20. Adam Lallana

Synd at han ikke er mer ivrig på å dra. Når han ikke får spilletid i en sesong hvor Ox er skadet, Keita lærer seg rolle/spillestil og Hendo spiller mye DM, så blir det neppe særlig mye bidrag fra ham neste sesong heller. Vi forholder oss selvsagt til inngåtte kontrakter, men vi kunne heller spart noen pund og gitt en ung spiller disse minuttene.

Kult! Lallana er min favoritt i dagens stall, selv om Robertson, Alexander-Arnold og Henderson også har spilt seg inn i mitt hjerte.

Liker Lallana jeg! Når han ikke er skadet er han en turbo! Godt å ha han med, håper han kan reise seg igjen :smiley:

Jeg tror han blir involvert minimalt neste sesong. Han har 1028 min totalt siste to sesongene, og jeg har lite tro på at han plutselig blir lite skadet når han nå er over 30. Vi har også keita, Hendo, OX, wijnaldum, milner som jeg tror blir brukt før Lallana neste år. Jeg blir heller ikke veldig overrasket om ham forsvinner i løpet av sesongen selv om han har sagt dette nå.

Strenge krav hos deg, skjønner jeg. Hos meg har absolutt alle i dagens stall en spesiell plass i hjertet etter årets sesong.

For en spiller på sitt høyeste nivå.

Kampen mot Burnley svært imponerende.

Når det er sagt tror jeg ikke hans LFC karriere har særlig mer i seg nå. Virket å komme i gang igjen, så røk han ut for nye to måneder.

God lønn, relativt høy alder. Bra mann i gruppa. Kan god være han blir ut kontrakten, men ser lite muligheter for han.

Ville overraske om han holder seg skadefri over tid. Spillestilen hans er løp og press. Det har han ikke helse til. Dessverre.

Selvfølgelig er han lykkelig her. CL-vinner etter å ha spilt 108 minutter i turneringen. Jeg er litt likegyldig, skal ikke ønske han ut. Han innser vel selv at interessen for å signere han er lav, og han vil gå ned i lønn.

Helt greit å beholde ham som reserve. Han kan ha et skyhøyt nivå når han er i form, så han kan vise seg å være en god spiller å ha i stallen, selv om han nok vil få minimalt med spilletid, hvis vi da ikke gjør det bra i de nasjonale cupene.

Er ofte enig med deg Ciedre, men her var det en rekke setninger som beskriver hvorfor vi ikke vil få mer glede av Lallana…

Har er ingen god reserve, fordi han nesten aldri er i form. Årsaken er at Lallana er en spiller som må spille mye for å komme i form. Skadeproblemene setter en effektiv stopper for dette.

Noen ganske få spillere, er super-reserver. De trenger lite spilletid, men kan komme inn og gjøre en forskjell. Slik kroppen til Lallana er nå, er han sjanseløs.

Jeg synes det er litt trist, for du verden hvor gøy det var å se han den ene (eller var det to?) kampen han bidro. Men stort sett er det tynn suppe han leverer. Kroppen tåler ikke dette lenger.

Jeg tror egentlig ikke Lallana “har mistet det”. Mange spillere med skadeproblemer mister storheten. Sturridge er ett godt eksempel. Selv skadefri, var han ikke lenger den samme. Om Lallana fikk være skadefri, tror jeg han kunne kommet opp på nivået igjen. Men skadene osv…

Jeg synes vi gjør lurt i å la han gå denne sommeren. Med tanke på dette siste intervjuet, kan jeg nok likevel forberede meg på at vi har han på lønningslista en stund til.

Personlig ville jeg helst sett Lallana solgt slik at vi kan gjøre plass til yngere spillere.

Misforstå meg rett, jeg hadde egentlig håpet han skulle bli solgt og at vi enten fikk inn en ny, eller at en spiller som Grujic skulle få sjansen mer. Men jeg mener likevel at Lallana kan vise seg å være en god spiller å ha på benken, i alle fall når han er i form. Nå har han jo ikke vært så mye skadet denne sesongen egentlig, og de innhoppene han har hatt har ikke vært så aller verst denne sesongen, men igjen, det hele kommer an på om han er skadet mye eller ikke. I tillegg så synes jeg det er litt viktig at vi har en britisk stamme i laget, og slik sett passer han også inn.
Jeg tror uansett han kommer til å gå til Soton hvis de skulle finne på å by på ham

Til syvende og sist er jo dette Klopp sitt valg.

Var ikke mye kjærlighet i retning av Jose Enrique da han ble med i kulissene.

Eller Lallanas valg. Om spilleren velger å bli, er det lite klubben kan gjøre med det.

Kanskje ikke rart at han har lyst til å bli, når han får høre dette:

Manageren, støtteapparatet og de som styrer rekruttering har alle gjort det klart at de vet at jeg kommer til å spille en stor rolle i det neste som kommer, så jeg er opprømt over det. Ingen setter spørsmålstegn ved fremtiden min her, og jeg kan ikke vente på det som skal skje fremover.

Man kan absolutt velge å tro på alt som kommuniseres fra klubb, managere og spillere, alternativt kan man selv vurdere litt på bakgrunn av prestasjoner, spilletid og handlinger.

Sistnevnte innfallsvinkel har vist seg nyttig før, Solanke var ikke Liverpool og Englands fremtid, Karius har ikke vært vår førstekeeper denne sesongen og Coutinho ble ikke mirakuløst frisk i ryggen av å spille fotball i Brasil fremfor England:)

Nettopp. Dersom man faktisk skal ha et mål om å gi yngre spillere sjansen og utvikle disse, er det meningsløst å ha særlig med spillere som Lallana (og Sturridge) i troppen. Svært høytlønte spillere som er for mye skadet/for sjelden i form til å være særlig bidragsytere. Det er noe helt annet med en type som Milner pga den lave skadfrekvensen og store fleksibiliteten. Men prinsippelt sett synes jeg definitvt at spiller nr 7 på midtbanen kunne vært en unggutt fremfor en type som Lallana.

Med kampbelastningen vi vil ha denne sesongen vil jeg ikke ønske noen ut av klubben, men selvfølgelig ikke på bekostning av nye signeringer. Lallana vil få minimalt med spilletid og han vil mest sannsynlig bli flyttet lenger bak i køen utover sommeren, men noen spillere må jo bidra i FA-cup, ligacup og VM for klubblag også. Kanskje han kan slippe til her.

Hehe, det var ikke dét jeg mente. Alle spillerne har selvfølgelig en spesiell plass i mitt hjerte, men noen er større favoritter enn andre. Lallana har vært min favoritt siden han kom til klubben.

Vi får se hva som skjer. Greit med bombastiske uttalelser for å dempe spekulasjoner inntil videre.

Jeg tror ikke Lallana (eller andre) står i veien for noen. Hvis en annen er bedre, eller fortjener å bli satset på, vil dette rett og slett skje. Det så vi med Clyne og Alexander-Arnold.

P.t. har vi vel ingen ung spiller av typen toveis indreløper som er god i presset. Wilson er ingen slik, er han vel? Kent er ving. Woodburn? Tja. Grujic? En litt annen type, han også. Kane og Jones? Usikker.

Hvis Klopp ikke vil kjøpe nytt, men se an et par av disse, hva er da galt å sikre bredde med å beholde Lallana litt til. Lønnen er et ikke-eksisterende problem, og han vil som sagt ikke sperre for noen.

Og hvem vet, kanskje blir vi overrasket.