem :trophy:

Som med Milner gis ulik info om kontraktstiden. Transfermarkt sier 2020, noen engelske medier sier 2021.

I de sjeldne periodene han er i form, er han god ja. Dessverre er det dette altfor, altfor sjelden.

Etter Burnley-kampen tenkte jeg at Lallana lett kunne vært min favorittspiller i klubben dersom han hadde fått indreløperplassen umiddelbart etter adkomst i 2014, og fått være skadefri nok til å kunne starte 30+ kamper i ligaen hver eneste sesong siden den gang.

Dessverre har ikke dette vært tilfellet. Og selv om spilleren Lallana kan være veldig nyttig når han er i form, mener jeg at dette skjer såpass sjelden at man burde vurdere hans plass i troppen til sommeren. En av Lallana/Milner ut denne sommeren og den andre neste sommer.

Kanskje Milner-kontrakten kan ha en ‘motsatt opsjon’ som forklarer dette?
Altså varighet til 21 men kan sies opp i 20 under gitte kriterier - f.eks Leeds i PL?
Bare litt spekulasjoner fra kyst-Østfold på formiddagen :grinning: